علی دایی

گریه‌های علی دایی در گفت و گو با عادل فردوسی‌پور | علی دایی اشک عادل را درآورد

در ادامه بخشی از گفت و گوی عادل فردوسی پور و علی دایی را ببینید.

گریه‌های علی دایی در گفت و گو با عادل فردوسی‌پور | علی دایی اشک عادل را درآورد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

علی دایی، یکی از معروف ترین ستاره های ایران می باشد. علی دایی فارغ التحصیل دانشگاه شریف می باشد. علی دایی متولد اردبیل می باشد. علی دایی یک دختر خوشگل دارد. علی دایی از فوتبال انصراف داد.

علی دایی

روز یکشنبه هم فیلمی از دایی در صفحات مجازی منتشر شد که برای حل مشکلات مدرسه‌ای در یکی از مناطق محروم خراسان رضوی، به این استان سفر کرده بود. کاملا روشن است که دیگر برای او فوتبال اولویت نیست، حالا دایی در جایگاه یکی از اسطوره‌های تاریخ فوتبال در مراسم‌ خیریه اجتماعی و رویدادهای مهم فیفا دیده می‌شود.

دوری علی دایی از فوتبال از مرز 3سال هم عبور کرده و او در این مدت در معدود مصاحبه‌هایی که انجام داد، تأکید کرد که علاقه‌ای برای بازگشت به فوتبال ندارد. شهریار در این مدت با برخی پیشنهادها هم روبه‌رو شد که پاسخش به همه این پیشنهادها منفی بود. انگار او با دوری از هیاهو و حاشیه‌های فوتبال ایران کنار آمده و مدتی پیش هم در یک مصاحبه‌گفته بود: «خوشحالم از اینکه بیشتر در کنار خانواده‌ام هستم و به کارهای شخصی و کسب‌وکارم رسیدگی می‌کنم.»

دایی با وجود دوری از فوتبال، همچنان یک شخصیت محبوب نزد هواداران فوتبال در ایران است. در قرعه‌کشی جام‌جهانی هم تصاویر حضور او در این مراسم، بازتابی غیرقابل تصور در رسانه‌ها داشت و او به شکل ویژه‌ای توسط مردم و سلبریتی‌ها مورد حمایت قرار گرفت. 

حواشی علی دایی

در این چند سال همواره دایی در بطن حواشی و شایعات مربوط به حضور در تیم‌های مختلفی همچون پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، ذوب‌‌آهن و... قرار داشت. حتی در مقطعی نیز بحث جانشینی کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس حول نام دایی شکل گرفته بود که با تکذیب شهریار همراه شد. در یک ماه گذشته هم شایعات درخصوص بازگشت دایی به پرسپولیس شکل جدی‌تری گرفت، خصوصا اینکه او رابطه‌ای نزدیک و صمیمی با درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دارد. هرچند مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه‌هایش مذاکره با مربیان دیگر را تکذیب کرده، ولی نام دایی همیشه به‌عنوان یک گزینه هیجان‌انگیز در کنار پرسپولیس دیده می‌شود. با این حال، او مذاکره با پرسپولیس را تکذیب می‌کند و همچنان قصد دارد دور از فوتبال باشد.

علی دایی

بیوگرافی علی دایی

علی دایی، فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد.او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که مورد توجه مربیان وقت تیم‌های فوتبال قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه‌ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد.

علی دایی متولد 14 بهمن 1348 در اردبیل ، بازیکن و مربی فوتبال است. فارغ التحصیل لیسانس متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی و دکترای رشته جامعه‌ شناسی ورزشی از دانشگاه آزاد می باشد. او با 192 سانتی متر قد و زمان بازیکنی با 88 کیلوگرم وزن «مهاجم» بود. 

ماجرا ازدواج مجدد و طلاق علی دایی

علی دایی بعنوان فرزند سوم خانواده در اردبیل به دنیا آمد ، چهار برادر بنام های «عبدالله» ، «محمد» ، «حسن»  و «حسین» دارد. تنها خواهرش در 15 امین روز زندگی اش به دلیل بیماری فوت درگذشت ، پدرش راننده کامیون و مادرش خانه دار است. علی دایی که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در محله خیرال شهر اردبیل متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف پذیرفته شد، اما به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورود به دانشگاه رد شد. همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت؛ ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار بدون آن که گزینش گریبانگیرش شود در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

دایی متأهل است و یک دختر به نام نورا دارد. او اکنون ساکن محله شهرک غرب در تهران است. علی دایی گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است. دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان‌سازی نیز فعالیت دارد و برج‌هایی را در شمال تهران ساخته‌است.علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه (هنرستان کار و دانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش)و چند مدرسه دیگر ساخته‌است و از خیرین مدرسه‌ساز اردبیل به‌شمار می‌رود.

علی دایی

ناگفته های علی دایی

علی دایی روز 14 بهمن 1348 به دنیا آمده اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود روز تولدش را در شناسنامه 1 فروردین 1348 درج کردند. در کودکی او را شهریار صدا می زنند که این نام هم اکنون لقب وی است.

سال 1356 در 8 سالگی به سمت فوتبال رفت تا اینکه سال 1367 در 19 سالگی به تیم استقلال اردبیل پیوست و بعد از قبولی در دانشگاه وارد تیم «تاکسیرانی» شد.

علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد. پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است. 

علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد.او بعنوان سلبریتی در انواع تبلیغات بیلبوردی هم حضور دارد و جدیدا در زمینه صنایع غذایی با یکی از دوستان فرانسوی خود نیز همکاری می‌کند.

علی دایی علاوه بر اینکه صاحب برند دایی است نمایندگی آدیداس و نایک را هم دارد در ساختمان سازی و بساز بفروش بسیار فعال است. شعبات مختلفی از فروشگاه جواهرات خاص و نمایندگی برند‌های معروف در لباس را هم دارد، او وارد رستوران داری هم شده است و رستوران‌های پدرخوب متعلق به وی می‌باشد.

علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید