قیمت نان| قیمت جدید نان|فوری: قیمت جدید نان اعلام شد| لیست قیمت انواع نان

فوری: قیمت جدید نان اعلام شد| لیست قیمت انواع نان

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به سیاست حاکمیت مبنی بر حمایت از حقوق مصرف کننده، قیمت نان متاثر از نرخ گندم نیست.

فوری: قیمت جدید نان اعلام شد| لیست قیمت انواع نان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت نان برای سال جدید اعلام شد. قیمت نان با توجه به قیمت خرید گندم نرخ گذاری می شود. قیمت نان در معیشت برخی از مردم بسیار حائز اهمیت است. قیمت نان از انواع مختلفی برخوردار است. قیمت نان هر سال تغییر می کند.

قیمت نان

جزئیات جدید قیمت نان

اخیرا هیئت دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب کرد که از چند روز آینده با آغاز برداشت گندم، محصول تولیدی با این نرخ از کشاورزان خریداری می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، بنابر صلاح دید مسئولان نظام و هیئت دولت، قیمت نان متاثر از نرخ خرید تضمینی نبوده یا میزان تاثیرگذاری آن بسیار ناچیز بوده است.

در برخی سال‌ها قیمت گندم ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش داشته، اما نرخ نان به سبب حمایت از مصرف کننده هیچ گاه متاثر از این موضوع نبوده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران می‌گوید: تغدیه گندم و نحوه پخت نان از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت نان است و هر چقدر قیمت محصولی به واقعیت نزدیک باشد، دور ریز کمتر می شود که این امر تنها شامل گندم نیست و محصولات دیگر را هم شامل می شود.

بنابر تاکید رهبر انقلاب برخودکفایی گندم و کاهش دورریز نان انتظار می‌رود که علاوه بر افزایش کیفیت گندم، بر نحوه پخت نانوایی‌ها نظارت صورت گیرد تا شاهد هدر رفت نان تولیدی و جایگزینی آن به عنوان خوراک دام نباشیم.

محمدرضا نظرنژاد، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی  گفت: در حال حاضر در استان تهران نرخنامه جدیدی برای نان اعلام نشده و بنابراین افزایش قیمتی هم نداریم.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: درباره وزن چانه ها نیز نانوایی ها به طور جدی این موضوع را رعایت می کنند. اما در برخی مواقع وزن چانه ها کم بوده و نان به نوعی شکل و خمیر مایه خود را نمی گیرد بنابراین نانوا مجبور به افزایش وزن و به دنبال آن افزایش قیمت است.

در چند روز گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت نان یارانه ای در برخی نانوایی‌های استان البرز  منتشر شد، به همین دلیل موضوع تغییر قیمت نان در استان تهران را پیگیری کنیم.

فهرست قیمت های اعلامی در استان البرز به شرح زیر است:

نان قیمت 

بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۱.۸۰۰ تومان

تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم ۹۰۰ تومان

تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم ۷۰۰ تومان

لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۵۰۰ تومان

تافتون خراسانی با وزن چانه ۳۰۰ گرم ۲۰۰۰ تومان

لواش اتوماتیک هر کیلوگرم ۵ هزار تومانقیمت انواع نان یارانه‌ای

همچنین قیمت انواع نان یارانه‌ای نوع ۲ (گندم ۹۰۰ تومانی) به شرح ذیل تعیین شده است:

نان قیمت

بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۲.۵۰۰ تومان

تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم ۱.۲۰۰ تومان

تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم ۱.۰۰۰ تومان

لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۶۵۰ تومان

سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرم ۳.۰۰۰ تومان

تافتون خراسانی با وزن چانه ۲۰۰ گرم ۱.۵۰۰ تومان

لواش اتوماتیک هر کیلوگرم ۶۵۰۰ تومان

مدیرکل هماهنگی آرد و نان بازرگانی دولتی گفت: با توجه به ثبات قیمت آرد و گندم، تا پایان سال برنامه ای برای افزایش قیمت نان نداریم.

محمد حسن جلالی گفت:  برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان تا پایان سال نداریم.

به گفته او، اگر قیمت آرد و گندم در سال آینده تغییر کند، نرخ نان هم به تناسب آن افزایش می‌یابد. ضمن آنکه قیمت نان به کارگروه استان ها بستگی دارد که تصمیماتی در این باره اتخاذ کنند.

جلالی گفت: با توجه به آنکه یک هشتم قیمت آرد را پرداخت می‌کنیم، در تهران نانوایی آزاد پز نداریم که با این وجود تمامی نانوایی های تهران شامل قیمت گذاری هستند. تامین آرد خبازی‌ها از فروش گندم یارانه نوع یک و نوع ۲ است که همین امر باعث می‌شود تا قیمت نان از یک نانوایی به نانوایی دیگر متفاوت باشد.

مسئولان بازرگانی دولتی اذعان می‌کنند که در تهران نانوایی آزاد پز نداریم به طوری که کل آرد تحویلی به نانوایی ها یارانه ای است که با این وجود هر گونه افزایش قیمت تخلف است.

در حال حاضر تامین کننده آرد خبازی‌ها از محل فروش گندم با ۲ نرخ ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان برحسب مجوزها صورت می‌گیرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید