مونالیزا موردحمله قرار گرفت | حمله یک مرد به مونالیزا با کیک خامه‌ای | حمله به مونالیزا با کیک خامه‌ای

مونالیزا آغشته به کیک خامه‌ای شد | حمله یک مرد عصبانی به مونالیزا

مردی با نیتی ظاهری عجیب و غریب و نیتی نامعلوم به تابلوی مونالیزا حمله کرد.

مونالیزا آغشته به کیک خامه‌ای شد | حمله یک مرد عصبانی به مونالیزا
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یک مرد که خود را به شکل پیرزن‌ها درآورده بود و روی صندلی چرخدار نشسته بود، با کیک خامه‌ای به تابلوی مونالیزا حمله کرد.این مرد پس از انجام این کار حیرت انگیز، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.تابلوی مونالیزا که بسیار مشهور است، شیشه‌ای ضدگلوله دارد و واقع شده در موزه لوور فرانسه است.

نام دیگر تابلوی مونالیزا، لبخند ژکوند است.این تابلو از معروف ترین تابلوهای نقاش معروف، لئوناردو داوینچی است.این نقاشی دارای عناوینی همچون شناخته‌شده‌ترین، پُر بازدیدترین و مورد تقلید واقع‌شده‌ترین اثر جهان است.تابلوی  مونالیزا به دلیل لبخند بسیار مرموز مونالیزا و همچنین سبک نوین نقاشی لئوناردو داوینچی در آن زمان، به شهرت جهانی رسید.گفته شده که داوینچی سفارش نقاشی این اثر را بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۰۶ دریافت کرد اما آن را به موقع تحویل نداد و چند بار آن را عوض کرد. در سال 2005 میلادی به‌طور قطع ثابت شد که لیزا دل ژوکوندو همان مدل شناخته شده برای پرترهٔ مونالیزا است.

این نقاشی، که پرتره بانوی جوانی به نام لیزا دل جوکوندو (Lisa del Giocondo)، از اعضای خانواده قدردیانی (Gherdiani)، خاندانی سرشناس در توسکانی، در مرکز ایتالیای قدیم بود، از سال 1979 میلادی تا کنون در معروف ترین موزه جهان (لوور پاریس) نگهداری می شود و بارها مورد سرقت قرار گرفت.سرقت تابلوی «لبخند ژکوند» در سال1911 شهرت این اثر را جهانی کرد، اما چاپ کتاب «رمز داوینچی» به قلم «دن براون» بود که بازار حدس و گمان‌ها درباره راز سربه مُهر این بانوی قرن شانزدهمی را تا سرحد ممکن داغ کرد.

جالب است که این نقاشی نقاط مشابه شگفت ‌انگیزی با خودنگاره موجود از نقاش برجسته ایتالیایی دارد. نظریه‌پردازان درباره «لبخند ژکوند» تا جایی جلو رفته ‌اند که برخی مدعی شده ‌اند که «مونالیزا» ترکیبی از دو کلمه لاتین Amon و Elisa است و این بدین معناست که مونالیزا نرماده – ترکیبی از دو جنس زن و مرد – بوده است. راز مونالیزا، اکنون دست مایه کتاب های بسیاری شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید