آیا ریزش مو از عوارض کروناست؟

از اوایل شیوع ویروس کرونا، عوارض کوتاه و بلندمدت از جمله ناخن کوویدی، مشکلات پوستی، کاهش انرژی و کاهش حس چشایی و بویایی، مشکلات تنفسی، مه مغزی و مشکلات معده گزارش شده است و محققان بروز عوارض جدید و عجیب را در مورد بهبودیافتگان کرونا محتمل می‌دانند.

آیا ریزش مو از عوارض کروناست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

برخی بهبودیافتگان کرونا پس از مدتی دچار ریزش موی موقت می‌شوند، این عارضه به مرور و با تقویت بدن بیمار رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، از اوایل شیوع ویروس کرونا، عوارض کوتاه و بلندمدت از جمله ناخن کوویدی، مشکلات پوستی، کاهش انرژی و کاهش حس چشایی و بویایی، مشکلات تنفسی، مه مغزی و مشکلات معده گزارش شده است و محققان بروز عوارض جدید و عجیب را در مورد بهبودیافتگان کرونا محتمل می‌دانند.

برای مثال در برخی از بهبودیافتگان عارضه‌ای به نام ناخن کوویدی گزارش شده که به صورت خطوط و شیارهایی روی ناخن مشاهده می‌شود البته محققان این عارضه را مرتبط با بیماری کرونا نمی‌دانند و بروز آن را پس از عفونت هرگونه ویروس، آسیب و بیماری زمینه‌ای امکان‌پذیر می‌دانند.

بر اساس آمارها ممکن است ۲۵ تا ۳۰ درصد از بیماران علائم طولانی را تجربه کنند. در حال حاضر بسیاری از بهبودیافتگان شاهد ریزش مو هستند.

ریزش موقت مو 'Telogen Effluvium' نامیده می‌شود و در زنان شایع تر است. این عارضه بیشتر بعد از تب شدید، جراحی و زایمان دیده می‌شود. بر اساس مطالعات محققان دانشگاه بنر در آمریکا، ۲ تا سه ماه پس از هرگونه عفونت ممکن است این عارضه مشاهده شود. معمولا این عارضه پس از عفونت‌هایی که همراه با تب است دیده می‌شود.

محققان بر این باور هستند که ریزش مو پس از عفونت به دلیل التهاب است و باعث می‌شود رشد مو متوقف شود. در هر فرد سالم، روزانه به طور متوسط ۵۰ تا ۱۵۰ تار مو، بسته به نوع، بافت و ضخامت مو می‌ریزد. در افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند، این مقدار سه برابر است.

استرس، مشکلات هورمونی و کمبود ویتامین از دیگر دلایل ریزش مو است که در بهبودیافتگان دیده می‌شود. اگر عامل ریزش مو چنین مواردی باشد، حدود ۶ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد.

محققان بر این باور هستند که ریزش موی ناشی از کرونای موقت است و با تقویت بیمار، حجم مو به میزان قبل از بیماری می‌رسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید