وزیر کار | حجت عبدالملکی

وزیر کار رسما استعفا داد

حجت الله عبدالملکی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با انتشار رشته توییتی اعلام کرد که از کابینه دولت سیزدهم استعفا داده است.

وزیر کار رسما استعفا داد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

شایعه برکناری وزیر کار از هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی به صورت جدی مطرح شده بود.وزیر کار در رشته توییتی که منتشر کرده، علت استعفای خود را عدم هماهنگی و تلاش برای "افزایش هماهنگی در دولت" عنوان کرده است.

وزیر کار

از قرار معلوم مخالفان عبدالملکی، از موافقت دولت با این استعفا خبر داده و از زاهدی وفا (معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور) به‌عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نام برده‌اند.

سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه با توجه به اینکه در آستانه یک سالگی دولت سیزدهم هستیم، احتمال تغییر در کابینه وجود دارد؟ گفت: فعلاً تغییری در خود کابینه دولت مطرح نیست ولی در سطوح دیگر که برخی افراد از گذشته همچنان پابرجا مانده و همراهی لازم را با دولت نداشته‌اند، بله تغییرات باید صورت بگیرد. عناصر بهتری جایگزین می‌شوند که باور و اعتقاد بالاتری داشته باشند و تلاش بیشتری کنند. این افراد با این رویکرد، نمی‌توانند با جدیت کار کنند.

وی اضافه کرد: شاید در بعضی موارد بین وزرا و استانداران ناهماهنگی‌هایی در تعیین مدیران کل وجود داشته باشد، باید سریع‌تر درباره همه این موارد در دولت صحبت کنیم تا حل شوند. اکنون شاهد هستیم که خیلی از نیروهای متخصص و دلسوز انقلابی در بیرون از گود (مسئولیت) باقی مانده‌اند که باید به زودی از آن‌ها استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه گاهی اوقات افرادی که در خارج از دولت هستند، اظهار نظراتی درباره تغییر کابینه می‌کنند که غلط است. ابراز کرد: آن‌ها صرفاً نظر شخصی خویش را اعلام می‌کنند. مثلاً اخیراً شاهد بودیم درباره یکی از وزرا، جو سنگینی ایجاد کردند که او استعفا داده و از دولت خارج می‌شود؛ اما همه این‌ها شایعه است. ما که در دولت هستیم می‌دانیم خبری نیست.

حجت‌الاسلام عبدالملکی را از سخنان و پیشنهادهای خاصش درخصوص راهکارهایی برای تولید کار و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت می‌شناسیم تا عملکردش در وزارتخانه، اما انگار نمایندگان مجلس روی خوشی به کارهای او ندارند. آخرین روز هفته پیش نماینده شوش و کرخه از نارضایتی پارلمان از روند اقدامات و کارهای حجت‌الله عبدالملکی خبر داد و گفت: ضعف در تصمیم‌گیری، عدم شناخت دقیق از حوزه عمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتصابات آشفته و اصرار بر به‌کارگیری مدیران غیرتخصصی، لغو برخی احکام و عدم توجه لازم به اسناد بالادستی ملی از‌جمله نقاط ضعف وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.‌

محمد کعب‌عمیر گفته استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلید خورده که با استیضاح‌کنندگان عبدالملکی افزوده نیز خواهد شد.‌ انتصابات اخیر صورت‌گرفته در زیرمجموعه این وزارتخانه، بر تعداد

حضور عبدالملکی از همان روزی که از سوی ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح شد، حاشیه‌آفرین بود. او که تا پیش از آن به عنوان یکی از داوران برنامه میدان در شبکه سوم تلویزیون دیده شده بود، به ناگاه به عنوان گزینه وزارتخانه مهم «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» که به گفته یکی از نمایندگان همه مردم از بدو تولد تا مرگ با این وزارتخانه کار دارند، به مجلس معرفی شد.

عبدالملکی با 40 سال سن جوان‌‌ترین فردی بود که برای ورود به کابینه انتخاب شده بود. او که مدرک کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان دارد، در سال‌های 85 تا 88 مشاور وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد بود و معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را در کارنامه داشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید