پیش بینی بورس

پیش بینی مهم از بورس فردا 12 اردیبهشت

براساس داده‌های گذشته‌نگر می‌دانیم که روند پایانی این دو شاخص نحوه شروع آنها در روز آتی معاملاتی را پیش‌بینی می‌کند.

پیش بینی مهم از بورس فردا 12 اردیبهشت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان معاملات امروز ۰.۰۷ درصد رشد کرد و در سطح ۱.۵۲۲ میلیون واحدی قرار گرفت. رشد امروز بازار سهام روندی یکنواخت نداشت و شاهد چربش زور عرضه بر تقاضا در نیمه بازار امروز بودیم. اما شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچک‌تر بورسی است روند باثبات‌تری را نسبت به همتای خود طی کرد و در تمام امروز صعودی بود و توانست رشدی ۰.۸۵ درصدی را از خود به جای بگذارد. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

روند بورس امروز و پیش بین بورس فردا

براساس داده‌های گذشته‌نگر می‌دانیم که روند پایانی این دو شاخص نحوه شروع آنها در روز آتی معاملاتی را پیش‌بینی می‌کند. فلذا به دلیل اینکه شاخص کل بورس در پایان امروز همراه شیبی منفی کار خود را به پایان رساند، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که کلیت بازار سهام به ویژه سهام بزرگ بازار که آنها را تحت عنوان شاخص ساز می‌شناسیم در مدار منفی کار خود را آغاز خواهند کرد . اما این رویه مشخصا در شاخص هم‌وزن به گونه‌ای دیگر به وقوع خواهد پیوست و انتظار داریم که این شاخص همانند مدت اخیر عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشته باشد و در دامنه مثبت کار خود را آغاز کند.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات انجام شده در صندوق‌های سهامی به عدد ۶۰۱۱ میلیارد تومان رسید که عدد خوبی برای این سطوح و شرایط بازار محسوب می‌شود. از این میان شاهد خروج پول ۳۱ میلیارد تومانی از گردونه معاملات سهام توسط کدهای حقیقی بودیم. گرچه که عدد محسوسی نیست که بخواهیم نسبت به آن تصمیمی جدی اتخاذ کنیم. اما امری که از این عدد می‌توان برداشت کرد آن است که روند فعلی بازار سهام رو به تضعیف می‌رود و از قدرت کافی برای ادامه بخوردار نیست. اما در سمت دیگر مشاهده می‌کنیم که از صندوق‌های درآمد ثابت خروج پول ۲۰۵ میلیاردی اتفاق افتاده است که می‌توان آن را به صورت تاریخی امری مثبت تلقی کرد.

شاخص کل بورس از منظر تکنیکال بدیهتا نشانه‌هایی از ضعف روند را در خود نشان می‌دهد و قدرت روندی که در میان مسیری که تاکنون طی کرده است را ندارد. شاخص کل هنوز توانایی عبور از مقاومت داینامیک خود را پیدا نکرده است و کندل‌های تشکیل شده از قدرت کمی برخوردار هستند. اما نکته مثبتی که در همین راستا وجود دارد آن است که خط روند و حمایت داینامیک شاخص کل هم هنوز مورد تست و شکست قرار نگرفته است.

نکته مهم درمورد شاخص کل بورس

مهم‌ترین نکته‌ای که همچنان در شاخص کل بورس وجود دارد، همچنان واگرایی منفی میان شاخص کل بورس و اندیکاتور RSI است مادامی که در اندیکاتور RSI سقفی جدید تشکیل نشود این واگرایی به قوت خود باقی خواهد ماند و اقدام به خرید جدی در این سطوح به ویژه در سهام شاخص ساز امری بسیار پرریسک گمارده می‌شود. لازم به ذکر است که مهم‌ترین سطوح عرضه و تقاضا در این نمودار مشخص شده است و سهامداران نیاز است در این سطوح با دقت بالاتری اقدام به خرید و فروش کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید