اخبار حوادث|هشدار: حادثه تلخ در آزمایشگاه دانشگاه تهران

هشدار: حادثه تلخ در آزمایشگاه دانشگاه تهران

یک دانشجوی کارشناسی ارشد و یک کارشناس آزمایشگاه در پردیس ابوریحان دانشگاه تهران دچار سوختگی شدند

هشدار: حادثه تلخ در آزمایشگاه دانشگاه تهران
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 یک دانشجوی کارشناسی ارشد و یک کارشناس آزمایشگاه در پردیس ابوریحان دانشگاه تهران بر اثر آتش‌سوزی دچار سوختگی شدند.

بر اساس اظهارات دانشجویان دانشکده انرژی‌های تجدیدپذیر پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، "یاسین اکبری" دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم در گرایش انرژی‌های تجدیدپذیر و "رسول سهرابی" کارشناس آزمایشگاه تراشکاری، ماشین ابزار و ریخته‌گری در روز ۲۳ فروردین ماه حدود ساعت ۱۳ در حالی که مشغول کار روی پروژه خشک‌کننده الکل بودند، گرفتار حریق شده و هر دو مصدوم با ۱۸ و ۱۵ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان شهدای پاکدشت و بعد از آن به کلینیک سوختگی مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری منتقل شدند.

برای کسب جزئیات بیشتر در مورد این حادثه و ادعای دانشجویان مبنی بر اینکه لباس ایمنی و امکانات کافی در آزمایشگاه دانشکده برای چنین شرایطی وجود ندارد، با "علی ایزدی دربندی" ریاست پردیس ابوریحان گفت‌وگو کردیم. ایزدی ضمن شرح حادثه گفت: متاسفانه یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد ما در حین کار روی دستگاه اتوکلاب و طرح پایان‌نامه خود، همراه با کارشناس آزمایشگاه دچار حریق شدند و به نظر می‌رسد، انفجار در قسمت درِ دستگاه ایجاد شده که موجب سوختگی دانشجو و کارشناس آزمایشگاه دانشکده شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا امروز کارشناس بیمه یا آتش‌نشانی برای تشخیص علت حادثه به دانشکده آمده است یا خیر؟ توضیح داد: کارشناس بیمه تامین اجتماعی که هنوز به دانشکده نیامده، اما ما پیگیری کرده‌ایم تا هرچه زودتر این اتفاق بیفتد ضمن اینکه گزارش علمی مدیرگروه دانشکده نشان می‌دهد، اصول ایمنی در حین کار توسط دانشجو و کارشناس رعایت نشده است.

ایزدی درباره گفته‌های دانشجویان مبنی بر ضعف تجهیزات ایمنی این آزمایشگاه اذعان کرد: اینطور نیست که تجهیزات ایمنی در آزمایشگاه نباشد. در واقع دانشجو در استفاده از دستگاه اتوکلاب، اصول ایمنی را رعایت نکرده است. کپسول اطفای حریق و… هم وجود داشت و به کمک بلنکت و پتو برای اطفای حریق مصدومان تلاش شد. ضمن اینکه دستگاه اتوکلاب هم دچار اشکال فنی نبوده است. متاسفانه به این دلیل که ابتدای حادثه کسی نزدیک آزمایشگاه نبود که به مصدومان کمک کند، یک مقدار زمان گذشت که موجب سوختگی این دو نفر شد. هرچند دانشجو و کارشناس آزمایشگاه هردو دوره ایمنی دیده بودند.

رئیس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران با بیان اینکه در رانندگی هم ممکن است برای هرکسی حادثه‌ای اتفاق بیفتد، بیان کرد: ما از اینکه چنین حادثه‌ای برای همکار و دانشجوی دانشکده‌مان رخ داده متاسف هستیم، اما خوشبختانه حال هر دو خوب است که این خبر برای ما بسیار خوشحال‌کننده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید