کتایون ریاحی

کتایون ریاحی سکه یک پول شد

کتایون ریاحی که به تازگی مدعی مورد تعرض قرار گرفتن توسط یکی از اهالی سینما شده است، توسط مجری صدا و سیما موردانتقاد قرار گرفت.

کتایون ریاحی سکه یک پول شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون است.کتایون ریاحی با بازی در سریال یوسف پیامبر بار دیگر درخشید.کتایون ریاحی به تازگی حاشیه‌هایی آفریده است.کتایون ریاحی 60 ساله است.کتایون ریاحی در تهران به دنیا آمده است.

بیوگرافی کتایون ریاحی 

نام اصلی: کتایون ریاحی

زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون

تولد: ۱۰ دی ۱۳۴۰ تهران

والدین: اردشیر ریاحی

گیتی ریاحی

ملیت: ایرانی

پیشه: هنرپیشه، نویسنده، تهیه‌کننده

سال‌های فعالیت:1365-اکنون

همسر(ها): فرشید رحیمیان (طلاق)

مسعود بهبهانی 

فرزندان: پوریا رحیمیان 

کتایون ریاحی متولد10 دی 1340، تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و انسان شناسی است. او خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است. 

کتایون ریاحی با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد. اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد. در آن زمان در سینما چندان موفق نبود اما با بازی در مجموعه «پدرسالار» توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعه های «روزهای زندگی» و به ویژه مجموعهٔ تلویزیونی «پس از باران» از او چهره ای شناخته شده ساخت. بازی ریاحی در مجموعه های «پس از باران» و «شب دهم» نیز چشمگیر بود.

پدر و مادر وی شیرازی -گیلانی تبار هستند. پدر وی اردشیر ریاحی پزشک ارتوپد در بیمارستان چمران شیراز و مادرش گیتی ریاحی و همسرش نیز یکی از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا است. آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. کتایون ریاحی در خرداد 1388 طی یاداشتی به سایت سیمافیلم، کناره گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد.

 

کتایون ریاحی

حضور کتایون ریاحی در سینما

او پس از پنج سال دوری از سینما با بازی در «شام آخر» مهم ترین بازی دوران بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشت و برای بازی در همین فیلم نامزد جایزهٔ بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد.

کتایون ریاحی متولد10 دی 1340، تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. کتایون ریاحی کارشناس ادبیات و انسان شناسی است. او خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

کتایون ریاحی

ریاحی با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد. اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد. در آن زمان در سینما چندان موفق نبود اما با بازی در مجموعه «پدرسالار» توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعه های «روزهای زندگی» و به ویژه مجموعهٔ تلویزیونی «پس از باران» از او چهره ای شناخته شده ساخت. بازی ریاحی در مجموعه های «پس از باران» و «شب دهم» نیز چشمگیر بود.

کتایون ریاحی

او پس از پنج سال دوری از سینما با بازی در «شام آخر» مهم ترین بازی دوران بازیگری خود را به معرض نمایش گذاشت و برای بازی در همین فیلم نامزد جایزهٔ بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد.

«این زن حرف نمی زند» دیگر فیلمی بود که توانایی های کتایون ریاحی را نشان داد. ریاحی برای بازی در این فیلم هم نامزد جایزهٔ از هفتمین جشن خانه سینما شد. آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. کتایون ریاحی در خرداد 1388 طی یاداشتی به سایت سیمافیلم، کناره گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد. 

کتایون ریاحی

حواشی کتایون ریاحی 

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت موضوع سوءاستفاده جنسی از بازیگران گفت:  این مسایل که در فضای مجازی مطرح شده بسیار  تلخ و تاسف بار است اما متاسفانه وجود دارد و  کسانی مطرح می کنند که از ناحیه کسان دیگر مورد تعرض واقع شدند. دستگاه قضایی براساس مقررات اگر شکایتی صورت گرفت ورود میکند و  می توانند در مقام طرح شکایت کیفری  آن را مطرح کنند و اگر شکایت صورت گرفت ما رسیدگی می‌کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا شکایتی در این زمینه شده یا خیر ؟ گفت: تا روز گذشته شکایتی مطرح نشده بود اما امروز با طرح شکایتی از طرف مقابل نسبت به  کسانی که این موضوع را اعلام‌کردند مواجه شدیم و شاکی خواستار تعقیب فردی که آن را ! اعلام کرده شده است. وی از اعلام اسم شاکی خودداری کرد.

کتایون ریاحی، بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از 25 سالِ پیشِ خود در صفحه اینستاگرامش از تعرضی که آن زمان برایش رخ داد، نوشت.

او در این مورد چنین نوشت:

«این عکس مربوط به بیست‌وپنج سال پیش است.

آن سال‌ها آقای داوود رشیدی ریاست هیئت‌مدیره خانه سینما و آقای ..... دستیار یا معاون بودند.

من توسط همکاران خودم و در خانه سینما به اتهامات واهی بازجویی و مواخذه شدم. آقای ....... که در نقش بازجو وارد شده بود با سوء‌استفاده از موقعیت خود به من تعرض کرد. روزگار سختی بود و من هیچ نگفتم. هنوز پس از 25 سال روح و روانم از این حادثه تلخ التیام نیافته و آزرده است.

به یاد داشته باشیم اگر ثروت، شهرت و قدرت مهار نشود، اگر اخلاق و قانون اقتدار نداشته باشند، این فساد است که همه جا با قلدری حکومت می‌کند.»

کتایون ریاحی

فیلموگرافی کتایون ریاحی

1387 - دعوت (ابراهیم حاتمی کیا)

1382 - تارا و تب توت فرنگی (سعید سهیلی)

1381 - این زن حرف نمی زند (احمد امینی)

1381 - بانوی من (یدالله صمدی)

1381 - جایی (مهدی کرم پور)

1380 - شام آخر (فریدون جیرانی)

1375 - لاک پشت (علی شاه حاتمی)

1374 - ماه مهربان (قاسم جعفری)

1371 - قافله (مجید جوانمرد)

1371 - تماس شیطانی (حسن قلی زاده)

1369 - حکایت آن مرد خوشبخت (رضا حیدرنژاد)

1369 - آپارتمان شماره 13 (یدالله صمدی)

1367 - کشتی آنجلیکا (محمدرضا بزرگ نیا)

1367 - آخرین لحظه (فرخ انصاری بصیر)

1366 - غریبه (رحمان رضایی)

1366 - خبرچین (نصرت الله زمردیان، مازیار پرتو)

1366 - پاییزان (رسول صدرعاملی)

 

دیدگاه خود را ارسال کنید