اخبار فوری| اخبار حوادث|فوری: باند نوزاد فروشان به دام افتادند

فوری: باند نوزاد فروشان به دام افتادند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری تمام اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد خبر داد.

فوری: باند نوزاد فروشان به دام افتادند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سرهنگ داود معظمی گودرزی با اعلام خبر بازداشت تمام اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد، در تشریح این خبر اظهار کرد: طی رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ مشخص شد صفحاتی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت در فضای مجازی هستند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اقدامت تخصصی این پرونده آغاز و با پیگیری‌های فنی مشخص شد این صفحات توسط یک گروه اداره می‌شوند و صرفاً با وعده فروش نوزاد اقدام به کلاهبرداری از افرادی می‌کنند که متقاضی این امر هستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات شبانه‌روزی متخصصان سایبری پلیس فتا تمام اعضای این باند که متشکل از دو زن و دو مرد بودند، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر شدند و یک نوزاد ۱۵ روزه نیز از محل اختفای این افراد کشف شد.

وی با اشاره به اینکه مجرمین دستگیر شده از سابقه‌داران این زمینه نیز هستند، افزود: این افراد شیاد که در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده‌اند برای فروش هر نوزاد مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان طلب می‌کردند و پس از واریز وجه توسط افراد متقاضی، دیگر پاسخگوی آنها نبودند.

گودرزی بیان کرد: در یکی از موارد نیز یکی از اعضای این باند در پوشش یک پرستار بچه به یک منزل مراجعه کرده و پس از جدا کردن نوزاد از والدین، قصد فروش آن نوزاد را داشتند که توسط عوامل پلیس فتا پایتخت دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ متذکر شد: این دومین باند کلاهبردار تحت عنوان فروش نوزاد در فضای مجازی است که در یک ماه گذشته توسط این پلیس منهدم شده است.

وی ضمن تأکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ۱۱ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به شهروندان توصیه کرد که به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید