اخبار فوری|فوری: خبر مهم درباره غیرحضوری شدن مدارس

فوری: خبر مهم درباره غیرحضوری شدن مدارس

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا گفت: بیماری کرونا هیچ وقت محو نخواهد شد عده‌ای به صورت خفیف می‌گیرند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند دچار عوارض خواهند شد.

فوری: خبر مهم درباره غیرحضوری شدن مدارس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا گفت: فعلا در شهرهای بزرگ به‌خصوص تهران روند شیوع کرونا رو به کاهش است و با معضل خاصی روبه‌رو نیستیم.

پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا درباره سویه XE در ایران اظهار کرد: در ایران تاکنون موردی را نداشتیم که به سویه XE مبتلا شده باشد و ممکن هم در ایران باشد اما گزارشی فعلا نبوده است.

وی درباره وضعیت ویروس کرونا در کشور بیان کرد: در تهران وضعیت شیوع بیماری روبه کاهش است و موارد سرپایی و بستری خوشبختانه افزایش نداشته بعد از پایان تعطیلات پیش بینی می‌کردیم که موارد سرپایی و بستری افزایش داشته باشد اما مشکلی ایجاد نشد. 

طبرسی ادامه داد: در حال حاضر ۵۴ شهر قرمز است که عمدتا شهرهای کوچک هستند و معیار مناسبی نیستند که بخواهیم بگوییم روند بیماری در کشور رو به افزایش است فعلا در شهرهای بزرگ بخصوص تهران روند رو به کاهش است و با معضل خاصی روبه‌رو نیستیم. باید منتظر باشیم و ببینیم که سویه‌ جدید می‌تواند باعث پیک جدید شود یا خیر.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا درباره وضعیت ابتلای دانش آموزان گفت: آمار دقیقی هنوز در این باره منتشر نشده، مدارس دایر است و بسیاری از دانش آموزان به مدرسه می‌روند. دیگر نمی‌شود مدارس را غیرحضوری کرد و باید دانش آموزان به مدرسه بروند. فعلا موجی ایجاد نشده. رصد می‌کنیم که اگر مشکلی ایجاد شد مدارس تعطیل شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کرونا به بیماری بومی تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: این یک حدس است و به این منظور که وضعیت بیماری از شکل بحرانی خارج شده و پیک‌هایی را که داشتیم دیگر نخواهیم داشت. بیماری کرونا هیچ وقت محو نخواهد شد عده‌ای به صورت خفیف می‌گیرند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند دچار عوارض خواهند شد.

طبرسی درباره برداشتن ماسک گفت: فعلا برای برداشتن ماسک زود است. بسیاری از کشورهایی که ماسک را برداشتند، مجدد توصیه به زدن ماسک می‌کنند. تا زمانی که بیماری به مرحله‌ای برسد که نگرانی همه گیری آن را نداشته باشیم باید زدن ماسک و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا درباره تزریق دز چهارم واکسن کرونا خاطرنشان کرد: در مطالعاتی که در برخی از کشورها انجام شد دز چهارم اثر بیشتری در کاهش موارد مرگ و میر و ابتلای شدید دارد. در کشورهایی مثل آمریکا تزریق دز چهارم برای بالای ۵۰ سال توصیه شدهو در ایران نیز فعلا در بیماران نقص ایمنی، یعنی بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند و یا پیوند عضو داشتند توصیه شده اما مشکل ما در ایران این است که بسیاری از افراد دز سوم را هنوز تزریق نکردند که بخواهیم درباره دز چهارم صحبت کنیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید