اخبار سلامت|این افراد دوز چهارم واکسن را تزریق کنند

این افراد دوز چهارم واکسن را تزریق کنند

بررسی جدید پژوهشگران فرانسوی نشان می‌دهد که دریافت دوز چهارم واکسن کووید ۱۹ می‌تواند واکنش ایمنی مطلوبی را در افراد گیرنده پیوند کلیه ایجاد کند.

این افراد دوز چهارم واکسن را تزریق کنند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که دوز چهارم واکسن مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان، واکنش مطلوب پادتن را در برخی از افراد گیرنده پیوند کلیه ایجاد می‌کند که واکنش کافی را پس از سه دوز پیشین نداشته‌اند. یافته‌های این پژوهش، کارآیی دوز چهارم واکسن را برای چنین بیمارانی تایید می‌کند.

پژوهشگران "بیمارستان دانشگاه استراسبورگ"(University Hospital of Strasbourg) در فرانسه، ۹۲ شخص گیرنده پیوند کلیه را که در سه بیمارستان متفاوت بستری شده بودند، مورد بررسی قرار دادند تا تاثیر دوز چهارم واکسن کرونا مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان را بر افزایش پادتن "ایمونوگلوبولین جی"(IgG) در افراد گیرنده پیوند کلیه ارزیابی کنند که واکنش ضعیفی پس از سه دوز واکسن داشتند.

شرکت‌کنندگانی که یک ماه پس از دریافت دوز سوم واکسن، ایمونوگلوبولین جی کمتری داشتند، دوز چهارم واکسن مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان را دریافت کردند و سطح ایمونوگلوبولین جی آن ها پس از دو تا شش هفته دوباره اندازه‌گیری شد.

پژوهشگران دریافته اند که هیچ نگرانی ایمنی در مورد دوز چهارم وجود ندارد و خاطرنشان کردند که به طور میانگین پس از ۲۹ روز، سطح ایمونوگلوبولین جی به طور قابل توجهی افزایش یافته است که نشان می‌دهد دوز چهارم واکسن می‌تواند برای این بیماران موثر باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید