قیمت لپ تاپ | قیمت لپتاپ امروز

جدیدترین قیمت لپ تاپ در بازار | لیست قیمت لپ تاپ

قیمت لپتاپ به نرخ روز در انواع مدل ها معروف و معتبر مشخص شد.

جدیدترین قیمت لپ تاپ در بازار | لیست قیمت لپ تاپ
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت لپ تاپ طی سال گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شده است. قیمت لپ تاپ تحت تاثیر نرخ دلار است. قیمت لپ تاپ به دلیل اعمال تحریم های یک جانیه آمریکا در مدار صعودی قرار گرفت. قیمت لپ تاپ با توجه به مزایای آن متغییر است. قیمت لپ تاپ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت لپ تاپ

قیمت لپ تاپ امروز 11 خرداد

امروزه لپ­‌تاپ یک وسیله کاربردی برای دانش‌­آموزان، معلمان، مهندسان، خانه‌­داران، صاحبان کسب و کار‌های مختلف و... می‌­باشد که اجازه می‌­دهد کاربران در هر زمان و مکان بتوانند از آن برای انجام کار‌های شخصی، اداری، سرگرمی و کسب درآمد­ استفاده کنند. در واقع مهمترین مزیت اصلی لپ­تاپ قابلیت حمل و نقل آن است زیرا برخلاف رایانه­‌های رومیزی، قطعات اصلی آن از قبیل صفحه کلید، ‌مانیتور، موس و... به یکدیگر متصل شده‌­اند و علاوه بر اینکه کار حمل و نقل را برای کاربران آسان می‌­کنند فضای کمتری را هم اشغال می‌­کنند. حال کاربران برای انتخاب لپ­تاپ با برند و مدل‌های مختلفی روبرو هستند که هر یک دارای ویژگی­‌های خاص خود می‌­باشد و افراد با توجه به معیار‌هایی که دارند دست به انتخاب می‌­زنند که قیمت لپ‌تاپ یکی از این معیارهاست. در واقع قیمت لپ‌تاپ عامل بسیار تعیین کننده­‌ای برای کاربران می‌­باشد و از آنجایی که انتظارات افراد در استفاده از این دستگاه با یکدیگر متفاوت است.

چند عامل بر روی قیمت لپ‌تاپ می­‌تواند اثرگذار باشد؛ از جمله اینکه شرکت‌­های زیادی در کشورهای مختلف مشغول به طراحی و تولید این دستگاه هستند که برخی از این برندها معتبرتر و معروف‌­ترند و طبیعی است به دلیل شهرتی که در عرضه محصولات باکیفیت در بازار کسب نموده­‌اند رنج قیمتی بالاتری داشته باشند. از طرفی این موضوع هم دارای اهمیت است که برند محصول متعلق به کدام کشور است؛ زیرا محصولات وارداتی دارای هزینه‌­هایی هستند که محصولات داخلی آنها را ندارند. عامل دیگری که بر روی قیمت لپ‌تاپ اثر می­‌گذارد میزان حافظه و سرعت پردازنده آن است. حافظه بیشتر دستگاه باعث عملکرد بهتر و بیشتر دستگاه می­‌شود، علاوه بر این فضا یا اندازه هارد دیسک نیز در تعیین قیمت اثرگذار است. تفاوت حافظه و هارد دیسک در این است که حافظه اطلاعات را بصورت کوتاه مدت و برای دسترسی سریع و هارد دیسک اطلاعات را بصورت بلند مدت و برای دسترسی دائمی و غیرفرار ذخیره می‌­کنند اما هر دو در کنار پردازنده کار می­‌کنند به عبارت دیگر این سه قطعه با هم بر روی کارایی لپ­تاپ تاثیرگذارند. حال هارد دیسک­‌ها دارای انواع مختلفی هستند که نوع آنها بر روی قیمت دستگاه تأثیر مستقیمی دارد.

هارد دیسک قطعه‌­ای سخت­‌افزاری است که تمام اطلاعات بطور دائمی در آن ذخیره می­‌گردد و این قطعه در سه نوع SSD، SATA و NVMe در مدل‌های مختلف لپ­تاپ و کامپیوتر نصب می­‌شود و با توجه به نقاظ ضعف و قدرتی که دارند بر روی قیمت لپ‌تاپ دخالت دارند. لازم بذکر است که HDDها که حدوداً متعلق به 60 سال قبل هستند در گذشته دارای طرفداران زیادی بود اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت هارد دیسک­‌های جدیدتر و بدلیل اینکه سرعت کمی در مقایسه با تکنولوژی جدیدتر دارند امروزه تنها به دلیل قیمت پایینی که دارند مورد استقبال قرار می‌گیرند. بنابراین این گزینه برای کسانی که تمایل دارند تا اسناد، فیلم‌­ها و برنامه­‌های روی سیستم­شان با سرعت بالاتری باز شود نمی­‌تواند مناسب باشد. از طرفی این نوع هارد دیسک­‌ها مصرف برق را زیاد می­‌کنند و این مسئله باعث داغ شدن هارد و آسیب دیدن هارد می­‌شوند به همین دلیل قیمت آنها پایین‌­تر است. اما هارد SSD چون دارای قسمت متحرکی نیست چنین مشکلی را ایجاد نمی­‌کند؛ علاوه بر این سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را بالا می­‌برد و از لحاظ مقاومت، بهتر عمل می­‌کند. به دلیل همین ویژگی‌­ها، قیمت لپ‌تاپ با این نوع هارد دیسک گران‌تر از نوع قبلی است.

بررسی قیمت برندهای لپ‌تاپ در سال 1401

هارد SATA دارای سرعت انتقال قابل قبول، قدرت پشتیبانی از همه سیستم عامل­‌ها، قابل نصب روی کامپیوتر، لپ­تاپ و سرورها که اندازه آن لپ­تاپ­‌ها بطور معمول 2.7 اینچ عرض، 3.96 اینچ طول و 0.37 اینچ قطر که به آن هارد دیسک 2.5 اینچی می­‌گویند می‌­باشد. این نوع هارد دارای سه نسخه است که اولی دارای سرعت ارتباطی 1.5 گیگابایت در ثانیه، دومی دارای سرعت ارتباطی 3 گیگابایت در ثانیه و سومی دارای سرعت ارتباطی 6 گیگابات در ثانیه در زمان انتشار بود که بعد از آن ویرایش جزئی پیدا کردند. این هاردها دارای صفحه­‌های چرخشی و یک سوزن متحرک هستند و در برابر ضربه آسیب­‌پذیر بوده، به همین دلیل برای لپ­تاپ نامناسب است گرچه از لحاظ هزینه کمتر از SSD است اما آسیب­‌پذیری بیشتر و دوام کمتری دارد. اما هارد NVMe که در سال 2013 منتشر شد دارای سرعت ارتباطی 32 گیگابایت در ثانیه با توان خروجی 3.9 گیگابایت در ثانیه است که برای لپ­تاپ­‌ها مناسب نیست. بنابراین اگر قصد خرید لپ­تاپ را دارید هارد دیسک SSD از لحاظ سرعت ذخیره­‌سازی اطلاعات و دوام بهتر بوده گرچه روی قیمت لپ‌تاپ تأثیر می­‌گذارد. به هرحال می‌­توانید متناسب با ظرفیت دستگاه و بودجه‌­ای که دارید بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید.

اما مهمترین عامل تعیین­‌کننده قیمت لپ‌تاپ، پردازنده یا CPU و کارت گرافیک است. پردازنده­‌ها توسط شرکت­‌های مختلف در انواع مختلف تولید می­‌شود که آنها را از لحاظ قیمتی، کارایی و قدرت متفاوت می‌­کند که البته مارک شرکت‌­های معتبر تولیدات بهتری دارند. اما کاربرانی که اهل بازی­‌های اینترنتی هستند معمولاً بدنبال لپ­تاپی هستند که قدرت کارت گرافیک آنها بیشتر است که باعث افزایش قیمت لپ‌تاپ می­‌شود. بنابراین با توجه به نیازتان می­‌توانید روی هزینه­‌هایتان مدیریت کنید در عین حال دستگاهی را خریداری کنید که کارایی خوبی هم داشته باشد. اندازه صفحه نمایش و تکنولوژی ساخت صفحه نمایش (LED، LCD، Retina)، نوع و جنس باتری، امکانات خروجی دستگاه، نوسانات قیمت ارز بخصوص دلار و دارا بودن گارانتی یا ضمانت‌­نامه از دیگر عوامل تعیین­‌کننده در قیمت لپ‌تاپ هستند.

تعداد و نوع نرم­‌افزارهایی که روی سیستم لپ­تاپ بطور پیش‌­فرض نصب شده‌­اند عامل دیگری است که می­‌توانند تعیین­‌کننده قیمت لپ‌تاپ باشد البته ممکن است برخی از برندها از نسخه­‌های آزمایشی بعنوان برنامه‌­های پیش‌­فرض استفاده کرده باشند. توجه داشته باشید چنانچه نرم‌­افزارهای نصب شده متعلق به ناشران معتبر و نسخه دائمی بوده باشد ملاک گران­‌تر بودن دستگاه است. همچنین کاربران ممکن است در زمان خرید لپ­تاپ خواهان خرید امکانات اضافی دیگری همچون موس یا صفحه کلید جداگانه باشند که این مورد نیز بر روی قیمت تاثیرگذار است.

ظاهر لپ­تاپ برای بسیاری از کاربران دارای اهمیت نمی­‌باشد اما چون تولید رایانه­‌ها با ظاهری زیبا و لوکس­تر دارای هزینه است. بنابراین اگر کسانی بدنبال این‌گونه محصولات باشند باید هزینه بیشتری را برای دستگاه پرداخت کنند که این موضوع یکی از دلایل اختلاف قیمت­‌ها در یک مدل یا یک برند مشابه می‌­باشد و دلیل دیگری که باعث اختلاف قیمتی در یک مدل و برند مشابه می­‌شوند نو بودن و دست دوم بودن دستگاه می‌­باشد. دست دوم نه به معنای مصرف­‌شده بلکه برخی از مدل‌های لپ­تاپ بدون اینکه مورد مصرف کاربر قرار بگیرند برگشت می­‌خورند مانند کسی که لپ­تاپی را در یک قرعه­‌کشی برنده شده اما قصد استفاده از آن را ندارد. بنابراین آن را به یک فروشگاه بازمی­‌گرداند و فروشنده آن را با قیمت کمتری به مشتری عرضه می­‌کند بنابراین عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی قیمت لپ‌تاپ تأثیر می­‌گذارند که بهتر است آنها را مدنظر قرار دهیم.

برند های لپتاپ

قیمت لپ‌تاپ لنوو

لپ­تاپ لنوو یکی از برندهای مطرح و با تأکید بر اصل نوآوری می­‌باشد که تاکنون مدل‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است. قیمت این محصول الکترونیکی تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون صعودی یا نزولی بودن نرخ ارز می­‌باشد که در اثر افزایش نرخ ارز قیمت لپ‌تاپ بالا رفته و در نتیجه بازار با کاهش تقاضا مواجه می­‌شود. از طرفی برخی از سیاست­‌های فروش از قبیل خرید اقساطی یا خرید لپ­تاپ با وام دانشجویی ممکن است کمی میزان تقاضا را در بازار افزایش دهد همچنین ممکن است بدلایلی از قبیل تغییر سیاست‌­های گمرک ترخیص محصولات با اشکالاتی روبرو شود و باعث کمبود لپ­تاپ در بازار و بالا رفتن قیمت­‌ها شود. حال اگر بخواهیم قیمت لپ‌تاپ را در برند لنوو یا دیگر برندهای وارداتی پیش­بینی کنیم باید منتظر سیاست­‌های تجاری و نوسانات قیمت دلار باشیم چنانچه کاهش قیمت دلار محقق شود شاهد کاهش قیمت­‌ها خواهیم بود و این کاهش قیمت می­‌تواند قدرت خرید افراد را بالاتر ببرد در غیراینصورت قیمت­‌ها به همان صورت یا به شکل افزایشی در بازار ارائه می­‌شود.

ناگفته نماند نحوه خرید متقاضیان و مرکز ارائه­‌کننده این نوع محصولات تا حدودی قیمت لپ‌تاپ را بالا و پایین می­‌کند اگر شما سری به بازار فروش لپ­تاپ بصورت حضوری و اینترنتی زده باشید این گفته را تأیید خواهید کرد که همه فروشگاه یک محصول که متعلق به یک برند و یک مدل دستگاه می­‌باشد را با یک قیمت مشابه ارائه نمی‌­کنند. بعنوان مثال برخی از کاربران معتقدند در خرید اینترنتی علاوه بر اینکه در وقت خود صرفه­‌جویی می‌­کنند لپ­تاپ را در قیمت کمتری می­‌توانند بخرند به عبارتی اینگونه روی هزینه­‌های خود مدیریت می­‌کنند. اما لپ­تاپ لنوو دارای مدل‌های مختلفی است که باعت تفاوت در قیمت آنها می­‌شود و جدیدترین آنها دارای سیستم خنک­‌کننده بدون فن، حافظه‌­ی SSD، پردازنده­‌های 8هسته‌­ای و نسل دهم اینتل، حسگر اثرانگشت، دوربین هیبریدی، لولای لیفت اند لاک، صفحه نمایشی لمسی با قابلیت استفاده از قلم می­‌باشد که در برخی از مدل‌ها یک یا چند مورد را دارند.

لپ­تاپ لنوو دارای تنوع در مدل می­‌باشد که می­‌توان به مدل‌های آیدیا پد به نام IP، ThinkPad، Yoga، ThinkBook، Legion و لپ­تاپ‌های ترکیبی لنوو اشاره کرد که در سری­‌های مختلف طراحی و تولید شده‌­اند و هر کدام دارای ویژگی، کیفیت، امکانات و قیمت خاص خودشان هستند که کاربران با تمرکز روی مشخصات هر محصول می‌­توانند به اطلاعات دستگاه پی ببرند. از آنجایی که این برند محصولات متنوعی را برای کاربران در نظر گرفته بنابراین هم کاربرانی که بدنبال محصولات مقرون­ بصرفه هستند و هم کسانی که به قیمت لپ‌تاپ توجه نمی‌­کنند و بیشترین بدنبال امکانات و تکنولوژی­‌های جدیدتر هستند می­‌توانند این برند را برای خرید لپ­تاپ انتخاب کنند.

 

قیمت لپ‌تاپ ایسوس

محدوده قیمت لپ‌تاپ برای برخی افراد انگیزه خرید و برای برخی باعث اجتناب از خرید می­‌شود. در واقع زاویه دید افراد و انتظاراتی که از یک دستگاه دارند موجب می­‌شود تا کاربر به تعقیب یا جستجو یک مدل خاص از لپ­تاپ باشد. همینطور از دیدگاه تولیدکننده هیچ یک از محصولات ارزان یا گران نیستند بلکه هر یک با توجه به ویژگی­‌هایی که دارند و هزینه­‌ای که برای تولید آن دستگاه خرج می‌­کنند قیمت­‌گذاری می­‌شوند و در واقع با توجه به ارزشی که دارند بر روی آنها قیمت می­‌گذارند اما این محصولات برای اینکه بدست مصرف­‌کننده برسند مسیری را طی می‌­کنند که باعث افزایش قیمت آنها می­‌شود. لپ ­تاپ ایسوس یکی دیگر از برندهای پرطرفدار و یکی از برندهای برتر جهان از این قاعده مستثنی نیست و عوامل مختلفی بر روی تغییر قیمت آن اثر می­‌گذارند که پیش­تر بیان کردیم؛ اما این برند که کیفیت ساخت بالایی دارد توانسته جایگاه خوبی را بین کاربران برای خود کسب کند زیرا برای همه کاربران عادی، حرفه‌­ای و خاص محصولاتی را در نظر گرفته است.

همانطور که گفتیم برند ایسوس مجموعه محصولات خوب و کاربردی را به بازار عرضه کرده که کاربران با توجه به قیمت لپ‌تاپ و زاویه دیدی که به محصول موردنظر دارند برای خرید لپ­تاپ ایسوس در مدل دلخواه خود اقدام می­‌کنند. لازم بذکر است این محصول وارداتی هم تحت تأثیر نوسانات دلار و تعرفه‌­های گمرکی قرار دارد و قیمت‌­ها ثابت نیست. بنابراین نمی­‌توان قیمت امروز را مبنای خرید قرار داد بلکه این قیمت­‌ها فقط محدوده و تخمین خرید را برای ما مشخص می‌­کنند. بنابراین در زمان خرید می‌­توانید از فروشگاه­‌های مختلف قیمت­‌های به­ روز را دریافت و تصمیم به خرید بگیرید. این برند در مدل و سری­‌های مختلف برای کاربران برای مصارف تجاری، کارهای تخصصی، بازی، خانگی، صنعتی و کارهای گرافیکی و پردازشی در بازار مشاهده می­‌شود که نمی‌­توان یک مدل خاص را به همه کاربران پیشنهاد داد بلکه هر کاربر با توجه به انتظارات خود دست به انتخاب می­‌زند.

قیمت لپ‌تاپ ایسر

کیفیت قطعات سخت‌­افزاری، نرم‌­افزار‌های نصب شده، سیستم عامل­‌ها، پردازنده­‌ها و دیگر موارد ذکر شده همگی جزء مواردی هستند که روی قیمت لپ‌تاپ مؤثرند. اما کدام یک از برند‌های تولید شده بهترین هستند؟ واقعیت این است که نمی‌­توان یک پاسخ روشن به این سؤال داد زیرا نیاز‌های هر کاربر و سطح بودجه او با دیگران متفاوت است و هر لپ­تاپ قادر است مجموعه خاصی از این نیاز‌ها را با قیمت مشخص برآورده کند و هر گروه قیمتی چندین مدل را پیشنهاد می‌­دهد بنابراین لپ­تاپ­‌ها در بازه­‌های قیمتی متفاوت به کاربران حق انتخاب متفاوتی می‌­هند. لپ­تاپ ایسر مانند دیگر برند‌ها با مجموعه خاصی از ویژگی­‌ها، اندازه، طرح، سیستم عامل و... به بازار عرضه و در اختیار مصرف­‌کنندگان قرار می‌­گیرد بنابراین این کاربران هستند که با خواندن مشخصات هر محصول لپ­تاپ مورد نظر خود را خریداری می‌­کنند. برند ایسر از جمله برند‌های مطرح و پنچمین تولیدکننده بزرک کامپیوتر در جهان می‌­باشد که به طراحی، تولید و فروش این محصول به فعالیت می‌­پردازد و محصولات خود را از طریق توزیع­‌کنندگان و نمایندگی­‌ها به بیشتر از ۱۰۰کشور عرضه می‌­کند.

لپ­تاپ­ ایسر چه آن‌هایی که قیمت ارزان‌تری دارند و چه آن‌هایی که قیمت بالاتری دارند دارای عملکرد و دوام خوبی هستند و تمامی کاربران با نیاز‌های متفاوتی که دارند می‌­توانند با توجه به طیف وسیع لپ­تاپ­‌های ارائه شده محصول موردنظر خود را بیابند. اگر بخواهیم چند نمونه را به شما معرفی کنیم لپ­تاپ ایسر ۱۵. ۶اینچی مدل A۳۱۵ یکی از محصولات میان­رده با وزن ۲. ۱کیلوگرم، دارا بودن هارد دیسک ۱۲۸گیگابایتی از نوع SSD و حافظه رم دستگاه ۸گیگابایتی از نوع DDR۴ و... ، لپ­تاپ Acer Swift ۳ با دارا بودن دوام باتری ۱۱ساعته، وزن ۱. ۲کیلوگرم، حافظه رم ۸گیگا بایت، پشتیبانی از نسل دوازدهم اینتل و... ، لپ­تاپ AN۵۱۵ با وزن ۲. ۳کیلوگرم، ۱۶گیگابایت حافظه رم از نوع DDR۴، دارای وب­کم، دارای بلوتوث داخلی و... و بسیاری دیگر از مدل‌های تولید شده توسط این برند اشاره کرد که برای خرید و اطلاع از قیمت لپ‌تاپ در این برند و مدل دلخواه می‌­توانید از سایت­‌های فروش استعلام بگیرید

در اینجا سه لپ­تاپ پرطرفدار را معرفی کردیم که همه آن‌ها تحت تأثیر نوسانات قیمت دلار، افزایش تعرفه گمرکی و افزایش هزینه همل بار در سال۱۴۰۱ قرار می‌­گیرند؛ گرچه برخی از فروشگاه­‌ها بر اساس سیاست فروش تخفیفاتی را اعمال می‌­کنند اما به هرحال بدلیل شرایطی که ممکن است تحریم­‌ها و مذاکرات در آینده بوجود بیاورد پیش­ بینی می‌­شود که قیمت­‌ها با درصدی افزایش روب­رو خواهند شد به هرحال همانطور که قبل‌­تر گفتیم قیمت لپ‌تاپ به­ روز بوده و قیمت امروز ممکن است متفاوت از قیمت چند روز یا چند ماه آینده باشد. اما از آنجا که لپ­تاپ نیاز امروزه افراد مختلف با کاربری­‌های گوناگون به شمار می‌­روند تقریباً نمی‌­توان از خرید آن اجتناب کرد فقط می‌­توان برای مدتی به تعویق انداخت اما بعد متوجه خواهیم شد که چقدر به این وسیله نیاز داریم حتی اگر خانه­‌دار باشیم به وسیله‌­ای نیاز داریم تا عکس­‌ها و فیلم­‌های خانوادگی خود را در جایی ذخیره یا با کیفیت بالا ویرایش کنیم، یا سرگرمی برای فرزندانمان در خانه در ایام تعطیلات فراهم کنیم و اگر در خانه دانش‌­آموز یا دانشجویی داریم او برای کار‌های تحقیقاتی خود به این وسیله کاربردی نیاز دارد بنابراین خواه یا ناخواه به سمت خرید این محصول می‌­رویم.

مراکز خرید لپتاپ معتبر

مهمترین چیزی که بجز قیمت لپ‌تاپ حائز اهمیت است خرید محصولی است که اورجینال باشد و همینطور دارای گارانتی یا ضمانت‌­نامه باشد بنابراین یکی از دغدغه‌­های افراد برای خرید لپ­تاپ یافتن مکانی است که این اصول را رعایت کند. فروشگاه کامینال یکی از مراکزی است که بصورت اینترنتی محصولات باکیفیت، دارای گارانتی و در برندهای معروف با قیمت‌­های به­ روز به متقاضیان ارائه می­کند. این فروشگاه طیف وسیعی از محصولات را همراه با مشخصات هر محصول در لیست خرید محصولات قرار داده که کاربران برای مشاهده آنها می‌­توانند به سایت cominall.com مراجعه و در صورتی که سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید از طریق راه‌های ارتباطی با این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید