اخبار سلبریتی | حواشی جشنواره کن | برادران لیلا

آخرین وضعیت پروانه ساخت فیلم برداران لیلا | بردران لیلا در دست توقیف پروانه

برادران لیلا در دست آخرین وضعیت برای اکران عمومی می باشد.

آخرین وضعیت پروانه ساخت فیلم برداران لیلا | بردران لیلا در دست توقیف پروانه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

برادران لیلا فیلم ایرانی به کارگردانی سعید روستایی است. از جمله بازیگران برادران لیلا، ترانه علیدوستی، نوید محمد زاده، فرشته حسینی، سعید پور صمیمی می باشند. برادران لیلا نامزد جشنواره کن شد. برادران لیلا جایزه بهترین فیلم رقابتی را برد. برادران لیلا داستان یک درام اجتماعی می باشد.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی به تشریح آخرین وضعیت این فیلم سینمایی برای اکران عمومی پرداخت. 

برادران لیلا

 

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی درباره وضعیت تقاضای این فیلم برای دریافت پروانه نمایش از سازمان سینمایی گفت: زمانی که فیلم هنوز آماده نبود و هنوز کارهای نهایی آن باقی‌مانده بود، به‌صورت خیلی اتفاقی و در حاشیه حضور سعید روستایی در جشنواره سزار، بخش‌هایی از فیلم از سوی کمپانی والت‌پانچ دیده شد و آن‌ها تمایل اولیه خود را برای کار بر روی این فیلم ابراز کردند. طبق مشورتی که در آن مقطع داشتیم، احساس کردیم تا زمانی که فیلم نهایی می‌شود و این کمپانی هم روی آن کار می‌کند، ما می‌توانیم پروانه نمایش را دریافت کنیم.

سعید پور صمیمی

 

فیلم برادران لیلا با تعامل سازمانصدا وسیما راهی کن شد

نوروزبیگی تأکید کرد: در تمام این مراحل سازمان سینمایی همراهی کاملی با ما داشت چراکه فیلم پروانه ساخت هم دریافت کرده بود و از آنجایی که موقعیت پیش‌آمده برای فیلم به‌واسطه پذیرش در جشنواره کن، به نوعی افتخار برای سینمای ایران بود، تصمیم گرفتیم با تعامل کامل فیلم را به جشنواره بفرستیم.

وی افزود: اینکه در این شرایط فیلمی از جمهوری اسلامی ایران به بخش مسابقه جشنواره فیلم کن راه پیدا کرد، اتفاق مبارکی برای کلیت سینمای ایران بود و در ادامه هم این فیلم برکات خود را برای سینما به همراه خواهد داشت. مگر در هر سال چند فیلم ایرانی داریم که بتواند چنین شأن و جایگاهی به کلیت سینمای ایران بدهد.

​ ترانه علیدوستی

 

وی افزود: در روند اجرایی اما مشکلاتی به‌وجود آمد که فیلم دیرتر از مقطعی که لازم بود آماده شد و در این فاصله فیلم برای حضور در جشنواره کن پذیرفته شد. به‌عنوان تهیه‌کننده‌ای که همواره برمبنای قانون حرکت کرده‌ام، هرگز نمی‌پذیرفتم که فیلم به‌صورت غیرقانونی در جشنواره‌ای حضور داشته باشد. به همین دلیل بلافاصله از سازمان سینمایی درخواست جلسه برای دریافت پروانه نمایش کردیم. در همان مقطع فیلم توسط مسئولان ارشاد دیده شد و در جریان فیلم قرار گرفتند.

برادران لیلا

 

حواشی دروغین برای عدم اکران عمومی فیلم برادران لیلا

نوروزبیگی درباره همراهی سازمان سینمایی در زمینه اعمال اصلاحات فیلم هم توضیح داد: ما تا به امروز جلسات متعددی با هم داشته و کار را همراه با هم پیش برده‌ایم. سعید روستایی، من و مسئولان سازمان سینمایی حدود ۲۰ روز پیش و قبل از اکران فیلم در جشنواره کن، تبادل نظرهایی درباره فیلم داشته‌ایم و خیلی از یکدیگر دور نبوده‌ایم. به نظرم شرایط فیلم از سوی هر دو طرف قابل تعامل است و در مرحله مذاکره نهایی درباره آن هستیم. تا به امروز هیچ مرجعی به ما اعلام نکرده است که به فیلم پروانه نمایش داده نمی‌شود و آنچه در برخی رسانه‌ها مطرح شده، صرفاً گمانه‌زنی است. اگر قرار بر اعلام این موضوع باشد حتماً باید به بنده و یا سعید روستایی این اعلام صورت بگیرد.

برادران لیلا

 

تهیه‌کننده «برادران لیلا» درباره نظرات اصلاحی سازمان سینمایی برای صدور پروانه نمایش این فیلم هم توضیح داد: طبیعتاً در فرآیند صدور هر مجوزی، چه برای ساخت فیلمنامه و چه برای اکران، همواره ما با نظرات متفاوتی مواجه هستیم که دو طرف موظفیم درباره‌اش صحبت کنیم. هم ما باید دوستان سازمان سینمایی را قانع کنیم و هم دوستان سازمان سینمایی باید ما را قانع کنند. درباره فیلم «برادران لیلا» هم در حال حاضر در مرحله گفتگو هستیم. فیلمی که هم فیلمسازش طرفداران و علاقمندان خاص خود را دارد و هم سازمان سینمایی علاقمند است که از آن حمایت کند تا به مرحله اکران برسد.

برادران لیلا

 

نوروزبیگی تصریح کرد: در تمام این سال‌ها شرایط حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی به همین شکل بوده و بعد از پذیرش فیلم، برای دریافت پروانه نمایش آن اقدام می‌شده است. در دوره جدید اعلام کردند شرایط تغییر کرده و فیلم‌ها موظف هستند قبل از هر گونه حضور بین‌المللی، برای پروانه نمایش اقدام کنند. از آنجایی که ماجراهای مربوط به فیلم «برادران لیلا» مربوط به دوران تغییر دولت‌ها بوده، امیدواریم از این مرحله عبور کنیم. با شناختی که از مدیران سازمان سینمایی دارم بعید می‌دانم با فیلمی که به خارج از کشور رفته و جایزه هم گرفته است چنین رفتاری داشته باشند که بخواهند کل فیلم را آرشیو کنند.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر پخش‌کننده فیلم «برادران لیلا» درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی آن هم گفت: نمی‌توان به دلیل بی‌انضباطی احتمالی من به‌عنوان تهیه‌کننده، مردم را از تماشای یک فیلم خوب محروم کرد. سازمان سینمایی هم چنین تفکری ندارد و فیلمی که پروانه ساخت برای آن صادر شده حتماً پروانه نمایش هم دریافت خواهد کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید