قیمت دلار| قیمت دلار در صرافی ملی| قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار امروز 16 اسفند 1400

در ادامه قیمت دلار امروز را ببینید.

قیمت دلار امروز 16 اسفند 1400
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار نقش بسزایی در اقتصاد دارد. قیمت دلار در قیمت گذاری موثر است. قیمت دلار تحت تاثیر عوامل مختلف تعیین می شود. قیمت دلار هر روز مشخص می شود. جدیدترین قیمت دلار را بخوانیم.

قیمت دلار

قیمت دلار امروز 16 اسفند

قیمت دلار و قیمت یورو برای تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ اعلام شد.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌ها

در صرافی‌‌ها قیمت خرید دلار 24122 تومان و فروش آن 24439 تومان اعلام شد. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب 27116 و 27430 تومان است.

قیمت روز دلار صرافی ملی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اطلاعات به‌روزرسانی شده در سایت صرافی ملی، قیمت دلار برای خرید 24070 تومان و قیمت دلار برای فروش 24312 تومان است.

قیمت روز یورو صرافی ملی

همچنین قیمت یورو برای خرید 27243 تومان و قیمت یورو برای فروش 27516 تومان است.

تثبیت دلار زیر مرز ۲۸ هزار تومان می تواند زمینه ساز ورود فروشندگان تازه ای به بازار شود. پیش از این، بسیاری از تحلیل گران فنی عنوان کرده بودند که معامله گران بزرگ تا زمانی که دلار بالای مرز ۲۸ هزار تومانی است،‌ تمایل بیشتری به خرید خواهند داشت تا اینکه بخواهند خود را در موقعیت فروش قرار دهند. در این شرایط نزول به زیر مرز ۲۸ هزار تومانی می تواند مانند علامت قوی به بازیگران بزرگ بازار عمل کند که افزایش معنادار قیمت دلار را به صورت موقت فراموش کنند و ارز خود را برای امکان خرید در نرخ های پایین تر به فروش برسانند. با این حال، حفظ دلار در کانال ۲۸ هزار تومان می تواند زمینه ساز برگشت برخی از خریداران به بازار شود. افرادی که اقدام به سودگیری در روزهای اخیر کرده اند، در صورتی که احساس کنند،‌ کف قیمت اسکناس آمریکایی مرز ۲۸ هزار تومانی است، بار دیگر در موقعیت خرید وارد بازار خواهند شد.

نقش بازارساز در مسیر آتی دلار

جدا از مرز ۲۸ هزار تومانی،‌ عامل دیگری که رفتار بازیگران ارزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ‌نوع قیمت گذاری بازارساز ارزی است. گفته می شود که دیروز به شکل معناداری عرضه ارز بالا رفت و بازارساز نیز نرخ فروش دلار را به زیر کانال ۲۷ هزار تومان برد. این رفتار از نگاه برخی معامله گران به معنای آن بود که بازارساز به دنبال پایین بردن قیمت دلار خواهد بود. همین عامل نیز در رشد فروش های هیجانی اثر داشت. با این حال، در صورت ادامه این رفتار بازارساز امکان ورود تقاضای آربیتراژی به بازار وجود خواهد داشت، امری که می تواند به راحتی زمینه ساز برگشت دلار به جاده افزایشی شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید