اخبار فوری|فوری: خبر مهم درباره ساعت برگزاری مدارس

فوری: خبر مهم درباره ساعت برگزاری مدارس

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیشنهاد کاهش زمان برنامه هفتگی و کلاس درسی دانش‌آموزان را به وزارت آموزش و پرورش داده‌ایم اما هنوز مورد تایید وزارت قرار نگرفته است.

فوری: خبر مهم درباره ساعت برگزاری مدارس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

صفدر سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیماری کرونا و آموزش‌های مجازی آسیب‌های زیادی را به حوزه آموزش و دانش‌آموزان وارد کرده است، اظهار کرد: بیش از دوسال است که دانش‌آموزان، اولیا و معلمان ما درگیر آموزش‌های مجازی هستند. آموزش حضوری برای دانش‌آموزان قبل از سال جدید در دستور کار ستاد ملی کرونای کشور و وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت.

وی با اشاره به بالا بودن سطح واکسیناسیون در جامعه افزود: با توجه به شرایط جوی و ایجاد تهویه مناسب، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک وغربالگری اولیه دانش‌آموزان تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی و حضوری شدن مدارس گرفته شد و بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز بخشنامه بازگشایی مدارس را ابلاغ کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما رعایت بهداشت در مدارس است، تاکید کرد: ما دراین زمینه تمهیدات خوبی را اندیشیده‌ایم. حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای بهداشت مدارس در نظر گرفتیم خصوصا مدارسی که برخورداری کمتری دارند تا بتوانند مواد شوینده را خریداری کرده و مدرسه را ضدعفونی کنند.

سلطانی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی مختلف را برای کارکنان مدرسه برگزار می‌کنیم،  ادامه داد: یکی از مهمترین نکاتی که به کارکنان مدرسه آموزش داده می‌شود این است که  دانش‌آموزانی که علائم دارند یا احیانا درگیر بیماری هستند را شناسایی کرده و از حضور آن‌ها در مدرسه جلوگیری کنند. در هفته گذشته حدود ۳۸۰۰ بازدید از مدارس به صورت حضوری انجام شد. همچنین حدود ۷۰۰۰ خود اظهاری توسط مدیران مدارس انجام شده است. در بازدیدهای انجام شده حدود ۹۷ درصد دانش‌آموزان و کارکنان مدارس از ماسک استفاده می‌کردند. متاسفانه تنها نکته منفی که وجود دارد رعایت نکردن فاصله اجتماعی بین دانش‌آموزان است.   

وی با اشاره به استقبال اولیاء و دانش‌آموزان از بازگشایی مدارس توضیح داد: طی گزارشاتی که از ۲۸۲ تیم نظارتی ما در سامانه به ثبت رسیده است در روز اول ۷۹ درصد  و در روز دوم و سوم ۹۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند. امیدواریم که در این فرصت باقی مانده تا پایان سال تحصیلی بتوانیم خلأ‌هایی که در آموزش مجازی ایجاد شده را برطرف کنیم. هدف ما سلامت و آموزش دانش‌آموزان است. اگر روند آموزش حضوری ادامه‌دار باشد باید سلامت دانش‌آموزان و معلمین حفظ شود. در این زمینه از اولیاء دانش‌آموزان خواستاریم به فرزندان خود تاکید کنند استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی را در مدرسه و رفت‌وآمد جدی بگیرند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط واکسیناسیون کاملا فراهم است دانش‌آموزان سعی کنند واکسینه شوند تا هم خودشان وهم دیگران در برابر این بیماری مصمون بمانند. در دوره متوسطه بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان دوز اول و ۸۵ درصد دوز دوم را دریافت کردند و در دوره ابتدایی هم حدودد ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان دوز اول را دریافت کردند که این درصد رو به افزایش است. سطح واکسیناسیون دانش‌آموزان در دوره ابتدایی کم است زیرا با رعایت شرط رضایت ولی واکسیناسیون انجام می‌شود .

سلطانی تصریح کرد: در حال حاضر اگر دانش‌آموز و معلمی به کرونا مبتلا شوند تا ۱۰ روز نباید در کلاس حضور پیدا کنند. پروتکل قبلی مبنی بر اینکه اگر دانش‌آموز یا معلمی به کرونا مبتلا بود کلاس و مدرسه تعطیل می‌شد، حذف شده است و صرفا خود دانش‌آموز از حضور در کلاس منع می‌شود. همچنین از دانش‌آموزان و اولیاء آن کلاس تست گرفته می‌شود و در صورتی که تست آن‌ها مثبت نشده باشد اما علائم داشته باشند ۵ روز اول را در مدرسه حاضر نمی‌شوند و۵ روز بعدی را می‌توانند با ماسک حاضر شوند.

وی گفت: طی جلسه‌ای که در اولین روز بازگشایی مدارس در استان برگزار شد مصوبه‌ای تحت عنوان کاهش زمان برنامه هفتگی و کلاس درسی دانش‌آموزان پیشنهاد شد در این جلسه یک جدول زمان‌بندی تهیه و بلافاصله به وزارت آموزش‌وپرورش کشور ابلاغ شد که البته هنوز مورد تایید قرار نگرفته است و همچنان دانش‌آموزان براساس برنامه هفتگی مصوب کلاس‌های آموزش حضوری خود را پیش می‌برند.

دیدگاه خود را ارسال کنید