واریز سود سهام عدالت

آخرین جزئیات از واریز سود سهام عدالت در حساب مردم | 15 اسفند 1400

«محمود گودرزی» روز یکشنبه در آیین رونمایی و افتتاح رسمی از بزرگترین دیتاسنتر و تندیس بورس تهران، اظهار داشت: بورس تهران افتخار دارد تا در این روز مبارک از بزرگترین مرکز داده بازار سرمایه رونمایی کند.

آخرین جزئیات از واریز سود سهام عدالت در حساب مردم | 15 اسفند 1400
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 سود سهام عدالت سال 1399 قرار است که به زودی پرداخت شود. در حالی که سود سهام عدالت 1398 را هنوز عده ای دریافت نکرده اند. پرداخت سود سهام عدالت 1399 مدتی است که به تعویق انداخته می شود. اما حالا جزئیات جدیدتری از زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام شده است. در ادامه درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت بیشتر بخوانید.

سود سهام عدالت

مدیر عامل شرکت بورس تهران با تاکید براینکه هدف بورس ارائه خدمات به به اهالی بازار سرمایه است، گفت: دنبال این هستم که دیتاسنتر به عنوان یک شرکت مجزا به کار خود ادامه دهد.

«محمود گودرزی» روز یکشنبه در آیین رونمایی و افتتاح رسمی از بزرگترین دیتاسنتر و تندیس بورس تهران، اظهار داشت: بورس تهران افتخار دارد تا در این روز مبارک از بزرگترین مرکز داده بازار سرمایه رونمایی کند.

وی گفت: کمک‌های سازمان بورس باعث شد تا قدم‌های بزرگی برای مرکز داده برداشته شود.

گودرزی گفت: دو پست برق در نقاط مختلف تهران به بورس تهران سرویس می‌دهند و زمانی که این دو نقطه دچار بحران شوند، ژنراتورها به کمک خواهند آمد و با این اقدام دیگر در زمان قطعی برق با مشکل مواجه نمی‌شویم.

وی ادامه داد: یک نرم افزار به روز شده توسط پیمانکاران در نظر گرفته شده است و فرآیند بورس تهران ورودی‌ها و خروجی‌ها را از این طریق مورد کنترل قرار می دهد.

گودرزی خاطرنشان کرد: همکاران ما زیرساخت پروتکل امنیتی را براساس استانداردهای روز دنیا تربیت داده‌اند و اولویت ما این است تا به شرکت‌های و ارکان بازار سرمایه سرویس دهیم.

مدیر عامل شرکت بورس تهران افزود: پروتکل های امنیتی در این مرکز براساس استانداردهای روز دنیا انجام و همچنین از نرم افزارهای به روز توسط پیمانکاران استفاده شده است. در آینده نیز از سایتی که پروتکل‌های امنیتی در بستر دیجیتال داشته باشد، رونمایی خواهد شد.

معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران تا پایان هفته جاری خبر داد.

محسن خدابخشی شنبه شب در گفت‌وگویی افزود: از هفت شرکت، یک شرکت سود سهام عدالت را پرداخت کرده و سه شرکت بیش از نیمی از سود سهام را پرداخت کرده‌اند. سه شرکت مخابرات، شرکت گروه مپنا و گروه سیمان دشتستان نیز سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند که مورد قبول نیست و با آنها برخورد می‌شود.  

وی افزود: با توجه به پیگیری انجام شده در این هفته سه شرکت که بخشی از سود را پرداخت نکرده‌اند، بقیه سود را پرداخت می‌کنند و تا اواخر این هفته سود سهامداران عدالت واریز می‌شود.

خدابخشی تاکید کرد: افراد برای دریافت سود لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهند و سودها به حساب آنها واریز می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پیشتر از پرداخت سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم خبر داده و گفته بود: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

وزیر اقتصاد اعلام کرد واریز سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه آغاز می‌شود. اما نکته مهم این است که کل سود سهام عدالت یکجا واریز نمی‌شود و احتمالا مشمولان در چند مرحله بتوانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

قرار بود از هفته سوم اسفند ماه سود سهام عدالت سال ۹۹ به مشمولان سهام عدالت پرداخت شود. اما واریز این سود، مشروط به این بود که شرکت‌ها، سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی واریز کنند که هنوز واریز نکرده‌اند.

همین مساله سبب شده بود که زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت مشخص نباشد. اما حالا وزیر اقتصاد خبر داده که واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ باید از ۲۱ اسفند ماه آغاز شود. اما آنگونه که ایرنا گزارش داده هنوز سود سهام هفت شرکت واریز نشده است.

به همین دلیل گویا قرار است پرداخت سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه شروع شود و هر میزان سود که به حساب شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی پرداخت شده، به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود و مابقی آن هم به مرور زمان به حساب مشمولان واریز شود. بر این اساس می‌توان گفت مشمولان سهام عدالت می‌توانند از ۲۱ اسفند ماه منتظر دریافت سود سهام خود باشند، اما نه به طور کامل!

واریز چند مرحله‌ای سود سهام عدالت برای سهامداران، موضوع تازه‌ای نیست. سال گذشته هم سود سهام عدالت سال ۹۸ در چند مرحله واریز شد و حتی بخشی از این سود، نقدی واریز شد و بخش دیگری از آن به صورت غیرنقدی و در قالب سهام به مردم واگذار شد.

براساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت، ۷ شرکت هنوز سود سهام عدالت سال ۹۹ را واریز نکرده‌اند. آن هم در حالی که حدود ۷ ماه از مهلت قانونی واریز سود گذشته است.

مخابرات، گروه صنعتی مپنا و صنایع سیمان دشستان سه شرکتی هستند که هنوز هیچ مبلغی را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند. فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز هم تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده‌اند.

به همین دلیل می‌توان گفت افرادی که سهامدار این هفت شرکت هستند، نباید منتظر دریافت سود سهام عدالت خود به صورت کامل باشند. اما بقیه دارندگان سهام عدالت می‌توانند امیدوار باشند که سود خود را به صورت کامل دریافت کنند.

سود سهام عدالت چقدر است؟

سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، حدود ۵۵۰ هزار تومان اعلام شده است. سود سهام عدالت افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند هم یک میلیون تومان است.

این سود هم شامل افرادی می‌شود که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و هم افرادی که بعد از آزادسازی سهام عدالت سهام شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی را خریداری کرده‌اند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سود سهام عدالت از ۲۱اسفند براساس اولویت‌های تعیین شده پرداخت خواهد شد.

احسان خاندوزی امشب در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: سود سهام عدالت دارندگان این سهام از 21 اسفند براساس اولویت‌های تعیین شده پرداخت خواهد شد تا مشکل مردم در این بخش حل شود.

وی به بودجه اختصاص یافته در هفته گذشته برای مناطق آزاد جدید اشاره کردو گفت: 500 میلیارد ریال کمک برای 7 منطقه آزاد جدید در دولت مصوب شد که یک هفتم برای منطقه آزاد اینچه برون است تا شهریور طرح جامع آن مصوب می‌شود.

خاندوزی با بیان اینکه برای زیر ساخت‌ها تا شهریور منتظر نمی‌مانیم افزود: به دبیرخانه این منطقه آزاد دستورات لازم داده شده که  بعد از تعطیلات نوروزی شروع کنند تا در شهریور ماه این طرح رسماً کلید بخورد.

وزیر اقتصاد و دارایی به سد کبود وال هم اشاره کرد وتاکید کرد:مشکل اختصاص تسهیلات از سوی بانک توسعه اسلامی وجود داشت که با مساعدت برنامه و بودجه این مشکل حل شد ودر  هفته های آینده آن محقق واقساط جدید برای تکمیل شدن این سد محقق خواهد شد.

خاندوزی درباره تامین مالی کالاهای اساسی هم گفت: از فرودین ماه  واردات مربوط کالاهای اساسی استان های  شمالی از سی آی اس تامین می شود از وابستگی به یک منبع خاص نجات پیدا کنیم وامنیت بیشتری داشته باشیم وهمچنین ظرفیت های گمرکی وترازیتی گسترش دهیم .

وی درباره تعیین تکلیف موسسه اعتباری کاسپین هم افزود:بنا شد اولویت جذب بانک ها استفاده از ظرفیت این افراد باشد این تغییر وجانمایی انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی درباره اقاله قردادهای بانکی نیز اظهار داشت : با توجه به مصوبات جدید زمانی که اصل بدهی پرداخت شد بانک ها باید ضمانت رابه صاحبش برگرداندند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه خبر داد.

فرهانیان با اشاره به اینکه سال گذشته، بیش از ۴۹ میلیون نفر از مشمولان به دلیل نقصان در اطلاعات حساب بانکی موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشدند، افزود: در تلاش هستیم سود سهام امسال و سال گذشته این عزیزان را به حسابشان واریز کنیم.

وی گفت: در طول سال سامانه ۱۵۶۹ شرکت سرمایه گذاری پاسخگوی این سهامداران بود.

فرهانیان با بیان اینکه تاکنون برخی از سهام داران نسبت به اصلاح حساب خود اقدام کرده و برخی دیگر هنوز اقدام نکرده‌اند، افزود: از سهام داران و سرپرستان می‌خواهیم پیامک‌های ارسالی را جدی گرفته و نسبت به اصلاح حساب در سامانه‌های اعلامی اقدام کنند تا سود سهام عدالت آن‌ها نیز در دوره جدید واریز شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار افزود: سود سهام عدالت امسال برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود و برای دارندگان سهام بیشتر به نسبت بالاتر است.

دیدگاه خود را ارسال کنید