ارزش سهام عدالت| ارزش سهام عدالت امروز| ارزش سهام عدالت امروز 24 فروردین 1401|رشد یک درصدی ارزش سهام عدالت

ارزش سهام عدالت امروز 24 فروردین 1401|رشد یک درصدی ارزش سهام عدالت

ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۲۷۶هزار تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت امروز 24 فروردین 1401|رشد یک درصدی ارزش سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ارزش سهام عدالت امروز اعلام شد. ارزش سهام عدالت یک درصد افزایش داشت. ارزش سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت متغییر است. ارزش سهام عدالت هر روز پس از پایان معاملات تعیین و اعلام می شود.

ارزش سهام عدالت

ارزش سهام عدالت، یک درصد افزایش یافت.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، یک درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۷۹۳هزار تومان، ۲۵ میلیون و ۹۸۱هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۷۸۴هزار تومان رسید.

با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۲۷۶هزار تومان رسیده است.

 بعد از ریزش سنگین قیمت‌ها و سهام در روز گذشته، امروز بازار سهام وضعیت بهتری را تجربه کرد. شاخص کل بورس امروز حدود نیم درصد رشد کرد و متعاقب آن ارزش سهام عدالت نیز کمی افزایش یافت.

قیمت سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۱۱۹ هزار تومان رشد کرد و به ۱۲ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد سهام قابل فروش این سبد ۷ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان است.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز ۲۲۵ تومان افزایش یافت و به ۲۴ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان رسید. ارزش قسمت قابل فروش این سبد ۱۴ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان است.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت که از سال ۸۴ وارد عرصه اقتصادی کشور شده، حدود ۴۹ میلیون سهامدار دارد که یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی کشور بوده است. سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با نوسان فراوانی همراه بوده است. ارزش سهام عدالت در هفته سوم فروردین ماه با افزایش ۲.۵۱ درصدی روبرو شده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

در نیمه اول اسفند ماه نیز ارزش این سهام افزایش یافت، اما به دلیل استقبال سهامداران از نمادهای کوچک، در نیمه دوم اسفند ماه ارزش سبد سهام عدالت با کاهش ارزش مواجه شد. ارزش این سهام در هفته دوم فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته گذشته و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است.

طی هفته سوم فروردین ماه ارزش این سهام رشد ۲.۵۱ درصدی را ثبت کرد. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با افزایش ۲.۲ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز افزایش ۳.۱۳ درصدی در این هفته داشته‌اند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم فرودین ماه به ترتیب با افزایش ۱۸۰ هزار تومانی، ۲۱۷ هزار تومانی، ۲۳۵ هزار تومانی و ۴۴۲ هزار تومانی نسبت به هفته دوم فروردین ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان، ۸ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان، ۹ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۶۱ هزار تومان.

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۵۳ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکتهای سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۱۹۲ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۸۵۵ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۶۵۶ هزار تومانی و ۲۰ میلیون و ۳۰ هزار تومانی روبرو شده است.

امروز ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 11 میلیون و482 هزار و806تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با 2633 واحد افزایش در ارتفاع 1.471.453 و شاخص هم  دوزن در ارتفاع 375.828 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس60885 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 5861 هزار میلیارد تومان قرار داد. 

بیشترین تاثیرگذاری بر رشد شاخص بازار بورس از سوی اخابر، شپنا، رمپنا و همراه بیشترین تاثیرگذاری بر رشد شاخص بازار فرابورس کگهر، آریا،ومهان، ارفع، شراز،غصینو بوده است. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

دیدگاه خود را ارسال کنید