آیفون 14 | شایعات آیفون 14

ایفون 14 چگونه خواهد بود؟ شایعات پیرامون آیفون را بدانیم.

آیفون 14 که تازه ترین محصول اپل است، شایعات بسیاری را با عرضه خود به همراه دارد.

ایفون 14 چگونه خواهد بود؟ شایعات پیرامون آیفون را بدانیم.
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

آیفون 14 مکس اپل ظاهراً برای کسانی طراحی خواهد شد که خواهان صفحه نمایش بزرگتر هستند، اما لزوماً به سایر ارتقا‌هایی که با خط پرو اپل ارائه می‌شوند، مانند دوربین با لنز سه گانه و سنسور لیدار اهمیتی نمی‌دهد. این گوشی می‌تواند یک انتخاب عالی برای طرفداران آیفون باشد که منتظر یک صفحه نمایش غول پیکر بوده اند، اما نمی‌خواهند برای خرید آیفون 13 پرو مکس1099 دلاری ولخرجی کنند.

آیفون 14

برخی ارتقا‌های هیجان‌انگیز دیگر ظاهراً برای بقیه سری آیفون 14 در نظر گرفته شده که می‌تواند حس جهش بیشتری نسبت به آیفون 13 ایجاد کند. Kuo در یادداشتی که توسط 9to5Mac منتشر شده، گزارش می‌دهد که نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون 2022 اپل ممکن است دارای دوربین عقب 48 مگاپیکسلی عریض باشند. این یک جهش قابل توجه از سیستم دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو است.

از نظر طراحی، سال 2022 ممکن است سالی باشد که اپل با یکی از قطبی‌ترین ویژگی‌های فیزیکی آیفون مانند بریدگی خداحافظی می‌کند. کو همچنین خاطرنشان کرد که سری آیفون 14 می‌تواند دارای حفره برای دوربین جلو باشد، اما فقط در مدل‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس. این با گزارش قبلی مارک گورمن از بلومبرگ که گفته بود اپل در حال کار روی طراحی بدون بریدگی برای آیفون‌های آینده است، مطابقت دارد.

سری آیفون 14 احتمالاً در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد، همان تاریخی که معمولاً عرضه‌های اصلی گوشی‌های هوشمند اپل اتفاق می‌افتد.

تفاوتهای آیفون 14

اپل از زمان رونمایی آیفون X، تغییرات زیادی در پنل جلویی آیفون‌ها اعمال نکرده و آیفون 13 پرو مکس به‌عنوان جدیدترین گوشی پرچم‌دار اپل، همچنان در بالای نمایشگرش از ناچ (بریدگی) میزبانی می‌کند.

استفاده از ناچ در آیفون‌ها منطقی است؛ چون به‌گفته‌ی اپل، ناچ از دوربین سلفی و حسگرهای پیشرفته‌ی فناوری فیس ID میزبانی می‌کند. بااین‌حال، دیدن این نوع طراحی در دورانی که اکثر شرکت‌ها سراغ استفاده از حفره رفته‌اند، چندان خوشایند نیست. در همین راستا، اپل احتمالاً امسال ناچ را از آیفون‌های رده‌بالا حذف می‌کند.

شایعه‌ها می‌گویند اپل امسال در گوشی‌های سری آیفون 14 سراغ دو نوع تراشه می‌رود، با این توضیح که مدل‌های عادی از تراشه‌ی A15 و مدل‌های پرو و پرو مکس از تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی A16 استفاده می‌کنند.

احتمالاً مدل پایه‌ی آیفون 14 پرو 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد داشت؛ اما علاقه‌مندان خواهند توانست این گوشی را در مدل‌های 256 و 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی هم تهیه کنند. طبق شایعه‌ها، احتمال عرضه‌ی مدل 2 ترابایتی پرچم‌دار 2022 اپل نیز وجود دارد.

در رندرها می‌بینیم که ناچ در آیفون 14 پرو و پرو مکس جای خود را به دو حفره داده که یکی از آن‌ها میزبان دوربین سلفی است و دیگری حسگرهای فیس ID را در خود جای داده. اکثر افشاگران روی این نوع طراحی اتفاق‌نظر دارند؛ به‌همین‌دلیل، احتمالاً آیفون 14 پرو درنهایت با چنین طراحی جدیدی رونمایی می‌شود.

به گزارش جی اس ام آرنا، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل،  بار‌ها به دوربین اصلی  48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو اشاره کرده است.  او همچنین گفته است که زوم پریسکوپ با آیفون 15 در سال 2023 در راه است.

دیدگاه خود را ارسال کنید