اخبار بورس| بورس امروز| شاخص کل بورس

افشای تمام مظنه‌ها در بازار سرمایه

​ در راستای رفع دغدغه‌های مطرح شده در جلسه با ریاست محترم قوه‌قضائیه، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به بررسی نمایش عمق مظنه (سفارش‌های خرید و فروش) برای همه معامله‌گران کرد و تصمیم به افشای تمام مظنه‌ها گرفت.

افشای تمام مظنه‌ها در بازار سرمایه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جدیدترین جلسه خود، ضمن تاکید بر تقویت سامانه‌های نظارتی و آموزش همگانی مبنی بر اینکه ارزش ذاتی هر سهم نه از میزان عمق مظنه‌ها (سفارش‌های خرید و فروش) بلکه از عوامل کلان اقتصادی و عوامل بنیادین مرتبط به هر شرکت تعیین می‌شود، تصمیم گرفت که عمق مظنه در اختیار همگان قرار بگیرد و همه معامله‌گران آنلاین نیز بتوانند این خدمت را از کارگزاران خود دریافت کنند.

هیات مدیره جدید سازمان بورس و اوراق بهادار عزم راسخ بر ایجاد شفافیت بیشتر شرکت‌ها و معاملات داشته و در این راستا کیفیت افشائات شرکت‌ها در کنار کمیت آن‌ها باید ارتقا یافته و همچنین برای نظارت بهتر و دقیق‌تر نسبت به رونمایی از نسخه جدید سامانه نظارت که ارتقا یافته سامانه قبلی بوده و اتاق مانیتورینگ در ساختمان جدید اقدام خواهد کرد.

همچنین انتظار این است همان‌طور که در دوره جدید تسهیل در ارائه مجوز نهادهای مالی صورت گرفته و تعداد مجوزهای صادر شده در دوره جدید قابل مقایسه با دوره‌های قبلی نمی‌باشد، نهادهای مالی نیز باید حرفه‌ای‌تر عمل کرده و از این موضوع مطلع باشند که در کنار صدور مجوزها میزان و کیفیت نظارت بر نهادهای مالی نیز افزایش یافته و هر اقدامی که متعارض با رعایت حق و حقوق سرمایه‌گذاران باشد، رصد و رسیدگی خواهد شد.

از دیگر مطالبات مطروحه تعیین چارچوب نظارتی ناظرین بازار بوده که در این راستا نیز دستورالعمل مربوطه تدوین شده و به‌زودی نهایی خواهد شد. در خصوص معاملات پیش‌دستانه در برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز که در جلسه‌ی مذکور مطرح گردید، سامانه‌های نظارتی به آلارم‌ها در این خصوص تجهیز شده‌اند.

دیدگاه خود را ارسال کنید