اخبار روز| قیمت روغن

کمبود روغن حل شد| روغن به فروشگاه ها عرضه شد| وعده جدید دولت

با افزایش عرضه روغن مصرفی به فروشگاه ها مشکل کمبود روغن خانواده ها حل شد. دولت به مردم وعده جدید داد.

کمبود روغن حل شد| روغن به فروشگاه ها عرضه شد| وعده جدید دولت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان روغن نباتی با رد شایعه کمبود روغن در فروشگاه ها، از پیشی گرفتن تولید این محصول نسبت به تقاضای بازار خبر داد. روز های گذشته در میان مردم که بودیم، اعتراضات بسیاری ازنبود روغن در فروشگاه ها به گوش می‌خورد. بسیاری می‌گفتند فروشگاه ها روغن هارا احتکار کرده اند تا به قیمت جدید به فروش برسانند

عده ای دیگربر این عقیده بودند که با جنگ اوکراین و روسیه ایران هم دچار بحران جهانی شده و با کمبود روغن مواجه شده است. رئیس جمهور در روز های اخیر، در یک سخنرانی اعلام کرد که مشکل تولید و توزیع روغن مانند روال گذشته است و هیچ تغییری در اینروند بوجود نیامده است. و با این سخنرانی این احتمال قوی‌تر شد که فروشگاه های آنلاین و حضوری به دلیل طمع روغن هارا ناموجود کرده تا به قیمت جدید بفروشند.

عبدالرحیم گلستانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان روغن‌نباتی، اظهار داشت: پس از اعلام قیمت‌های جدید روغن‌نباتی تقاضای کاذب در بازار روغن‌نباتی به‌شدت کاهش یافت و با تلاش زیاد کارخانه‌جات روغن‌نباتی طی اردیبهشت ماه ثبات و آرامش به بازار روغن‌نباتی بازگشت.گلستانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به‌رغم تولید 2.2 میلیون تن انواع روغن‌نباتی به‌دلیل قیمت پایین روغن‌نباتی در کشور تقاضای کاذب در بازار وجود داشت و رکوردشکنی در تولید نیز جوابگوی نیاز بازار نبود. رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان روغن‌نباتی تصریح کرد: در صورت تأمین روغن خام مورد نیاز کارخانه‌جات روغن‌نباتی مشکلی برای تنظیم بازار روغن‌نباتی وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مشکل توزیع روغن‌نباتی در سراسر کشور نیز برطرف شده است و به‌زودی برخی نارسایی‌های موجود نیز برطرف می‌شود. وی افزود: به‌دلیل کاهش مواد اولیه کارخانه‌جات و همچنین غیرواقعی بودن قیمت روغن‌نباتی، تولید روغن‌نباتی طی فروردین ماه سال جاری کاهش محسوسی داشت که این روند در اردیبهشت ماه و پس از اصلاح نرخ ارز واردات کالاهای اساسی تا حد زیادی بهبود یافت و بازار روغن‌نباتی به روال عادی بازگشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید