اخبار فوری|فوری: سارق دختران جوان به دام افتاد

فوری: سارق دختران جوان به دام افتاد

کلاهبرداری که اقدام به برداشت 510 میلیون ریال از حساب یک دختر جوان کرده بود، توسط پلیس فتا در استان کهکیلویه و بویراحمد دستگیر شد.

فوری: سارق دختران جوان به دام افتاد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

سرپرست پلیس فتا استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: دختر جوان یاسوجی در پی برداشت پانصد و ده میلیون ریال از حسابش به صوت غیرمجاز به این مرکز مراجعه کرد.

سرهنگ فیض الله احمدی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات پلیسی مشخص شد متهم با ارسال لینک آلوده به بد افزار کنترل گوشی هوشمند شاکیه را به دست گرفته و با استفاده از همراه بانک اقدام به انتقال وجه از حساب وی کرده است.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات تکمیلی این پلیس در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز فرد مورد نظر شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد. 

سرهنگ احمدی بیان کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: در کنار گسترش ارائه این خدمات به صورت غیرحضوری، برخی افراد سودجو نیز اقدام به فریب کاربر و کلاهبرداری از وی می‌کنند. 

احمدی هشدار داد: هموطنان اپلیکیشن‌های مالی و بانکی خود را تنها از طریق وب سایت بانک‌ها دانلود و نصب کنند و هرگز بر روی لینک‌های ارسالی ناشناس کلیک نکنند و رمز ورود به سامانه‌های همراه بانک خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند و رمز‌عبور سامانه‌ها را حتما در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) تغییر داده و از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس نظیر سال تولد، شماره شناسنامه ودیگر اطلاعات هویتی خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه‌و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید