ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت امروز

ارزش امروز سهام عدالت | 23 اسفند 1400

ارزش روز سهام عدالت را در ادامه ببینید.

ارزش امروز سهام عدالت | 23 اسفند 1400
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ارزش سهام عدالت متغییر است. ارزش سهام عدالت از سود چندانی برخوردار نیست. ارزش سهام عدالت وابستگی به برخی از عوامل دارد. ارزش سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت امروز را بخوانیم.

ارزش سهام عدالت

ارزش سهام عدالت امروز

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، تغییر نکرد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، تغییر نکرد و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۶۴۴هزار تومان، ۲۳ میلیون و ۸۱۷هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۷۱۸هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۵۸۶هزار تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در بازار چهارشنبه به ۲۲ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و همچنین ارزش سهام ۴۹۲ هزار تومانی هم به ۱۱ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان رسید. بر این اساس ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز قبل از آن حدود یک درصد افزایش یافت.

​ارزش سهام یک میلیون تومانی تا قبل از شروع اصلاح بازار سهام در تابستان به بیش از ۳۸ میلیون تومان رسیده بود اما به مرور و قرار گرفتن روند معاملات بورس در فاز اصلاحی از ارزش این سهام در بازار کاسته شد.

آزادسازی سهام عدالت از جمله مسایلی بود که در چند سال اخیر مورد بحث بسیاری از مسوولان قرار داشت، عرضه آن در بورس به عنوان چالشی جدی در بازار مدنظر قرار گرفته بود و فقط در انتظار اجازه رهبر معظم انقلاب بود که در نهایت این اقدام در ۹ اردیبهشت ماه سال گذشته با صدور ابلاغیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب آزادسازی و از طریق دو روش با عنوان آزادسازی به روش مستقیم و نیز غیرمستقیم فرصت تصمیم‌گیری را در اختیار مشمولان این سهام قرار داد.

بر این اساس در دولت قبل اقداماتی برای برگزاری مجامع این شرکت ها صورت گرفت که همگی با شکست مواجه و پرونده این ماجرا بسته شد. اما غیر مستقیم های سهام عدالت هم مانند مستقیم سرنوشت خوشی نداشتند و نماد شرکت ها یا در صف فروش قفل بود و یا تعلیق! درواقع مدت زمان زیادی است که امکان معامله این نمادها برای سهام داران وجود ندارد و مشخص نیست این نمادها چه زمانی بازگشایی شوند.

در این راستا، علی اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در گفت و گو با ایسنا، یکی از دلایل عمده بسته شدن نمادهای شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، نبود بازارگردان است، اظهار کرد: عدم تعیین بازارگردانی و عدم برگزاری مجامع و افشای صورت های مالی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت از دلایل عمده تعلیق نماد شرکت ها است. بر این اساس در یکی از جلسات اخیر شورای عالی بورس مصوبه ای تصویب و قرار شد بر مبنای آن کارگروه مشترکی برای تعیین تکلیف مسائل با اهمیت سهام عدالت تشکیل شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه مذکور تا پایان سال کل مباحث مربوط به سهام عدالت از جمله نحوه فعالیت شرکت های سرمایه گذاری استانی، برگزاری مجامع بررسی و تعیین تکلیف شود و امیدواریم تشکیل کارگروه مربوطه سریع تر صورت بگیرد تا با تشکیل این کارگروه ویژه تمام موارد مغایر قانون اصل ۴۴، قانون تجارت و فرمان هشت گانه مقام معظم رهبری احصا و برای ابطال موارد مغایر قانون و اصلاح ایین نامه گزارش داده شود.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۸درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۸۸۶هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۳۹۲هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۲۳هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۳۱هزار تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت، ۰.۸درصد کاهش یافت.در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه (۲۲ دی ماه)، ۰.۸درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۹۸۴هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۵۷۷هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۱۱۵هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۹۰هزار تومان رسیده است.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۳درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۵۷هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۷۱۴هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۱۸۲هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۳۴هزار تومان رسیده است.

