اخبار حوادث| جنایت ناموسی|فوری: جنایت ناموسی در سایه تماشای فیلم سیاه

فوری: جنایت ناموسی در سایه تماشای فیلم سیاه

روز گذشته با دستگیری سومین متهم یک پرونده جنایی وحشتناک در مشهد، ماجرای قتل تبعه خارجی ۳۶ ساله به فیلم های سیاه گره خورد.

فوری: جنایت ناموسی در سایه تماشای فیلم سیاه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حدود ساعت ۱۹ نهم فروردین، اهالی قلعه وکیل‌آباد مشهد با مشاهده چهره خون‌آلود جوانی که با دست و پاهای بسته کف خیابان افتاده بود، بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و ماجرا را اطلاع دادند. دقایقی بعد با حضور نیروهای انتظامی در خیابان وکیل‌آباد ۸۷، درستی خبر تایید شد.

بررسی‌های مقدماتی حاکی از آن بود که مرد ۳۶ ساله (مقتول) در منزلی در همان نزدیکی مورد ضرب و جرح قرار گرفته است چرا که رد آثار خون ریخته شده در محل جنایت به منزلی در انتهای کوچه می‌رسید. با بررسی‌های بیشتر مشخص شد دست و پاهای مرد تبعه خارجی که «محمد- م» نام دارد با پارچه‌ای بسته شده است اما به دلیل راه رفتن وی گره‌های محکم پارچه اندکی شل شده‌اند. این درحالی بود که آثار زخمی عمیق نیز روی سر وی وجود داشت. آثار زخم و خونریزی در پایین کمر مرد ۳۶ ساله و همچنین چگونگی بستن دست و پاهای وی فرضیه وقوع جنایت توسط چند نفر را قوت بخشید و به همین دلیل قاضی دکتر صادق صفری دستور بازرسی از منزلی را صادر کرد که احتمال درگیری در آن وجود داشت. هنوز کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در حال بررسی مقدمات اجرای دستور قضایی بودند که زن جوانی خود را به محل رساند و مدعی شد از حدود ۲۰ روز قبل به عقد دائمی مقتول ۳۶ ساله درآمده است.

افشای رازی عجیب

این زن ۳۲ ساله که خود را کیمیا معرفی می‌کرد با لهجه غلیظ افغانستانی به قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: چند ماه بعد از جدایی از همسر سابقم که از بستگانم بود به عقد موقت «محمد – م» (مقتول) درآمدم و از ۲۰ روز قبل نیز مرا به طور دائم عقد کرد در حالی که همسر اولش نیز از او طلاق نگرفته است به همین دلیل اختلافات بین محمد و شوهر سابقم شدت گرفت تا جایی که وقتی برادرم (یاسر) از او خواست تا به قلعه وکیل‌آباد (محل سکونت یاسر) بیاید من خیلی تلاش کردم از رفتن شوهرم جلوگیری کنم ولی موفق نشدم به این دلیل خودم را از شاندیز به این مکان رساندم که با صحنه کمک‌خواهی همسرم روبه‌رو شدم و در این لحظه شوهر سابق، برادرم و شوهر خواهرم را  دیدم که با عجله از منزل خارج شدند و فرار کردند. حالا هم اگر آن ها به زودی دستگیر نشوند از ایران خارج می شوند.

آثار جنایت هولناک در منزل

درحالی که هنوز اظهارات زن جوان ادامه داشت، گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ نجفی در حضور مقام قضایی وارد عمل شدند و به  بازرسی منزل یاسر (برادر کیمیا) پرداختند.

وجود لوازم نو در زیرزمین این منزل دو طبقه حکایت از آن داشت که افرادی در حال فراهم آوردن مقدمات برای آغاز زندگی مشترک در این منزل ۵۰ متری بودند.

آثار خون روی پنجره‌ای با شیشه شکسته و همچنین وجود سوهان (ابزار صنعتی) که حدود ۳۰ سانتی متر طول داشت و درون سینک ظرفشویی آشپزخانه افتاده بود فرضیه های آزار و اذیت وحشتناک و کتک‌کاری‌های هولناک را قوت بخشید. بررسی آثار خون روی شیشه شکسته توسط پزشکی قانونی بیانگر آن بود که عامل یا عاملان جنایت، سر مرد ۳۶ ساله را به شیشه کوبیده‌اند و سپس با بستن دست و پاهایش او را به طرز جنون‌آمیزی مورد آزار و شکنجه قرار داده‌اند.

دستگیری متهمان در باغ‌ویلا

اگرچه تحقیقات میدانی قاضی صفری تا نیمه‌های شب به طول انجامید اما رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان که با نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) همراه بود به سرنخ هایی رسید که نشان می‌داد متهمان به سوی یک باغ ویلا در منطقه شاندیز حرکت کرده‌اند و همه آن‌ها تبعه کشور افغانستان هستند. با به دست آمدن این سرنخ مهم، بی‌درنگ گروه عملیاتی کارآگاهان در کنار قاضی ویژه قتل عمد، عازم شاندیز شدند و باغ ویلایی را در آن محدوده به  محاصره درآوردند. دقایقی بعد کارآگاهان با بررسی جوانب امنیتی و ایمنی و با دستور مقام قضایی وارد باغ ویلا شدند و دو متهم به نام های امیر (شوهر سابق کیمیا) به همراه یاسر (برادر کیمیا) را به دام انداختند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

افشای جنایت

شوهر سابق زن ۳۲ ساله در بازجویی‌ها راز این جنایت را به «فیلم‌های سیاه» گره زد و گفت: من و کیمیا فامیل بودیم که با هم ازدواج کردیم و صاحب دختری ۱۳ ساله و پسری ۸ ساله شدیم اما از حدود ۵ سال قبل زمزمه‌هایی از ارتباط همسرم با «محمد – م» که از هموطنانمان بود به گوش می‌رسید و او مدعی بود که «فیلم‌های سیاهی» را در اختیار دارد. در همین حال کیمیا نیز اصرار می‌کرد او را به طور صوری طلاق بدهم تا بتواند این فیلم‌ها را از «محمد» بگیرد اما بعد مشخص شد که همسرم را به مسافرت برده است و... دیگر نتوانستم این شرایط را تحمل کنم و این درحالی بود که «محمد» تصاویر زننده و فیلم‌های زشت دیگری از خودش در کنار همسرم را برایم ارسال می‌کرد و مرا زجر می‌داد به همین دلیل تصمیم گرفتم او را ادب کنم چرا که شکایت من از «محمد» در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی نیز هنوز به نتیجه نرسیده بود.

بنابراین موضوع را با برادر همسرم (یاسر) در میان گذاشتم و او را برای گفت‌وگو درباره شایعات مطرح شده به منزل یاسر کشاندیم و من و یکی دیگر از بستگانم در منزل مخفی شدیم. زمانی که «محمد» وارد خانه شد سه نفری به او حمله کردیم و پس از بستن دست و پاهایش دهانش را هم محکم با پارچه بستیم چون خیلی سروصدا می‌کرد. در اثنای این درگیری من سرش را محکم به شیشه پنجره اتاق کوبیدم و بعد هم لباسش را بیرون آوردم تا از صحنه شکنجه و آزار و اذیت فیلم بگیرم که دیگر نتواند آن «فیلم‌های سیاه» را منتشر کند. البته تصمیم گرفته بودیم مدتی او را در حمام زندانی کنیم تا حسابی ادب شود اما در همین حال همسر یاسر که بیرون از منزل بود از راه رسید و مجبور شدیم او را رها کنیم.

بازداشت سومین متهم

هنوز تحقیقات قضایی و پلیسی درباره ادعاهای متهمان ادامه داشت که روز گذشته «علی- م» (سومین متهم) نیز با تلاش گسترده کارآگاهان اداره جنایی بازداشت شد و برخی زوایای پنهان این جنایت هولناک را بازگو کرد.

بررسی‌های بیشتر کارآگاهان همچنان ادامه دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید