جام جهانی | اخبار ورزشی

جام جهانی به کجا رسید؟

تکلیف صعود 31 تیم به جام جهانی مشخص شد و تنها یک تیم دیگر باقی مانده است.

جام جهانی به کجا رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

جام جهانی در سال 2022 در کشور قطر که یک کشور آسیایی است، برگزار می‌شود.

بررسی مسابقات جام جهانی

همانطور که می‌دانید کشور قطر امسال میزبان جام جهانی 2022 و طرفداران فوتبالی از سراسر دنیا خواهد بود. به همین منظور این کشور در تلاش است تا زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان را در کشور خود توسعه دهد. به همین منظور این کشور با احداث هشت استادیوم فوتبال و توسعه هتل‌های خود می‌کوشد تا مسابقات جام جهانی به بهترین نحو ممکن انجام شوند و خاطره خوبی از میزبانی این کشور عربی در یاد و خاطره هواداران فوتبال باقی بماند.

تیم های ایران، کره جنوبی، عربستان و ژاپن سهمیه های مستقیم قاره در انتخابی جام جهانی این دوره را کسب کردند تا کنار قطرِ میزبان، 5 نماینده آسیا در FWC 2022 باشند. این پایان داستان سهمیه های آسیا نبود و استرالیا پس از غلبه بر امارات در تقابل تیم های سوم انتخابی آسیا، به پلی آف بین المللی راه یافت تا حریف پرو (تیم پنجم انتخابی امریکای جنوبی) شود. 

استرالیا امشب بعد از تساوی بدون گل مقابل پرو، با نتیجه 5-4 این تیم را در ضربات پنالتی شکست داد تا به عنوان ششمین تیم آسیایی، جواز حضور در قطر 2022 را کسب کند. جالب اینجاست که قاره آسیا، بعد از اروپا، بیشترین نماینده را در جام جهانی این دوره خواهد داشت.

جام جهانی

میزبان جام جهانی

قطر، کوچک‌ترین کشوری است که تاکنون میزبان جام جهانی بوده است. این کشور با هشت استادیوم از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 میزبانی می‌کند که فاصله زمانی هرکدام از این استادیوم‌ها با یعنی شهر دوحه پایتخت قطر، کمتر از یک ساعت است. با توجه به کم‌وسعت‌بودنِ قطر، تمام ورزشگاه‌های این دوره به یکدیگر نزدیک هستند و بین دورترین ورزشگاه‌ها تنها 70 کیلومتر مصافت وجود دارد.

به دلیل گرمای هوا و رطوبت بالا در کشور قطر، برای نخستین‌بار جام جهانی در پاییز برگزار می‌شود. و این هشت ورزشگاه از تکنولوژی کنترل آب و هوا بهره‌مند هستند تا گرمای شدید این کشور را کاهش دهند و هوای ورزشگاه برای برگزاری مسابقات مطبوع باشد. دمای هوا در قطر، حدود 40 درجه سانتی‌گراد است اما با استفاده از این تکنولوژی، دمای داخل استادیوم در حدود 27 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

از هشت ورزشگاه میزبان، هفت ورزشگاه نوسازند و یک ورزشگاه نیز بازسازی اساسی شده است و تنها یک ورزشگاه از این هشت ورزشگاه بعد از جام جهانی دست نخورده و بدون تغییر می‌ماند و یک ورزشگاه کاملاً بازسازی خواهد شد.

جام جهانی

تیم های حاضر در جام جهانی

31 کشور از 32 ملیتی که در این تورنمنت حضور خواهند داشت، هم اکنون واجد شرایط شناخته شده‌اند. قطر نیز به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی 2022 صلاحیت خود را دریافت کرده است.

کشور آلمان با چهار قهرمانی در تاریخ جام جهانی، اولین تیمی بود که به عنوان یک کشور اروپایی حضورش در مسابقات امسال تضمین شد. در همین حین کشور برزیل، موفق‌ترین تیم ملی تاریخ جام جهانی با کسب پنج کاپ، صلاحیت خود را به عنوان یکی از چهار تیم برتر گروه‌های آمریکای جنوبی تضمین کرد. انگلستان نیز در ماه نوامبر جایگاه ویژه خود را در بین کشورهای واجد شرایط برای شرکت در جام جهانی 2022 قطر به دست آورد.

جام جهانی

 

دیدگاه خود را ارسال کنید