شاخص کل بورس تهران امروز کمی عقب‌نشینی کرد؛ اما ارزش سهام عدالت شاهد رشد محدود بود.شاخص کل بورس تهران امروز ۷۵۱ واحد ریزش داشت که تغییر محسوسی به حساب نمی‌آید.قیمت سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۸ هزار تومان رشد کرد و به ۱۲ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد سهام قابل‌فروش این سبد ۷ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان است.ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز با رشد ۱۵ هزار تومانی به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و ارزش ۶۰ درصد سهام قابل فروش این سبد نیز ۱۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان است. سکه یک گرمی چقدر حباب دارد؟

حباب قیمتی انواع سکه، یکی از فاکتورهای مهم برای انجام معامله در بازار طلا است. اما سکه‌های طلا در بازار امروز چه میزان حباب دارند؟حباب قیمتی، اختلاف قیمتی است که ارزش واقعی کالا با قیمتی که در بازار به فروش می‌رسد دارد. از آنجایی که این تفاوت قیمت ماندگار نیست و ممکن است در آینده از بین برود، به آن حباب می‌گویند.حباب قیمت طلا و سکه، یکی از مواردی است که فعالان این بازار بسیار به آن توجه می‌کنند. اما انواع سکه در بازار امروز چه میزان حباب قیمتی دارند؟

با احتساب قیمت دلار در بازار آزاد امروز که ۲۸هزار و ۸۵۰تومان رسیده‌، سکه تمام بهار آزادی که ۱۲میلیون و ۳۹۴هزار تومان معامله می‌شود؛ ۱۶۶هزار و ۷۰۰تومان حباب دارد.سکه تمام امامی نیز که امروز ۱۲میلیون و ۸۰۳هزارتومان معامله می‌شود، ۶۲۴هزار و ۷۰۰تومان حباب دارد.هر نیم سکه هم که ۶میلیون و ۶۴۵هزارتومان قیمت خورده است، با دلار ۲۸هزار و ۸۵۰تومانی امروز، ۵۵۰هزارتومان حباب دارد.حباب هر ربع سکه نیز حدود ۶۷۰هزارتومان است، درحالی که به قیمت ۳میلیون و ۷۲۰هزارتومان به فروش می‌رسد.هر سکه یک گرمی هم که ۲میلیون و ۲۸۳هزارتومان معامله می‌شود؛ حدود ۷۸۰هزارتومان حباب قیمتی دارد.بنابراین سکه یک گرمی با ۷۸۰هزارتومان دارای بیشترین حباب قیمتی و سکه تمام بهار آزادی با ۱۶۶هزار و ۷۰۰ تومان کمترین حباب را در میان انواع سکه در بازار امروز دارند.

ارزش سهام عدالت، ۰.۲درصد کاهش یافت.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۲درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۵۰۶هزار تومان، ۲۳ میلیون و ۵۶۰هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۵۹۸هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۵۰۴هزار تومان رسیده است.

بررسی روند معاملات بازار سهام در طول هفته نشان داد، بازار در یک وضعیت نزولی قرار دارد.معاملات بازار سهام در هفته ای که گذشت، با نوسان شدیدی همراه نبود اما بازی در پایان به نفع فروشندگان بود. بدین ترتیب شاخص کل بورس از ۱۷ آذر تا ۲۴ آذر با بازدهی منفی ۴.۱۵ و شاخص کل هم وزن نیز در همین مدت مشابه با بازدهی منفی ۵.۲ روبه رو شد.

رفتار متفاوت معامله گران در سمت عرضه و تقاضا

معامله گران بورس در هفته ای که سپری شد، در دو سمت عرضه و تقاضا رفتار متفاوتی داشتند. در سمت تقاضا، خریداران همچنان مردد بودند و با وجود اهرم های امیدوارکننده نتوانستند از تله ایجاد شده رهایی یابند. خریداران در تله بی اعتمادی گیر کرده اند و با تقلیل انتظارات خوش بینانه معامله گران درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ بازار همچنان در سمت تقاضا توانی برای تغییر ریل بازار نداشت.

در سمت عرضه نیز، فروشندگان در غیاب خریداران با بیشترین فشار روبه رو شدند و این در حالی بود که همچنان فروشندگان تعیین کننده بازار بودند.

شاخص های عملکردی بازار سهام در هفته ای که سپری شد، شاهد نازل ترین ارزش معاملات خُرد بود و این در حالی است که در طول هفته شاهد تراز منفی حقیقی ها در بازار سهام بودیم. بدین ترتیب حقیقی های بازار با استمرار در خروج پولهایشان نشان دادند همچنان دورنمای بازار را روشن نمی بینند و تردیدها باقی است. همسو با این اتفاق البته مابه ازای آن نیز حقیقی ها سعی کردند در یک ضریب ریسک پایین تر پول هایشان را به صندوق های با درآمد ثابت وارد کنند.

شکاف میان فروشندگان و خریداران بورس

سرانه معاملاتی حقیقی ها هم در طول هفته به نفع فروشندگان به ثبت رسید؛ شکاف میان فروشندگان و خریداران نشان داد که همچنان بازی به نفع فروشندگان است. در هفته ای که سپری شد، صف های خرید و فروش با شکاف به نفع فروشندگان بود. ارزش صف های خرید در پایان معاملات هر روز تقلیل می یافت و ارزش صف های فروش در پایان معاملات بیشتر میشد.

بررسی اجمالی روند معاملات بورس نشان داد که بازار در یک چرخه بی اعتمادی در یک مختصات نزولی قرار گرفته که خروج از آن نیازمند اهرم ها و مولفه های دیگری در یک بازه حداقل میان مدت دارد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ٠.٢درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵٣٢ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴٩٢هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ١١ میلیون و ۴۶٧هزار تومان، ٢١ میلیون و ۶٠۴هزار تومان و ١٠ میلیون و ۶٣۵هزار تومان رسیده است. با احتساب این موضوع، ارزش ۶٠درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ٨٨٠هزار تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۸درصد افزایش یافت.ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۹۲۸هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۴۷۰هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۶۰هزار تومان رسید.ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۵۶هزار تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت، ۱.۳درصد کاهش یافت.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ۱.۳درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۸۵۲هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۳۲۷هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۹۹۰هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۱۱هزار تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت، ۰.۵درصد کاهش یافت.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ۰.۵درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۶هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۶۱۷هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۱۳۲هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۰۳هزار تومان رسیده است.

تاریخچه ارزش سهام عدالت

گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. بنابر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.

«آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت» در تاریخ ۹ بهمن ۸۴ و پس از اصلاح متن اولیه که خود در ۲۳ آبان ۸۴ مصوب هیئت وزیران شده بود، به تصویب این هیئت رسید. تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همین روز بر عزم راسخ دولت جدید در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال ۱۳۸۵ در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد. در مرحله اول واگذاری سهام عدالت به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان طرح سهام عدالت داده شد.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، مجموع ارزش نمادهای تشکیل دهنده سهام عدالت همچون وتجارت، وبصادر، فولاد، فارس، فملی، شتران، وبملت، اخابر، کچاد، شپنا، رمپنا، شبندر، فخوز و کگل تغییراتی را تجربه کرد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز ، ۲.۵ درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۸۷۷ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید.

بر این اساس در حال حاضر ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسیده است.

یکی از بازار سهام هفته گذشته را با افت ۳٫۱ درصدی به پایان رساند. شاخص کل بورس هم وارد کانال یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحدی شد تا آخرین تلاش‌ها را برای حفظ کانال ۱٫۴ میلیون واحدی ثمربخش کند.

اتفاقات مهم این هفته بازار سهام تقریبا همگی به ضرر آن بود. عدم آزادسازی قیمت‌ها، فروش اوراق دولتی و قطع گاز صنایع از جمله این اتفاقات بودند. آزادسازی واردات خودرو هم این هفته در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که با توجه به شرایط پیچیده آن به عقیده کارشناسان تاثیر قابل توجهی بر بازار بورس نخواهد گذاشت.با توجه به عملکرد نه چندان مثبت بورس در هفته گذشته، ارزش سهام عدالت هم در این هفته دستخوش تغییراتی شد. بر اساس محاسبات انجام شده، قیمت سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته به ۱۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید که نسبت به هفته گذشته حدود ۸۰۰ هزارتومان کاهش پیدا کرد. این در حالی بود که از نظر درصد افت، ارزش سبد سهام عدالت ۶ درصد افت داشت.با این حساب ارزش ۶۰ درصد سهام قابل فروش این سبد ۷ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان است. ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز در آخر هفته به ۲۳ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد سهام قابل فروش این سبد نیز ۱۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان است.

دیدگاه خود را ارسال کنید