اخبار فوری| اخبار حوادث|فوری: اسلحه کشی در خیابان معروف کرج| ترس شهروندان کرجی

فوری: اسلحه کشی در خیابان معروف کرج| ترس شهروندان کرجی

مرد جوان که از شش سال قبل به اتهام قتل دستگیر و پس از محاکمه به قصاص محکوم شده بود در حالی که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت با کمک نیکوکاران و به شرط پرداخت دیه به اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یافت.

فوری: اسلحه کشی در خیابان معروف کرج| ترس شهروندان کرجی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

27 آذر سال 94 بود که گزارش قتل پسری 23 ساله با شلیک گلوله در یکی از محله‌های گوهردشت کرج به پلیس اعلام شد.

وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند متهم را که در صحنه جنایت حضور داشت دستگیر کردند. اما وی مدعی شد در دفاع از برادر بزرگش دست به این کار زده است.

بنابراین وی بازداشت و پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.

برادر این مرد زندانی که روز شنبه برای پیگیری کارهای وی به دادگاه آمده بود در جزئیات ماجرا گفت: حدود 6 سال قبل برادربزرگ‌مان سینا با مردی به‌نام کیوان اختلاف داشت هر چند این اختلاف قدیمی بود اما روز حادثه کیوان با چند نفر از دوستانش به مقابل خانه برادر بزرگم آمد و او را با قمه زخمی کردند من و برادرکوچکترم که در خانه او بودیم با دیدن این صحنه شوکه شدیم. برادرم فکر کرد آنها سینا را کشته‌اند ضاربان هم با دیدن ما پا به فرار گذاشتند اما در همین موقع اسلحه‌ای که همراه داشتند از دستشان روی زمین افتاد برادرم با مشاهده اسلحه آن را برداشت و از روی بالکن به سمت آنها شروع به شلیک کرد که ناگهان یکی از گلوله‌ها به پسر جوان خورد و روی زمین افتاد اما بقیه فرار کردند بعد با پلیس تماس گرفتیم و بدین ترتیب برادرم بازداشت شد و به درخواست خانواده مقتول او را به قصاص محکوم کردند.

ما در این سال‌ها برای جلب رضایت خانواده مقتول خیلی تلاش کردیم اما آنها راضی به گذشت نبودند تا اینکه بالاخره بعد از 6 سال زمان اجرای حکم رسید و برادرم را به اتاق قرنطینه قبل از اجرای حکم بردند با شنیدن این خبر از فرط ناراحتی آرام و قرار نداشتیم با این حال امیدمان را به لطف خدا از دست ندادیم و بالاخره توانستیم با کمک جمعی از نیکوکاران کرجی و در آخرین لحظات که برادرم تا مرگ یک قدم بیشتر فاصله نداشت با تلاش کمیته صلح و سازش و کمک خیران رضایت اولیای دم را به شرط پرداخت 4 میلیارد تومان جلب کنیم. بخشی از این پول را نیکوکاران پرداخت کرده و قرار است نیم دیگر پول را نیز تا چند ماه دیگر فراهم و به آنها پرداخت کنیم.

بدین ترتیب مرد زندانی که با اطلاع از رضایت اولیای دم خدا را شکر کرده و از سلول قرنطینه خارج شده بود به‌بند زندان برگشت تا این فرصت دوباره برای زنده ماندن را زندگی کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید