اخبار فوری|هشدار جدی به مردم| حمله این حیوان وحشی به انسان

فوری: هشدار جدی به مردم| حمله این حیوان وحشی به انسان

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست خرم‌ دره گفت: با توجه به فصل زاد و ولد حیوانات، خطر حمله گرگاس به انسان در این فصل وجود دارد.

فوری: هشدار جدی به مردم| حمله این حیوان وحشی به انسان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

توکل سلیمانی، با اشاره به خطر حمله گرگاس به انسان در فصل جاری، اظهار کرد: با توجه به همین موضوع از کشاورزان درخواست می‌شود در این فصل از سال با احتیاط کامل به مزارع تردد و از تردد بی‌هنگام در باغات خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید سعی کنند حتی‌الامکان خانواده و خصوصاً بچه‌ها را در باغات رها نکنند، اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل زاد و ولد جانوران وحشی قرار داریم از نزدیک شدن به حیات‌وحش به جد پرهیز کنید.

سلیمانی با یادآوری اینکه در صورت مواجهه با جانوران وحشی به ویژه شبه گرگ‌ها با احتیاط و فورا باید از محل دور شد، تصریح کرد: مردم باید تلاش کنند محیط اطراف خود را پاکیزه و عاری از زباله نگه داشته و از ترحم بی‌جا در غذا دادن به حیوانات نیز خودداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه گرگاس و یا سگ‌ گرگ، حیوانی است که بیشتر شبیه به گرگ است و از جفت‌گیری گرگ نر و سگ‌ های ماده به وجود می‌آید، گفت: خصوصیات رفتاری گرگاس می‌تواند از پدر خود که یک گرگ است، بسیار خشن‌تر و بی‌رحمانه‌تر باشد که خوی درندگی یک گوشت‌خوار بیشتر از گرگ در گرگاس قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که مادر گرگاس یک سگ است، خصوصیات یک سگ نیز به طور مستقیم به گرگاس منتقل می‌شود و از همین جهت که سگ‌ها نزدیک انسان زندگی می‌کنند. گرگاس نیز به جهت پیروی از این غریزه به انسان‌ها نزدیک می‌شود و در این حین، گرگاس شخصیت درندگی و خشونت گرگ را نیز به همراه دارد و زمان روبه‌رو شدن با انسان به ناچار و از روی پیروی از غریزه، حمله و درندگی که از پدرش که یک گرگ است به ارث برده، به انسان حمله می‌کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید