قیمت بلیت اتوبوس|بلیت اتوبوس گران تر شد| قیمت جدید

بلیت اتوبوس گران تر شد| قیمت جدید

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: رانندگان اتوبوس‌های بین شهری را برای گران نکردن بلیت در نوروز سال ۱۴۰۱ راضی کرده‌ایم.

بلیت اتوبوس گران تر شد| قیمت جدید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: رانندگان اتوبوس‌های بین شهری را برای گران نکردن بلیت در نوروز سال ۱۴۰۱ راضی کرده‌ایم.

آقای داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای امروز در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای به ویژه کامیون و اتوبوس چه تمهیداتی را در نظر گرفته‌اید؟

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: بخشی از نوسازی کامیون‌ها از طریق واردات کامیون‌های کارکرده اروپایی زیر سه سال است.

درباره مصوبه مجلس برای واردات ناوگان جاده‌ای چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: سازمان راهداری در بحث ماشین آلات راهداری خواهان صدور مجوز مجلس بود. سازمان راهداری به نمایندگی از دولت می‌خواهد بدون اینکه عوارض واردات پرداخت شود، ماشین آلات راهداری وارد شود.

سازمان راهداری علاوه بر واردات ماشین آلات راهداری، به دنبال خرید از تولیدکننده داخلی هم هست؛ بنابراین سال گذشته قراردادی با یکی از شرکت‌های سازنده ماشین آلات و خودرو‌های راهداری امضا کردیم.

در سال جدید قیمت بلیت اتوبوس افزایش می‌یابد؟

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: طبق تصویب هیئت دولت، مقرر شد که افزایش نرخی در این زمینه صورت نگیرد و ما هم رانندگان و مدیران شرکت‌های حمل و نقلی را نسبت به وضعیت فعلی مجاب کردیم تا نرخ کرایه‌های حمل و نقل مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۱ افزایش پیدا نکند و مشکلی هم از این بابت به وجود نیاید.

برای ایام نوروز چه تعداد سفر از طریق مرز‌های زمینی انجام می‌شود؟

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: ۲۶ پایانه مرزی فعال در کشور وجود دارد و سازمان راهداری هم برای انجام سفر‌های نوروزی بین المللی از طریق مرز‌های زمینی آمادگی‌ لازم در پایانه‌های مرزی دارد و تمامی این سفر‌ها براساس دستور العمل‌های بین المللی انجام می‌شود.

در صورتی که کشور‌های همسایه از جمله ارمنستان، ترکیه و آذربایجان اجازه تردد به ناوگان اتوبوس‌های ایرانی‌ را بدهند، این سفر‌ها انجام می‌شود، از سوی دیگر هم باید هماهنگی‌ها برای انجام تردد خودرو‌ها انجام شود.

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا باید تمامی بخش‌های حمل و نقلی به سامانه امید ایران متصل شده باشند. بلیت اتوبوس وسایر بخش‌های حمل و نقلی هم با استعلام از این سامانه صادرمی‌شود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید