پیش بینی بورس| اخبار بورس| پیش بینی بورس اسفند

پیش بینی بورس: بورس اسفند را پرقدرت شروع می کند؟

طبق تحلیل کارشناسان، بورس همچنان در انتظار و ابهام به سر می برد. اما آیا با آغاز اسفند ماه و آغاز فروش شرکت‌ها روزهای سخت‌تری در انتظار سهامداران خواهد بود؟

پیش بینی بورس: بورس اسفند را پرقدرت شروع می کند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد با توجه به گزارشات ضد و نقیض از فضای مذاکرات و همچنین آغاز فروش شرکت‌ها به منظور جبران نیاز به نقدینگی آخر سال بورس را با فشار فروش همراه کند.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: معاملات امروز در حالی به پایان رسید که شاخص کل با افت ناچیز ۸۴۵واحدی به کار خود پایان داد. حجم معاملات خرد با افت همراه شد و رقم دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان را به ثبت رساند. 

وی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که همچنان خبری از ورود پول به بازار وجود ندارد. این رکود تا جایی ادامه یافت که نهایتا پس از سه روز کاری از عرضه اولیه شرکت پویا زرکان، بازار متعادل شد و به وضوح این به معنای رونق بازار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌ای که گذشت همچنان بازار در انتظار و ابهام به سر می برد. تا جایی‌که موج‌های خرید در یک گروه خاص بعد از چند ساعت با فشار فروش مواجه شده و مجددا به سرعت به تعادل می‌رسید.

وی افزود: به نظر می‌رسد در هفته آینده با توجه به گزارشات ضد و نقیض از فضای مذاکرات و همچنین ورود به آخرین ماه سال و فروش شرکت‌های بزرگ و صندوق‌ها به منظور جبران نیاز به نقدینگی آخر سال، اسفند ماه بدون توجه به اخبار مذاکرات با فشار عرضه از این سمت همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر تاثیر اخبار مذاکرات بر انتظارات تورمی به سمت تورم بیشتر باشد قاعدتاً موجی از تقاضا شکل خواهد گرفت و در غیر این صورت شاهد افزایش فشار بر بازار خواهیم بود. نکته مهم در معاملات این روزهای بورس این است که تقاضای خرید و فروش سهامداران به سرنوشت مذاکرات گره خورده و با روشن‌تر شدن وضعیت احتمالاً وضعیت بازار هم روشن‌تر خواهد شد.

میرزاباقری در پایان خاطرنشان کرد: اما همچنان سه گروه پالایشی، خودرویی و بانکی به ترتیب مورد توجه‌ترین صنایع بازار هستند و بازار به اخبار مرتبط به این گروه‌ها بیشتر توجه نشان می‌دهد. همچنین بخشی از بازار به دنبال فعالیت بر روی شرکت‌های خاص و نمادهای کوچکتر هستند که عمدتا به دلیل کوچک بودن در کلیت بازار چندان تأثیرگذار نیست.

دیدگاه خود را ارسال کنید