زیر سویه اومیکرون

زیرسویه‌های جدید اومیکرون در راه است

به نقل از افریکن نیوز، این زیر مجموعه جدید در بوتسوانا به‌عنوان امیکرون BA.۴ و BA.۵ تعیین شده است.

زیرسویه‌های جدید اومیکرون در راه است
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

وزارت بهداشت و سلامت آفریقا مایل است به عموم مردم اطلاع دهد که دانشمندان در حال بررسی جهش‌های جدید کروناویروس شناسایی شده در بوتسوانا هستند. در تجزیه و تحلیل و تایید بیشتر، این جهش‌ها که تاکنون در چهار نفر در بوتسوانا شناسایی شده‌اند، به‌عنوان زیرسویه‌های جدیدی از سویه امیکرون معرفی می‌شوند.

به نقل از افریکن نیوز، این زیر مجموعه جدید در بوتسوانا به‌عنوان امیکرون BA.۴ و BA.۵ تعیین شده است.

در حال حاضر، چهار مورد مبتلا برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر بالقوه بر گسترش و شدت بیماری تحت نظارت هستند که شامل افراد مقیم و غیرمقیم بین ۳۰ تا ۵۰ سال است که دو نفر غیر مقیم هستند و سابقه سفر دارند.

این وزارتخانه با همکاری سایر ذی‌نفعان ازجمله نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی، همچنان در حال بررسی ویژگی‌های این دودمان فرعی امیکرون است تا اطلاعات و دانش بیشتری در مورد رفتار آن به دست آورد.

تاکنون هیچ نتیجه‌گیری در رابطه با اینکه آیا این مجموعه فرعی کشنده‌تر و قابل انتقال‌تر از سویه شناخته شده امیکرون است یا خیر، انجام نشده است.

به‌طور مشابه، تحقیقات در مورد اینکه آیا واکسن‌های کووید-۱۹ علیه این زیرشاخه موثر هستند یا خیر ادامه دارد.

اگرچه جهش ویروس‌ها در حین انتشار از فردی به فرد دیگر معمول است اما برخی از جهش‌ها مسئول نرخ بالای عفونت هستند و باعث بیماری شدید می‌شوند. این امر می‌تواند به دلیل تغییرات در رفتار و ویژگی‌های ویروس باشد. هنگامی که این اتفاق رخ دهد، سویه جدید می‌تواند به عنوان یک سویه نگران‌کننده (VOC) تعیین شود. این تغییرات خاص جدید همیشه در معرض بررسی‌های بیشتر و تایید با جامعه علمی جهانی است.

در حال حاضر، این وزارتخانه از مردم می‌خواهد که وحشت نکنند بلکه به هوشیاری خود ادامه دهند. انتشار یافته‌های جدید تشویق افراد است که در صورت واجد شرایط بودن، واکسیناسیون و تزریق واکسن‌های تقویتی خود را انجام دهند.

واکسیناسیون مهم است زیرا در صورت ظهور سویه جدید کووید-۱۹ و موج جدیدی از عفونت‌ها ممکن است تاثیر آن برای افراد واکسینه نشده شدیدتر باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید