اخبار روز|فوری: نحوه خواندن نماز عید فطر

فوری: نحوه خواندن نماز عید فطر

نماز عید فطر دو رکعت است که نمازگزار باید در هر رکعت بعد از خواندن حمد و سوره پنج تکبیر بگوید.

فوری: نحوه خواندن نماز عید فطر
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

با فرا رسیدن عید فطر، مسلمانان روزه دار لازم است که در صبح روز عید نماز این روز را اقامه کنند؛ نمازی که در زمان حضور امام (عج) واجب است و در غیبت او نیز مستحب است که به صورت جماعت اقامه شود.

طریقه خواندن نماز عید فطر چگونه است؟

نماز عید فطر همانند نماز صبح دو رکعت است، با این تفاوت که به جای سوره توحید در رکعت اول و دوم به ترتیب سوره‌های اعلا و سوره والشمس خوانده می‌شود و در رکعت اول ۵ قنوت و رکعت دوم ۴ قنوت دارد.

نماز عید فطر چگونه اقامه می‌شود؟

نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام علیه السلام واجب است و باید با جماعت خوانده شود، و در زمان ما که امام علیه السلام غایب است، مستحب بوده و می‌شود آن را با جماعت یا فرادی خواند.

وقت نماز عید فطر و قربان از اوّل آفتاب روز عید تا ظهر است.

در عید فطر مستحب است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند، و زکات فطره را هم بدهند، بعد نماز عید را بخوانند.

رکعت اول نماز عید فطر

نمازگزار در رکعت اوّل بعد از خواندن حمد و سوره (که سوره اعلی مرسوم است) باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود، بعد دو سجده به جا آورد و برخیزد.

رکعت دوم نماز عید فطر

در رکعت دوّم بعد از خواندن حمد و سوره (که سوره شمس مرسوم است) خوانده می‌شود و چهار تکبیر گفته می‌شود و بعد از هر تکبیر قنوت خوانده می‌شود و بعد از تکبیر پنجم به رکوع رفته و بعد از رکوع دو سجده به جا آورد و تشهّد و سلام گفته می‌شود.

نماز عید فطر

دیدگاه خود را ارسال کنید