مسکن ملی | متقاضیان مسکن ملی | مسکن ملی 1401

شوک بد به متقاضیان مسکن ملی| متقاضیان مسکن ملی حذف شدند

با وجود اعلام نبود تعهدنامه محضری در سایت ثمن، بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن به دلیل عدم بارگذاری این تعهدنامه از این طرح حذف شده‌اند.

شوک بد به متقاضیان مسکن ملی| متقاضیان مسکن ملی حذف شدند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مسکن ملی برای متقاضیان در سایت ثبت شد. برخی متقاضیان مسکن ملی حذف شدند. ثبت نام کنندگان مسکن ملی برخی شرایط ثبت نام را کامل انجام ندادند. آخرین خبر و جزییات مسکن ملی منتشر شد. در ادامه جزییات مسکن ملی را بخوانید. 

 مسکن ملی

جزئیات حذف متقاضیان مسکن ملی

۱۲ اردیبهشت ماه امسال مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از فرصت ۲۰ روزه متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن برای بارگذاری تعهدنامه محضری خبر داده و گفته بود: در صورت عدم انجام این کار متقاضیان حذف می‌شوند.

خلیل محبت‌خواه افزود: متقاضیان مرد مجرد بالای ۲۳ سال تا ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند وارد پورتال نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir شده و تعهدنامه محضری را دانلود کنند

وی ادامه داد:‌این متقاضیان سپس باید به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کرده و پس از تکمیل تعهد نامه و ثبت محضری، اسکن تعهد نامه تکمیل شده را مجددا در سایت بارگذاری کنند تا شرایط احراز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پی گیری و دنبال شود.

وی عدم بارگذاری اسکن تعهد نامه محضری تکمیل شده و ممهور به مهر محضری را بارگذاری ناقص مدارک اعلام کرد و  افزود: تا پایان اردیبهشت باید ویرایش‌ها توسط متقاضیان انجام شود، چراکه پس از تاریخ اعلام شده عملا امکان ویرایش وجود نداشته و نقص مدارک منجر به حذف متقاضی خواهد شد.

 تا ۳۱ اردیبهشت ماه هیچ اثری از تعهدنامه مذکور در سایت مورد نظر نبود. در این روز طی گزارشی از سردرگمی متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن در این رابطه خبر داد و این پرسش را که چرا تعهدنامه محضری در سامانه ثمن نیست، مطرح کرد.

این گزارش واکنش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران را به‌دنبال داشت و قرار بود پاسخی برای خارج کردن متقاضیان از سردرگمی ارائه شود. اما طی ۱۰ روز اخیر نه تنها اتفاق امیدوارکننده‌ای در این رابطه روی نداده که به واسطه نبود تعهدنامه محضری در سایت ثمن، متقاضیان مجرد "رد درخواست" شده‌اند.

یکی از متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن در این‌باره می‌گوید: با توجه به این‌که تعهدنامه محضری در سایت ثمن نبود، به دفترخانه مراجعه و تعهدنامه‌ای را مطابق آنچه وزارت راه اعلام کرده بود،‌تنظیم و در سایت بارگذاری کردم.

وی افزود: امروز که به سایت saman.mrud.ir مراجعه کردم، درخواست بنده به دلیل عدم بارگذاری تعهدنامه محضری رد شده است.

وی بیان کرد: وقتی تعهدنامه محضری در سایت وجود ندارد، تکلیف متقاضیان چیست. بارها هم با شماره تلفن‌های درج شده برای پیگیری این موضوع تماس گرفتم ولی هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.

 انتظار می‌رفت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و معاونت مسکن و ساختمان به‌‌عنوان متولی اصلی پاسخگوی مشکل به‌وجود آمده برای متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن باشند. ۱۰ روز از اتمام مهلت بارگذاری تعهدنامه محضری می‌گذرد و این متقاضیان در حال حذف از سامانه به دلیل تعهدنامه‌ای هستند که در سایت ثمن وجود خارجی ندارد.

جزئیات جدید مسکن ملی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پخش زنده تلویزیونی درباره آغاز عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: امروز با حضور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸ هزار واحد مسکونی به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

وی افزود: بیشتر این واحدها در شهرهای جدید مانند پرند، پردیس، هشتگرد، صدرا و سهند قرار دارند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن در کشور ما ۱.۵ تا ۲ سال به طول می‌انجامد گفت: امیدواریم در همین زمان ۱.۵ ساله واحدها تحویل متقاضیان شود.

قاسمی تسهیلات اعطایی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران را ۴۵۰ و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیشتر شهرهای جدید در همجواری مراکز استان‌ها و کلانشهرها قرار دارند که تسهیلات آنها شامل ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات ساکنان شهرهای جدید از قبیل نبود تأسیسات روبنایی و زیرساخت‌ها همچون مدارس، درمانگاه‌ها و کلانتری‌ها گفت: در شهرهای جدیدی که این مشکلات را دارند در حال برطرف کردن آنها هستیم اما از این پس همزمان با ساخت مسکن ذیل طرح نهضت ملی مسکن، زیرساخت‌ها و فضاهای روبنایی را نیز احداث می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت شهرسازی نهضت ملی مسکن افزود: برخی شهرهای جدید در هنگام ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ایجاد می‌شوند ولی اشکالات مسکن مهر را ندارند و فعلاً در مسکن مهر تراکم خانوار ۱۲۷ خانواده در هکتار بود که در نهضت ملی به ۵۰ خانواده در هکتار کاهش می‌یابد. همچنین احداث فضاهای سبز نیز در کنار مجتمع‌های مسکونی دیده شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید