یارانه نقدی| زمان واریز یارانه نقدی|فوری: یارانه نقدی به خانه آخر رسید| یارانه بگیران بخوانند

فوری: یارانه نقدی به خانه آخر رسید| یارانه بگیران بخوانند

آخرین یارانه نقدی امسال هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این احتمال وجود دارد که حدود ۲۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران در این ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

فوری: یارانه نقدی به خانه آخر رسید| یارانه بگیران بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی چند سالی است پرداخت می شود. یارانه نقدی تا هفته آینده واریز خواهد شد. یارانه نقدی برای یارانه بگیران اهمیت بالایی دارد. یارانه نقدی برخی از افراد حذف خواهد شد. جزئیات جدید یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

جزئیات جدید یارانه نقدی

آخرین یارانه نقدی امسال هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این احتمال وجود دارد که حدود ۲۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران در این ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

در هفته آینده آخرین یارانه امسال به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و ۹ روز تا آغاز زمان واریز سود سهام عدالت باقی مانده است.

در روز دوشنبه هفته جاری آخرین یارانه معیشتی بنزین به جساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شد. این واریزی آخرین یارانه معیشتی امسال بود.

در هفته آینده نیز باید آخرین یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. مبلغ آن همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است

براساس زمان بندی از پیش تعیین شده، قاعدتا باید صد و سی و سومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار، پرداخت شود.

اما از آنجایی که روز ۲۰ اسفند ماه با تعطیلی پایان هفته مصادف است، به احتمال زیاد همانند موارد مشابه قبلی این واریزی یک روز زودتر یعنی ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه انجام می‌شود.

همچنین بر حسب مصوبه ستاد ملی کرونا قسط وام کرونا از یارانه برداشت می‌شود. بیش از ۲۱ میلیون خانوار در بهار سال قبل وام کرونا گرفتند. در این ماه بیست و یکمین قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا کسر می‌شود.

تعداد کسانی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند حدود ۷۸ میلیون نفر است. این احتمال وجود دارد که حدود ۲۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران در این ماه آخرین دریافتی خود را داشته باشند.

براساس لایحه بودجه سال آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در سال آینده حدود سه دهک از یارانه‌بگیرانی که درآمد بیشتری دارند را شناسایی کند.

این افراد برای جذف به سازمان برنامه و بودجه معرفی می‌شود. بنابراین احتمال وجود حذف گروهی از یارانه‌بگیران وجود دارد.

دولت باید تا ساعتی دیگر آخرین یارانه معیشتی امسال را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، یارانه بعدی به سال بعد موکول می‌شود.

یارانه معیشتی بنزین اسفند ماه تا ساعتی دیگر به حساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

مبلغ یارانه معیشتی یا یارانه بنزین خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

گروهی از خانوارها در آذر ماه سال گذشته مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از مبلغ یارانه کسر می‌شود. در این ماه پانزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

این یارانه قاعدتا باید ساعت ۲۴ فردا سه‌شنبه ۱۰ اسفند ماه واریز می‌شد. اما از آنجایی که فردا تعطیل رسمی است، واریز یارانه به ساعت ۲۴ امروز موکول شد.

این یارانه آخرین نوبت یارانه معیشتی بنزین در سال جاری است و واریزی بعدی به سال آینده موکول می‌شود.

 

در لایحه بودجه سال آینده دولت بودجه دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی را به صورت یک جا آورده و آن را جدا نکرده است. آنطور که از بودجه مشخص است، احتمالا در سال آینده این دو یارانه به صورت جداگانه و با فاصله ده روزه واریز نمی‌شود و یک جا پرداخت می‌شود.

همچنین دولت در لایحه بودجه مشخص کرد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مدت سه ماه سه دهک از یارانه‌بگیران را شناسایی می‌کند. بنابراین دولت قصد دارد سه دهک از یارانه‌بگیران نقدی را حذف کند و فقط ۶۰ میلیون نفر هر دو یارانه را دریافت می‌کند.

اگر این سه دهک حذف شوند، دولت می‌تواند یارانه‌ها را ترکیب کند و به صورت یک جا واریز شود.

فردا مبعث پیامبر است و پیش‌بینی می‌شد که دولت همانند روز ۲۲ بهمن ماه یارانه جدید ۱۰۰ هزار تومانی واریز کند که تاکنون اطلاعه‌ای در این خصوص منتشر نشده است.

البته در روز ۲۲ بهمن ماه نیز چند ساعت قبل از انجام واریزی، اطلاعیه آن صادر کنند. بنابراین هنوز امیدی به واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی وجود دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید