افتتاح حساب|افتتاح حساب بانکی غیرحضوری در این بانک ها

افتتاح حساب بانکی غیرحضوری در این بانک ها

دبیر کمیسیون حقوقی کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری گفت: تعدادی از بانک‌ها، ابزار‌های لازم برای انجام خدمات پایه‌ای بانکی به صورت آنلاین را ندارند.

افتتاح حساب بانکی غیرحضوری در این بانک ها
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 علی نظافتیان گفت: افتتاح حساب به صورت آنلاین نیاز به یکسری ابزارها و زیرساخت‌های الکترونیکی دارد، باید تفاوتی بین مجوز قانونی افتتاح حساب و یا انجام عملیات بانکی از طریق فضای مجازی  قائل بود.

او می‌گوید:  بایستی از نظر عملیاتی، زیرساخت های لازم فراهم شود تا این مصوبه شورای عالی پولشویی را در کل سیستم بانکی بتوان اجرا کرد.

بانک ها براساس قوانین مکلف اند برای انجام هر نوع عملیات بانکی هویت مشتری را شناسایی کنند، یکی از ساده ترین راه های احراز هویت مشتری مراجعه حضوری افراد به بانک و احراز هویت حضوری است که نیاز به مجوز از جانب تصویب شورای عالی مبارزه با پولشویی نداشت.

مصوبه مربوط به ارائه خدمات پایه ای بانکی به صورت آنلاین و برخط در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در شورای عالی مبارزه با پولشویی تصویب شد. میزان آمادگی بانک ها به میزان تسلط آن ها به خدمات دیجیتال بستگی دارد، تا قبل از تصویب دستورالعمل اینجور خدمات رسانی ممنوع بود، حالا این ممنوعیت برداشته شده و بانک ها با رعایت مفادی که امروز به تصویب رسید در این مسیر وارد رقابت خواهند شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید