ساعت کاری|فوری: تغییر ساعت کار ادارات| بخوانید

فوری: تغییر ساعت کار ادارات| بخوانید

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران باتوجه به افزایش مصرف برق استانداران در کل کشور دستور تغییر ساعات کار ادارات را برای کاهش مصرف در زمان اوج بار خواهند داد که اکنون این موضوع در دستور کار استانداران قرار دارد.

فوری: تغییر ساعت کار ادارات| بخوانید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه پیشنهاد شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق در استان‌ها برای تغییر ساعت کار اداری در دست بررسی است، اظهار کرد: یعنی ادارات کار خود را یک تا دو ساعت زودتر از قبل آغاز و زودتر به پایان برسانند تا ساعت اوج مصرف یعنی ۱۲ تا  ۱۷ وسایل سرمایشی ادارات به طور کامل خاموش شود.

وی با بیان اینکه این اقدام به تنهایی می تواند ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در پی داشته و امکان تامین پایدار انرژی برای سایر مشترکان را فراهم می‌کند، گفت: اکنون این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم به‌زودی ابلاغ شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از روز گذشته مصرف ادارات و ارگان‌های مهم توسط شرکت‌های توزیع مورد پایش و رصد قرار گرفته است، اظهار کرد: در این طرح  ضمن ارزیابی راهکارهای پیشنهادی مدیریت بار درباره استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود به منظور گذر از پیک تابستان سال جاری، برنامه‌های کنترل بار مشترکان ولتاژ اولیه، ثانویه و همچنین مشترکان حساس نظامی، بانک‌ها و ارگان‌های مهم نیز مورد رصد  قرار گرفت.

به گفته رجبی مشهدی، همچنین قرار شده دستگاه‌های مجاز استخراج رمز ارز در زمان اوج مصرف برق در صورت بروز محدودیت با اعلام دیسپاچینگ ملی از شبکه خارج شوند و برای این مهم برنامه‌های مدیریت مصرف را دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان، گفت: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است و در این راستا سیاست‌های تنبیهی و تشویقی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به بررسی آخرین وضعیت تراز تولید و مصرف برق در روزهای گرم پیش رو، افزود: نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند و نیاز مصرف در هفته جاری به دلیل گرمای شدید این روزها، افزایش بیشتری خواهد یافت.

دیدگاه خود را ارسال کنید