اخبار حوادث | حادثه قطار یزد

روایت حادثه از زبان یکی از مصدومین حادثه قطار مشهد یزد + فیلم

روایت حادثه دلخراش واژگونی قطار مشهد یزد از زبان یکی از مصدومین می شنوید.

روایت حادثه از زبان یکی از مصدومین حادثه قطار مشهد یزد + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

هدی ولیپور در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه 10 آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی جان باختن تعداد از هموطنان در سانحه خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد را به خانواده‌های آنان تسلیت گفت.  در متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: وقوع سانحه تلخ خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد از ریل که موجب جان‌باختن و مصدومیت جمعی از هموطنان عزیز گردید، باعث تاسف و تاثر شد.

وی در این پیام افزود: ضرورت دارد نیروهای امداد و نجات در اسرع زمان به یاری آسیب‌دیدگان، مسافران و رسیدگی به وضعیت مصدومان اقدام کنند.

رییس قوه مقننه در این پیام تاکید کرد: همچنین لازم است علل و عوامل بروز سانحه و قصور احتمالی بررسی و با مسببان برخورد قانونی صورت گیرد. لازم است نماینده فردوس، سرایان، طبس و بشرویه برای بررسی میدانی در محل سانحه حضور فوری داشته باشند، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ابعاد مختلف سانحه را مورد تحقیق قرار داده و گزارش آن را به نمایندگان ملت ارائه کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان و آرزوی رحمت و مغفرت برای درگذشتگان، شفای عاجل مصدومان و مجروحان را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) به علت برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از ریل خارج شد؛ مصدومان این حادثه تا الان ۴۷ نفر اعلام شده است. رییس سازمان اورژانس یزد از افزایش آمار فوتی های حادثه قطار طبس - یزد به ۲۱ نفر خبر داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید