اخبار سلامت|هشدار جدی درباره کرونا جدید|مراقب باشید

هشدار جدی درباره کرونا جدید|مراقب باشید

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در خصوص سویه استرالیایی و حتی چینی هنوز گزارش جدیدی منتشر نشده است، گفت: در هر صورت بیشترین نگرانی ما در خصوص افرادی است که واکسن نزده‌اند و از ایمنی پائین‌تری برخوردار هستند، چون متأسفانه آنها حتی در برابر اومیکرون نیز ایمن نیستند.

هشدار جدی درباره کرونا جدید|مراقب باشید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

«علی اسداللهی امین» با اشاره به شایعاتی که در خصوص اعلام پایان کرونا از طرف سازمان جهانی بهداشت منتشر شده ، عنوان کرد: این سازمان پایان کرونا را اعلام نکرده و فقط گفته در آمریکا به اتمام رسیده اما این به معنی پایان کرونا نیست، همان‌طور که در خبرها هم داشتیم که در استرالیا دو سویه جدید پیدا شده و در شهرهایی از چین نیز پاندمی آغاز شده است، البته هنوز معلوم نیست که این سویه‌ها تا چه حدی خطرناک بوده و بیماری‌زایی دارند و گزارشی در این خصوص منتشر نشده است. 

وی در ادامه یادآور شد: اما این نشان می‌دهد که چرخش ویروس متأسفانه قطع نشده و تا وقتی که ماسک نزنیم و رعایت‌های کامل را انجام ندهیم احتمال این چرخش هست، بنابراین باید خیلی حواس‌مان را جمع کنیم چون ممکن است با پروازهایی که هست این ویروس‌ها وارد کشور شده و ما گرفتاری‌های جدید هم پیدا کنیم. بنابراین توصیه رئیس سازمان جهانی بهداشت هم همچنان ادامه واکسیناسیون است که وزارت بهداشت ایران هم ابلاغیه تزریق دوز چهارم را برای کسانی که سیستم ایمنی پائینی دارند، افراد بالای ۷۰سال و پرسنل درمانی صادر کرده و این در شرایطی است که هنوز ۵۰درصد افراد هنوز دوز سوم را هم تزریق نکردند.

این پزشک متخصص همچنین تصریح کرد: چون مخصوصا اگر فاصله ما با آخرین‌بار درگیری‌مان بالای چهار ماه تا شش ماه شود آنتی‌بادی در بدن کاهش پیدا می‌کند و کاهش آنتی‌بادی هم مساوی با ابتلای مجدد است. ما الان اومیکرون را داریم که مثل سرماخوردگی خفیف است که این هم که گزارش آمار ابتلا پائین آمده به دلیل این است که مردم اصلا تست نمی‌دهند و چون بیماری در حد خفیف است نیازی به تست دادن نمی‌بینند و در منزل استراحت می‌کنند و این به معنی کاهش بیماری نیست.

اسداللهی امین با اشاره به اینکه ممکن است اگر سویه‌های جدیدی که در استرالیا و چین هست به ایران بیاید باز با سویه‌ها و موارد جدید بیماری روبرو شویم، اظهار کرد: بنابراین تأکید می‌کنم که هنوز بهترین و امن‌ترین راه پیشگیری، واکسیناسیون، استفاده از ماسک و دوری از اجتماعات است و حتما افراد سنین بالای ۷۰سال به ویژه افرادی که چهار ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن و یا بیماری‌شان می‌گذرد باید دوز چهارم را نیز تزریق کنند. اگر از این پاندمی خارج شویم احتمال انتقال و جهش کاهش پیدا می‌کند در این حالت خیال‌مان راحت است و می‌گوئیم یک‌بار در سال یادآور بزنیم، اما هنوز در شرایط پاندمی هستیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید