انفجار آبگرمکن خانگی قاتل 5 نفر شد

شامگاه شنبه چهاردهم اسفند امسال ساکنان خیابان کیاست در شهر بروجرد استان لرستان در خانه‌هایشان بودند که ناگهان صدای انفجاری آرامش شبانه‌شان را برهم زد.

انفجار آبگرمکن خانگی قاتل 5 نفر شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

انفجار آبگرمکن در بروجرد، جان مادر و دو فرزندش و زوج سالخورده همسایه را گرفت. نیروهای امدادی و مردمی در همان لحظات اولیه زن سالخورده و پسرش را از زیر آوار خارج کردند.

شامگاه شنبه چهاردهم اسفند امسال ساکنان خیابان کیاست در شهر بروجرد استان لرستان در خانه‌هایشان بودند که ناگهان صدای انفجاری آرامش شبانه‌شان را برهم زد.

اهالی بعد از خروج از خانه متوجه آوار شدن دو خانه شدند. آنها سریع به کمک ساکنان این دو خانه رفته و در همان لحظات اولیه دو نفر را نجات دادند.

آتشپاد محمد غفاری‌، مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهری بروجرد استان لرستان در تشریح این عملیات به جام‌جم گفت: پس از تماس با سازمان آتش‌نشانی‌، ۲۵ آتش‌نشان راهی محل انفجار شدند. ساختمان یک‌طبقه ویلایی و ساختمان سه طبقه‌ای به صورت صد‌درصدی تخریب شده بودند. ابتدا با دست و بیل شروع به آوار‌برداری کردیم تا افراد محبوس زیر آوار دو ساختمان را پیدا کنیم.

وی افزود: از اهالی پرس‌و‌جو کردیم و پی بردیم پنج عضو خانواده‌ای در ساختمان سه طبقه ساکن بودند. قبل از حضور آتش‌نشان‌ها، زن ۶۵ ساله و پسر جوانش را همسایه‌ها از زیر آوار خارج کرده بودند.

در ادامه امدادگران زنی میانسال و شوهر۷۰ ساله‌اش را در حیاط یافته و به بیمارستان منتقل کردند اما از زوج همسایه کناری و بقیه ساکنان ساختمان سه‌طبقه خبری نبود و زیر آوار گرفتار بودند.

برق وگاز محل قطع شد تا امداد‌رسانی با ایمنی بیشتری انجام شود. بعد از ۴۵ دقیقه، به طبقه دوم ساختمان سه‌طبقه رسیدیم. دختر ۲۸ روزه خانواده را پیدا کردیم که در گوشه‌ای از اتاق‌نشیمن افتاده و صورت و بدنش زخمی و به‌سختی نفس می ‌کشید.

او را تحویل اورژانس دادیم. بررسی‌ها نشان داد این خانواده سر سفره شام بودند که این حادثه رخ داده بود. در ادامه، مادر این نوزاد را پیدا کردیم اما جان باخته بود. ساعاتی بعد‌، جسد پسر هشت ساله خانواده را یافتیم. اجساد را از ساختمان بیرون بردیم.

در جریان جست‌وجو در ساختمان کناری نیز ساعت ۲ بامداد یکشنبه توانستیم این زوج را که شهناز و خدا‌رحم بودند از زیر آوار بیرون بیرون بیاوریم و متاسفانه هر دو جان باخته بودند. ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد این عملیات به پایان رسید.

غفاری خاطر‌نشان کرد: بر اثر تخریب ساختمان‌ها‌، آجر و شیشه‌ها شکسته و سمت خانه‌های اطراف پرت شده بود که دو مرد در آن‌موقع در حیاط خانه‌هایشان بودند که از ناحیه صورت و دستان زخمی شده و در بیمارستان بستری هستند. دختر ۲۸ روزه هم بر اثر شدت جراحات ظهر یکشنبه جان باخت.

روایت داماد خانواده از انفجار خانه مادرزن

محسن که چند عضو خانواده‌اش را در آوار ساختمان سه‌طبقه از دست داده است‌، می‌گوید: مادرزن ۶۵ ساله‌ام به نام فاطمه در یک طبقه و خانواده پسرش در طبقه دیگر این ساختمان زندگی می‌کردند. خانه‌مان یک خیابان با محل حادثه فاصله داشت. ساعت ۲۳ شنبه‌ صدای انفجاری مهیب به گوش‌مان رسید.

ابتدا گمان کردیم زلزله آمده و سریع از خانه بیرون زدیم اما بعد متوجه انفجار خانه مادرزنم شدیم. وقتی به آنجا رسیدیم، فهمیدیم که مادرزنم و پسر او مصدوم و از طریق همسایه‌ها به بیمارستان منتقل شدند. خودمان هم برای آوار‌برداری و نجات بقیه به نیروهای امدادی کمک کردیم.

رضوان عروس خانواده و پسرش علیرضا فوت شده بودند. نوزاد ۲۸ روزه آنها نیز در بیمارستان فوت شد. با مادرزنم که حرف زدم‌، فهمیدم در حال صرف شام بودند که آبگرمکن طبقه بالایی منفجر شده و بعد از آن ساختمان تخریب و فرصت فرار پیدا نکردند.

دیدگاه خود را ارسال کنید