اخبار فوری|فوری: فوتبالیست معروف درگذشت

فوری: فوتبالیست معروف درگذشت

پاکو خنتو اسطوره بزرگ باشگاه رئال مادرید دقایقی پیش درگذشت.

فوری: فوتبالیست معروف درگذشت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

پاکو خنتو، یکی از بزرگترین و افسانه‌ترین اسطوره‌های رئال مادرید در سن 88 سالگی درگذشت. خنتو عنوان و افتخارات بی شماری با رئال مادرید به دست آورده بود. خنتو پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه مادریدی به شمار می‌آید و چندی پیش مارسلو به رکورد او رسید. خنتو از سال 1953 تا 1971 وینگر چپ رئال‌مادرید بود و در این سال‌ها 12 قهرمانی لالیگا، حضور در 8 فینال لیگ قهرمانان اروپا که منجر به 6 قهرمانی شده بود را در کارنامه داشت.

باشگاه رئال مادرید با تایید این خبر در بیانیه‌ای نوشت: رئال مادرید، رئیس و هیئت مدیره آن عمیقاً از مرگ فرانسیسکو خنتو، رئیس افتخاری رئال مادرید و یکی از بزرگترین اسطوره‌های باشگاه ما و فوتبال جهان ابراز تاسف می کنند.

رئال مادرید مایل است به همسرش ماری لوز، پسرانش فرانسیسکو و خولیو، نوه هایش آیتانا و کاندلا و همه بستگان، همکاران و عزیزانش تسلیت و عشق و محبت خود را ابراز کند.

پاکو خنتو تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال است که 6 بار قهرمان جام ملت های اروپا شده است. او بین سال های 1953 تا 1971 از پیراهن باشگاه ما دفاع کرد و در 18 فصل حضور در رئال مادرید علاوه بر 6 قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، 12 لیگ، 2 جام اسپانیا، 1 جام بین قاره ای، 1 جام جهانی کوچک قهرمان شد. خنتو در رئال مادرید 600 بازی انجام داد و 182 گل به ثمر رساند. او 43 بار با تیم اسپانیا در مسابقات به میدان رفت.

چهره پاکو خنتو صادقانه نشان دهنده تمام ارزش های رئال مادرید است و معیاری برای رئال مادرید و دنیای ورزش بوده و خواهد بود. هواداران مادرید و همه طرفداران فوتبال همیشه از او به عنوان یکی از اسطوره های بزرگ خود یاد می کنند. فرانسیسکو خنتو در سن 88 سالگی درگذشت. رئال مادرید همچنین به تمامی اعضای باشگاه و هواداران رئال مادرید تسلیت می گوید.

فرانسیسکو "پاکو" خنتو لوپز (به اسپانیایی: Francisco Paco" Gento" López) بازیکن فوتبال پیشین اهل اسپانیا است که در پست وینگر چپ بازی می‌کرد. خنتو حرفه‌اش را از باشگاه فوتبال راسینگ سانتاندر در سال ۱۹۵۲ آغاز کرد و در فصل بعد به باشگاه فوتبال رئال مادرید پیوست. وی علاوه بر دستیابی به ۱۲ عنوان قهرمانی لالیگا توانسته‌است به رکورد حضور در ۸ فینال لیگ قهرمانان اروپا دست یابد که شش موردش منجر به قهرمانی شده‌است. وی در دورانی ۱۴ ساله از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۹ میلادی عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا بوده و در مجموع در ۴۳ بازی ملی حضور داشته‌است که شامل حضور در جام جهانی فوتبال ۱۹۶۲ و جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶ نیز می‌شود. پیرو مرگ آلفردو دی استفانو خنتو به عنوان مدیر افتخاری رئال مادرید برگزیده شد. سبک بازی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان اسپانیایی در تمام زمان‌ها و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ در پست تخصصی‌اش، خنتو یک وینگر چپ بسیار سریع بود که دید فوق‌العاده و و توانایی‌های تکنیکی عالی‌اش، او را به یک پاس گل دهندهٔ مؤثر تبدیل کرده بود. او علاوه بر توانایی کنترل توپ و خلاقیت، به دلیل توانایی قابل‌توجه‌اش در ایجاد حملات از فاصله دور، برای حریفان تهدیدی جدی برای گلزنی نیز به‌شمار می‌رفت.

رئال مادرید لا لیگا (۱۲): 1953–54، 1954–55، 1956–57، 1957–58، 1960–61، 1961–62، 1962–63، 1963–64، 1964–65، 1966–67، 1967–68، 1968–69 کوپا دل ری (۲): 1961–62، 1969–70 لیگ قهرمانان اروپا (۶): جام باشگاه‌های اروپا ۵۶–۱۹۵۵، جام باشگاه‌های اروپا ۵۷–۱۹۵۶، جام باشگاه‌های اروپا ۵۸–۱۹۵۷، جام باشگاه‌های اروپا ۵۹–۱۹۵۸، جام باشگاه‌های اروپا ۶۰–۱۹۵۹، جام باشگاه‌های اروپا ۶۶–۱۹۶۵ جام بین قاره‌ای (فوتبال) (۱): ۱۹۶۰ جام لاتین (۲): ۱۹۵۵، ۱۹۵۷ فردی ورلد ساکر World XI: ۱۹۶۰، ۱۹۶۱، ۱۹۶۲[۵] پای طلایی: ۲۰۰۴[۶] ورلد ساکر: ۱۰۰ بازیکن فوتبال برتر تمام زمان‌ها فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال افسانه‌ای‌ها[۷] رکوردها بیشترین برد لالیگا: ۱۲ بیشترین برد جام اروپا: ۶

فرانسیسکو خنتو لوپز اسطوره اسپانیایی رئال مادرید به مدت ۱۴ سال (۱۹۵۵ تا ۱۹۶۹) پیراهن این تیم را به تن داشت و موفق به فتح ۱۲ لالیگا، ۶ قهرمانی اروپا، ۲ کوپا دل‌ری، ۲ جام لاتین و یک جام باشگاه‌های جهان شد.

پاکو خنتو: 18 سالی که در رئال بودم بارسلونا هرگز یک رقیب جدی برای ما نبود

آی اسپورت - پرافتخارتر از این مرد نداریم. کسی که 6 قهرمانی اروپا را با رئال مادرید افسانه ای بدست آورد. او با کاروان رئال به لیسبون سفر کرده تا شاهد فتح لادسیما باشد. فرانسیسکو خنتو در این مصاحبه از خاطرات خود با رئال مادرید دهه 50 و 60 که شش بار به قهرمانی اروپا رسید سخن گفته است.

گل دقیقه 107 شما به میلان بهترین گل شماست ؟

نه ! نمی توانم بگویم که بهترین گل من بوده است . گل دوم من به فیورنتینا در دومین قهرمانیمان در اروپا تماشایی تر بود. از نیمه رمین دویدم و زودتر از آنکه دروازه بان عکس العملی نشان دهد شلیک کردم.

دیدگاه خود را ارسال کنید