مبلغ وام مسکن 30 میلیون افزایش یافت

اخیرا محمد حسن علمداری، عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن در مصاحبه‌ای اعلام کرده که سقف وام مسکن در تهران ۴۸۰ میلیون تومان است.

مبلغ وام مسکن 30 میلیون افزایش یافت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

فزایش سقف وام مسکن، پرسشی است که اخیرا با خبری از بانک مسکن برای بسیاری از افراد ایجاد شده است.

اخیرا محمد حسن علمداری، عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن در مصاحبه‌ای اعلام کرده که سقف وام مسکن در تهران ۴۸۰ میلیون تومان است.

او در گفتگو با مهر توضیح داده است تسهیلات جعاله برای متقاضیان خرید مسکن به شکل انفرادی و زوجین در تمامی نقاط کشور ۸۰ میلیون تومان است و در تهران سقف خرید مسکن به شکل انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است. بنابراین سقف دریافت وام خرید و جعاله مسکن در تهران ۴۸۰ میلیون تومان است.

علمداری همچنین توضیح داده است که تسهیلات خرید برای مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به شکل انفرادی ۱۶۰ میلیون تومان و زوجین ۳۲۰ میلیون تومان، انفردی سایر شهرها ۱۲۰ میلیون تومان و زوجین ۲۴۰ میلیون تومان به علاوه ۸۰ میلیون تومان جعاله پرداخت می‌شود.

بسیاری از مخاطبان این خبر با یادآوری سقف ۴۵۰ میلیون تومانی وام مسکن دچار ابهام شده اند که آیا وام مسکن افزایش داشته است؟

روابط عمومی بانک مسکن در پاسخ  به این پرسش توضیح می دهد که سقف وام مسکن افزایش نداشته است و مخاطبان سقف وام مسکن حمایتی و وام خرید و جعاله مسکن برای عموم، را با یکدیگر اشتباه گرفته اند.

این منبع همچنین توضیح می دهد که ۴۵۰ میلیون تومان در واقع وامی است که بانک مسکن به متقاضیان مسکن حمایتی پرداخت می کند اما سقف وامی که عموم مردم برای خرید و جعاله مسکن می توانند از طریق سپرده گذاری در بانک مسکن یا خرید اوراق وام و بدون سپرده گذاری دریافت کنند، ۴۸۰ میلیون تومان است و این سقف وام نیز تنها به زوجین تهرانی تعلق می گیرد یعنی شرایط دریافت این است که به هرکدام از زوجین و به صورت جداگانه ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید و به صورت مشترک ۸۰ میلیون تومان وام جعاله پرداخت می شود و شرایط بازپرداخت این وام به صورت ۷ ساله بوده و قرار دادها نیز به طور جداگانه تنظیم می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید