سهام عدالت

خبر فوری درباره دریافت وام سهام عدالت | صاحبان سهام عدالت بخوانند

سهامداران سهام عدالت پس از آزاد سازی سهام عدالت مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند.

خبر فوری درباره دریافت وام سهام عدالت | صاحبان سهام عدالت بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

در ادامه درباره خبر دریافت وام از طریق سهام عدالت بخوانید. سهام عدالت در مرحله پرداخت سود برای مردم است. تا امروز سود سهام عدالت برخی از مردم واریز شده است. سود سهام عدالت مبلغ 570 هزارتومان بوده است. در ادامه درباره وام سهام عدالت بیشتر بخوانید.

سهام عدالت

درباره این سود سهام عدالت باید گفت که البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.

سهامداران سهام عدالت پس از آزاد سازی سهام عدالت مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند.درباره این سود سهام عدالت باید گفت که البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.سهامی که در روزهای نخستین آزاد سازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت. سهام عدالت در ابتدا سهم 1000000 میلیون تومانی بود که با گذشت زمان تبدیل به 500 واحد سهم شد.

رییس هیات مدیره تعاونی سهام عدالت کشور از متغییر بودن سود سهام عدالت برای برخی سهامداران خبر داد.

 عسگر توکلی از متغییر بودن سود سهام عدالت برای برخی سهامداران خبر داد و گفت: افرادی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند، ۵۷۵ هزار تومان و مددجویان زیر پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی با برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز یک میلیون و ۸۱ هزار تومان در این ماه دریافت خواهند کرد.

او گفت:برای کسانی که دارای سهام ۴۹۲ هزار تومانی هستند ۵۳۰ هزار تومان سود به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته توکلی افرادی که دارای سهام عدالت ۴۵۰ هزار تومانی هستند ۴۸۰ هزار تومان سود به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

رییس هیات مدیره تعاونی سهام عدالت کشور افزود: برخی از افراد ممکن است بخشی از اوراق خود را فروخته باشند یا پاره‌ای از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

او گفت: سپرده گذارانی که تاکنون شماره حساب خود را اعلام نکرده اند می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت و اعلام شماره شبای بانکی سود سهام سال‌های قبل و سال ۱۳۹۹ را دریافت کنند.

توکلی افزود: سهامدارانی که پیش‌تر اطلاعات خود را در سامانه سجام یا سایت سهام عدالت ثبت کرده بودند نیز سود خود را بر اساس میزان سپرده گذاری دریافت می‌کنند.

رییس هیات مدیره تعاونی سهام عدالت کشور گفت: دو شرکت سرمایه پذیر در مرحله اقدام به واریز سود هستند و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ۹۹ درصد سود سهامداران را از شرکت‌های دریافت کرده است.

سهام عدالت واریز سود سهام عدالت از صبح دیروز آغاز شده و هم اکنون ادامه دارد.

اجرای وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس به وثیقه قرار دادن اوراق برای دریافت وام بانکی اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بانک‌ها با ارتباطی که با شرکت سپرده‌گذاری دارند، این اقدام را قطعا انجام می‌دهند و سهام را به عنوان وثیقه می‌پذیرند. تاکنون حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده و این امر وابسته به سیاست‌های مربوط به بانک‌ها است.

وی اعلام کرد: هر بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد می‌تواند به سهامداران وام دهد و سهام آن‌ها را به‌عنوان وثیقه بپذیرد؛ به همان صورت که اکنون کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک‌ها به مشمولان این سهام اختصاص پیدا کرده است.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام تعیین تکلیف وراث سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، گفت: به طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام نیز از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

محسن خدابخش به آخرین اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف وضعیت وراث سهام عدالت اشاره کرد و افزود: بررسی وضعیت وراث باید از طریق شرکت سپرده‌گذاری انجام شود که این اقدام نیازمند همکاری متولیان امر انحصار وراثت نیز است.

وی اظهار کرد: سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری را مکلف کرده است تا مساله مربوط به وراث و تعیین تکلیف آن‌ها را از طریق متولیان انحصار وراثت ساماندهی کند و هر چه سریع‌تر آن را به نتیجه برساند.

خدابخش خاطرنشان کرد: متاسفانه اتفاق رخ داده این بود که از زمان واگذاری سهام عدالت و نیز اختصاص آن به مشمولان این سهام حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت فوت کرده‌اند.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که برخی از وراث همان دارندگان سهام عدالت هم فوت کرده‌اند؛ بنابراین مسایل موجود بر سر راه این اقدام بسیار پیچیده است و مشکل فقط مربوط به بعد از ورود سهام عدالت در بازار سرمایه نیست

وی ادامه داد: با توجه به وجود چنین مسایلی، این اقدام نیازمند تعامل و همکاری متولیان مربوط به انحصار وراثت است.

خدابخش تاکید کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باید در سال ۱۴۰۱ مسایل مربوط به وراث سهام عدالت را ساماندهی کند و در نهایت مالکین آن سهام مشخص شوند.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: به‌طور حتم مساله مربوط به وراث سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید