قطعی برق| اخطار جدی قطعی برق تابستان

منتظر قطعی برق باشید|راهکار مناسب برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان

وزارت نیرو با هشدار به نزدیک شدن به فصل پر مصرف برق هشدار قطعی برق سراسری را داد و به مشترکان پر مصرف اخطار جدی داد.

منتظر قطعی برق باشید|راهکار مناسب برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قطعی برق تابستانی در کمین است

صالحی،نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: از آنجا که در سال های گذشته ما با کمبود ظرفیت تولید برق در کشور روبرو بودیم و از طرفی سرمایه گذاری خاصی نیز در این زمینه صورت نگرفته است، پیش بیینی ها بر این است که با رشد مصرفی که ما همواره با آن روبرو هستیم امسال نیز مانند سال های گذشته در فصل تابستان با خاموشی برق صنایع روبرو خواهیم بود. البته گفتنی است نیروگاه هایی اخیرا وارد مدار شده اند اما آنها نیز کسری از کمبود برق کشور را تامین می کنند و پاسخگوی نیاز ما نیستند. تامین برق خانگی جزو اولویت های دولت به شمار می رود و من فکر نمی‌کنم در تامین برق این بخش با مشکل روبرو شویم.

راهکار وزارت نیرو برای ممناعت از قطعی برق

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: ما امیدواریم که در سال جاری و با تاسیس بورس انرژی و خرید فروش برق (مخصوصا در بخش صنایع) بخشی از منابع به سمت نیروگاه سازی جذب شود تا از این طریق بتوان از خاموشی های گسترده برق چه در بخش صنایع و چه بخش خانگی جلوگیری کرد.

صالحی در بخش دیگری از صحبت های خود به میزان صادرات برق کشور اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای موجود، نیاز به برق در کشور به مراتب افزایش پیدا کرده و صادرات برق به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است. البته در قراردادهای صادراتی که میان ایران و کشورهای خریدار برق ما تنظیم شده است قید شده که اولویت با تامین برق داخلی است و در صورت نیاز برق صادراتی به حداقل خود خواهد رسید. به همین دلیل میزان قبل توجهی برق به خارج از کشور صادر نمی شود. اما گفتنی است نیاز داخلی شرایطی را به وجود آورده است که ما از کشورهایی مانند ارمنستان و ترکمنستان اقدام به واردات برق کرده ایم.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید