پایان قرنطینه شانگهای

خبر خوش کرونایی | پایان کرونا در مهد کرونا

بزرگترین شهر چین، یعنی شانگهای در آستانه پایان قرنطینه قرار دارد.

خبر خوش کرونایی | پایان کرونا در مهد کرونا
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مقامات شانگهای می‌گویند که قصد دارند در چهارشنبه این هفته، گام های تازه ای را در جهت بازگشایی شهر شانگهای چین، بردارند.شانگهای قرنطینه خود را کاهش داده است و در مجموع 12 میلیون نفر از جمعیت 25 میلیونی این شهر اجازه خروج از خانه‌های خود را دارند.

قرنطینه شانگهای

شهر شانگهای چین یکی از نخستین شهرهایی بود که به دلیل شیوع کرونا، با قرنطینه مواجه شد و زندگی در آن شکل تازه‌ای به خود گرفت.یکی از دلایل کاهش قرنطینه و رو به پایان رفتن آن، خبری بود که موجب افزایش نگرانی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در سراسر جهان شده است. چرا که تسری تعطیلی کسب و کارها در شانگهای به پکن می‌تواند به کاهش تامین مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای مورد نیاز بسیاری از صنایع جهان از جمله خودرو و الکترونیک منجر شود.در همین حال، برخی کارشناسان اقتصادی نیز پیش‌بینی می‌کنند که همزمانی شیوع دوباره ویروس کرونا در چین با بروز تبعات جنگ اوکراین در قالب کمبود و گرانی روغن، گندم، ذرت، کنجاله و برخی موارد معدنی و فلزات، موجب تشدید تورم و کمبود کالا در سراسر جهان شود. همچنین به باور آنها کاهش رشد اقتصادی چین در سه ماه آینده می‌تواند موجب به خطر افتادن امنیت شغلی تعداد قابل توجهی از مردم جهان شود.

یکی از مدیران مؤسسه FourKites با اشاره به  اینکه تأثیر منفی قرنطینۀ بنادر چینی بر حمل‌و‌نقل دریایی محسوس است، گفت: قرنطینه در بندر شنژن در ماه گذشته منجر به کاهش 32 درصدی عملیات بندری شده و معلوم نیست که قرنطینه بندر شانگهای بر حمل‌و‌نقل چقدر تأثیر خواهند گذاشت، اما حجم عملیات در بندر شانگهای به طور قابل توجهی کاهش یافته و میانگین توان عملیاتی این بندر در حال حاضر در مقایسه با 12 مارس سال جاری میلادی 33 درصد کاهش یافته است.

دیدگاه خود را ارسال کنید