تزریق واکسن ایرانی اومیکرون آغاز شد؟

مینو محرز مسئول کارآزمایی بالینی واکسن برکت در حاشیه تزریق واکسن به داوطلبان در هتل ارم امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دراین مطالعه به سه گروه ۷۰ نفره واکسن تزریق خواهد شد و در این مطالعات واکسن‌نما نخواهیم داشت.

تزریق واکسن ایرانی اومیکرون آغاز شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

تست انسانی ومطالعه بالینی نخستین واکسن ایرانی اختصاصی سویه امیکرون در دو محل هتل ارم و فرهنگسرای اشراق انجام شد، در این مطالعه که از دو روز پیش آغاز شده، واکسن کوویران برکت پلاس به ۲۱۰ داوطلب که دز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت وسینوفارم زده بودند، تزریق می‌شود.

مینو محرز مسئول کارآزمایی بالینی واکسن برکت در حاشیه تزریق واکسن به داوطلبان در هتل ارم  امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دراین مطالعه به سه گروه ۷۰ نفره واکسن تزریق خواهد شد و در این مطالعات واکسن‌نما نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: به ۱۴۰ نفر از کسانی که دو دز اول خود را برکت یا سینوفارم زده باشند، واکسن برکت پلاس و به ۷۰ نفر نیز واکسن برکت تزریق خواهد شد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از تمام این داوطلبان پیش از تزریق آزمایش‌های لازم گرفته می‌شود و دوهفته پس از تزریق واکسن نیز در مطالعه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

محرز افزود: به محض آماده شدن نتایج، مستندات را به وزارت بهداشت ارسال خواهیم کرد تا هرچه سریع‌تر بتوانیم این واکسن امن و مؤثر رابه دست عموم مردم برسانیم.

حسن جلیلی مدیرعامل کارخانه شفافارمد نیز درحاشیه این برنامه گفت: اغلب واکسن سازهای بزرگ دنیا هم مشغول به‌روزرسانی و انجام مطالعه بالینی واکسن‌های ویژه اومیکرون خود هستند و مجموعه شفافارمد هم مانند قبل، پیشتازانه و تنها یکماه پس از شناسایی سویه اومیکرون درکشور، موفق شد نخستین واکسن ایرانی ویژه این سویه را ساخته و مراحل تست حیوانی را با موفقیت ۱۰۰ درصدی پشت‌سر بگذارد. 

وی افزود: تزریق به ۲۱۰ داوطلب از دو روز گذشته آغاز شده و طی همین روزها پایان می‌یابد تا پس از دو هفته نتایج به وزارت بهداشت ارسال شود

مدیرعامل کارخانه تولید واکسن برکت تاکید کرد: تولید انبوه این واکسن جدید در کارخانه شفافارمد آغاز شده تا به محض صدور مجوز اضطراری، دراختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و درحجم بالا به دست مردم برسد.

داوطلبانی که دو دز قبلی خود را واکسن سینوفارم زده‌اند همچنان می‌توانند ازطریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ برای حضور در مطالعات بالینی کوویران برکت‌پلاس ثبت‌نام کنند.

حسن جلیلی مدیرعامل شرکت شفا فارمد، تولید کننده واکسن کووایران برکت پیشتر اعلام کرد: روز هفتم اسفند ماه وزارت بهداشت کد اخلاق برای مطالعه بالینی دز سوم واکسن اختصاصی امیکرون برکت را صادر کرد.  شرکت شفا تاکنون حدود ۶۰ میلیون دز واکسن کووایران برکت تولید کرده است.

واکسن کووایران برکت،  اولین واکسن کووید-۱۹ ساخت متخصصان کشورمان است که توسط گروه صنعتی شفافارمد، از شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت تولید شده است.

برای تولید واکسن کوو ایران برکت از روش واکسن سازی مبتنی بر یک ویروس غیرفعال استفاده شده و فاصله دز اول تا دوم آن ۲۸ روز تعیین شده است. اکنون این واکسن در مراکز بهداشتی به عنوان واکسن مقابله با بیماری کرونا تزریق می شود.

فاز مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت روی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها آذر ماه سال جاری با دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو، آغاز شد.  همچنین این واکسن در آخرین ارزیابی سازمان جهانی بهداشت در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفته است.

دیدگاه خود را ارسال کنید