اخبار اقتصادی | قیمت طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه 24 خرداد | رکود بی سابق قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در جهت افت قیمت شدید می باشدو به گفته تحلیل گران پایین آمدن قیمت طلا و سکه بخاطر بالا رفتن ارز می باشد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه 24 خرداد | رکود بی سابق قیمت طلا و سکه
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا و سکه در بازار نوسان قیمت شدید دارد. قیمت طلا و سکه بخاطر دو نرخی شدن ارز تغییرات زیادی خواهد کرد. بازار تهران اعلام کرد قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه 24 خرداد کاهش شدیدی داشته است. قیمت طلا و سکه در اقتصاد کلان کشور تاثیر نامستقیم دارد. قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه 24 خرداد را در این گزارش بخوانید.

قیمت طلا

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که دلار افت بیشتری را تجربه کند، حتی احتمال افت قیمت سکه به زیر حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وجود دارد.

پیش بینی قیمت سکه امروز سه شنبه 24 خرداد 1401 

سکه امامی تحت تاثیر فشار متغیرهای نزولی قرار گرفته است. دیروز فلز گران بهای داخلی از یک سو تحت تاثیر افت بهای اونس طلا از کانال ۱۶ میلیون تومانی دورتر شد و از سوی دیگر، کاهش قیمت اسکناس آمریکایی موجب شد که عمق افت سکه بیشتر شود. 

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که دلار افت بیشتری را تجربه کند، حتی احتمال افت قیمت سکه به زیر حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وجود دارد. این مرز برای بازار اهمیت زیادی دارد و در صورت از دست آن، فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رفت. سکه برای اینکه به مسیر صعودی برگردد، نیاز دارد که بتواند خود را بار دیگر بالای محدوده ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت کند. 

حباب سکه نیز در روز دوشنبه کاهش پیدا کرد. در شرایطی که در روزهای قبل فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری فلز گران بهای داخلی روز به روز بیشتر می شد، روز دوشنبه این فاصله کمتر شد. حباب سکه دیروز نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان افت کرد و این از نگاه فعالان به معنای آن است که هیجان خریداران کاهش پیدا کرده است و فضا برای افت قیمت فلز گران بهای داخلی فراهم تر شده است. 

افت قیمت سکه رفاه دیگر عاملی است که انتظارات کاهشی را افزایش داده است. با این حال، در صورتی که دلار  رشد کند ، سکه نیز به حرکت در مسیر کاهشی ادامه نخواهد داد. 

قیمت سکه

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۴۶۴,۶۰۰ (یک میلیون و چهارصد و شصت و چهار هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۸۶ درصدی داشته است.

نوسان قیمت سکه شاید به اندازه قیمت دلار و نرخ ارز سینوسی نبوده اما تغییرات زیادی داشته است . آنچه از نمودار سکه نمایانگر است، تغییرات قیمتی سکه های طلا در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده و تورم زا .

سکه بیشترین وابستگی قیمت را به طلا دارد و با افزایش یا کاهش نرخ نرخ طلای جهانی و همچنین نوسانات قیمتی این فلز گرانبها در بازار ایران قیمت سکه نیز دستخوش تغییر می شود . نگاه بیشتر مردم ایران به سکه همچون طلا، نگاهی سرمایه ای و نگه داشتن آن نیز برای کسب سود از نوسانات بازار است.

قیمت روز سکه سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

از آنجاییکه «سکه» به نوعی کالای سرمایه ای به حساب می آید، اطلاع از بروزترین قیمت سکه اهمیت دو چندان پیدا کرده است . سکه اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم و کاهش ارزش ارز به شمار می رود .

این موضوع بیشتر ناشی از اجرای گسترده محرک های مالی در کشورهای دنیا است. درست مثل قیمت طلا ، اطلاع از نوسانات بازار سکه برای کسب سود بیشتر و یا جلوگیری از ضرر مهم است . بدین منظور سرویس منهای فوتبال دیلی فوتبال سعی دارد به صورت روزانه آخرین قیمت طلا ، سکه و ارز را برای مخاطبان فراهم کند .

پیش بینی آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۱

پیش بینی کارشناسان اقتصادی از آینده قیمت سکه در سال ۱۴۰۱ شمسی تثبیت قیمت در کانال ۱۱ میلیونی است .

تحلیلگران ایرانی معتقدند در پی رویدادهای سیاسی ایران از جمله مذاکرات هسته ای و احتمای احیای برجام در سال جاری ممکن است سکه وارد کانال ۱۰ میلیون تومانی نیز شود .

همچنین برخی اقتصاددانان سرمایه گذاری در بازار سکه را جذاب تر و سود حاصل از آن را مطمئن تر از سرمایه گذاری در بورس می دانند .

دیدگاه خود را ارسال کنید