یارانه نقدی | خبر خوش یارانه ای | زمان برداشت یارانه جاماندگان اعلام شد

خبر خوش یارانه ای | زمان برداشت یارانه نقدی جاماندگان اعلام شد

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: برداشت یارانه مسدودی واریزی به متقاضیان منوط به پایش اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بلافاصله پس از اعلام این وزارتخانه افراد می‌توانند آن را برداشت کنند.

خبر خوش یارانه ای | زمان برداشت یارانه نقدی جاماندگان اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی خرداد ماه واریز شد. جاماندگان یارانه نقدی برای دریافت یارانه باید به سایت ثبت نام یارانه مراجعه کنند. یارانه نقدی جوانان متاهل افزایش یافت. یارانه نقدی در دولت سیزدهم افزایش یافت. یارانه نقدی در ایران به همه تعلق می گیرد.

یارانه نقدی

زمان برداشت یارانه نقدی

«طیبه حسینی» اظهارداشت: هم اکنون دو دسته از افراد هستند که یارانه اردیبهشت و خرداد ماه آنها مسدود است، نخست افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند اما پس از طرح اصلاح ارز ترجیحی و بررسی‌های انجام شده از لیست دریافت کنندگان یارانه خارج شدند.

وی افزود: دسته دیگری از افراد در سال‌های گذشته یارانه دریافت نمی‌کردند و با اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی خواستار دریافت یارانه نقدی شدند و در سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست خود را ثبت کردند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند و پس از آن از لیست خارج شدند بنا به دستور رییس جمهور یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد اما مبلغ واریزی مسدود است که باید این دسته از افراد همچنان منتظر بمانند تا وزارت تعاون سامانه‌ای را که برای بررسی وضعیت این افراد در نظر گرفته معرفی کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این خانوارها پیش از این اعتراض خود را ثبت کردند باید در سامانه جدید وزارت تعاون، باید جزئیات اعتراض خود را وارد کنند و پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص می‌شود که آیا مشمول پرداخت یارانه هستند یا نه و چنانچه در پایش انجام شده جزو ۹ دهک ابتدایی تشخیص داده شدند یارانه واریزی اردیبهشت ماه برای این افراد قابل برداشت است.

حسینی توضیح داد: دسته‌ دیگری از افراد بودند که در سنوات گذشته یارانه آنها قطع شده بود این افراد در صورتی که خواهان دریافت یارانه نقدی باشند باید در سامانه وزارت تعاون ثبت نام کنند و دیگر نیازی نیست که منتظر سامانه وزارت تعاون باشند چرا که پایش اطلاعات آنها درحال انجام است و چنانچه تایید شود یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

برداشت یارانه خردادماه مشمولان طی روزهای آینده اعلام می‌شود 

وی درباره برداشت یارانه خردادماه افرادی که مشمول یارانه طرح مردمی سازی یارانه‌ها شدند نیز گفت: یارانه خردادماه این افراد پس از اعلام سازمان برنامه و بودجه طبق روال گذشته قابل برداشت است. 

زوج‌های جدید برای دریافت یارانه چه کار کنند؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخصوص افرادی که به تازگی ازدواج کردند و می‌خواهند یارانه دریافت کنند، گفت: زوج‌های جوانی که در دوره جدید خانواده‌های آنها مشمول یارانه‌بگیران بودند می‌توانند با مراجعه به پلیس ۱۰+ از خانواده خود جدا شوند و از این پس یارانه به حساب آنها واریز می‌شود.

وی افزود: زوج‌هایی که خانواده آنها در دوره جدید از لیست مشمولان دریافت یارانه حذف شدند و اعتراض خود را ثبت کردند باید منتظر معرفی سامانه جدید وزارت تعاون برای ثبت موارد اعتراضی باشند و پس از ثبت جزئیات اعتراض می‌توانند برای جدا کردن یارانه خود اقدام کنند.

طبق وعده معاون اقتصادی رئیس‌جمهور قرار بود در این ماه یارانه جدیدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود، محسن رضایی گفته بود که یک خانواده چهار نفره از دی ماه ۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند.

مشمولان یارانه جدید کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند، قرار بود همزمان با واریز یارانه معیشتی در روز دهم دی ماه یارانه جدید نیز واریز شود، اما با این که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام آمادگی کرد، دستور واریز آن از سوی دولت صادر نشد.

در هفته آینده قرار است یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز شود، آیا یارانه جدید در هفته آینده واریز می‌شود؟ دولت تصمیمی برای واریز یارانه جدید در روزهای باقی مانده از دی ماه ندارد و احتمالا به ماه بعد موکول می‌شود.

در خصوص یارانه جدید نیز که قرار است به یارانه‌بگیران معیشتی داده شود، به ۳۰ میلیون نفر اول(شامل دهک‌های اول تا چهارم) مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و به ۳۰ میلیون نفر دوم (دهک‌های پنجم تا هفتم) مبلغ ۹۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مبلغ یارانه جدید برای یک خانواده چهار نفره ۵۰۴ هزار تومان است، این خانواده همچنین مبلغ ۱۷۳ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

اگر این خانواده چهار نفره در دهک‌های اول تا چهارم قرار داشته باشد، مبلغ ۶۸۰ هزار تومان و اگر جزو دهک‌های پنجم تا هفتم باشد مبلغ ۵۳۵ هزار تومان یارانه در پایان این هفته دریافت می‌کند.

مسلم است که این یارانه به کسانی که هیچ گونه یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند یا فقط یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را می‌گیرند، پرداخت نمی‌شود.

ابتدا قرار بود بخشی از یارانه جدید به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت شود، اما دولت این سیاست یارانه‌ای را کنار گذاشت و گفت که یارانه به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی همان پرداخت نقدی است که از آبان ماه ۱۳۹۸ و به دنبال افزایش قیمت، در دستور کار قرار گرفت و در دهم هر ماه واریز می‌شود، مشمولان کمک‌معیشتی با حذف سه دهک بالا از بین ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر نقدی گزینش شده و حدود ۶۰ میلیون نفر هستند.

در مورد مبلغ یارانه جدید نیز همان‌طور که قبلا رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده بود، رقمی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

طبق گفته معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه نیز، یارانه جدید که ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، مبلغی اضافه بر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی خواهد بود که هر ماه پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی در هر ماه بر خلاف یارانه نقدی که مبلغ ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است برای خانوارها بسته به بُعد خانوار متغیر است، بر این اساس برای خانوار  یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه‌نفره ۱۳۸ هزار،  چهار نفره ۱۷۲هزار و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در هر ماه پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: اکنون نرخ تمام‌شده بنزین ۱۵ هزار تومان است کسی که‌خودرو دارد در واقع ماهانه ۹۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند، بنابراین عدالت اجتماعی حکم می‌کند که دولت در توزیع یارانه درست عمل کند.

رضا پدیدار درباره سناریوهای تغییر نحوه توزیع بنزین سهمیه‌ای اظهارکرد: تغییر نحوه توزیع سوخت بیشتر به دلیل یارانه پنهانی است که در کشور ما به برخی داده می‌شود، ما قبلا در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی روی این موضوع کار کردیم و اخیرا هم گزارشی تهیه و به دولت ارائه دادیم بر این اساس که باتوجه به شرایطی که برای بنزین پیش آمده و روند شدید افزایشی مصرف باید وضعیت توزیع اصلاح شود.

وی افزود: میزان مصرف در ماه گذشته حدود ۹۳ میلیون لیتر در روز و میزان تولید ۱۰۶ میلیون لیتر بوده است، در حالی که سال گذشته در همین زمان میزان مصرف حدود ۷۶ میلیون لیتر و ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون لیتر بوده است و همین ناترازی در تولید و مصرف کشور را در تامین سوخت دچار چالش خواهد کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید