اخبار سلبریتی| اخبار روز| حاشیه سلبریتی ها| مرجانه گلچین مدل شد | عشوه های عجیب و غریب مرجانه گلچین در مزون معروف تهران

مرجانه گلچین مدل شد | عشوه های عجیب و غریب مرجانه گلچین در مزون معروف تهران

عکس جدید بازیگران زن در کنار یک دیگر در اینستاگرام منتشر شد. مرجانه گلچین در کنار فریبا کوثری و فاطمه گودرزی با استایل جدیدش شاهکار کرد.

مرجانه گلچین مدل شد | عشوه های عجیب و غریب مرجانه گلچین در مزون معروف تهران
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مرجانه گلچین متولد 2 اسفند 1347 می باشد. مرجانه گلچین بازیگر مطرح سینما می باشد. مرجانه گلچین در سریال ها طنز ایرانی ایفا نقش می کرد. مرجانه گلچین در عرصه تبلیغات و زیبایی نیز فعالیت می کند. بیوگرافی مرجانه گلچین را در این گزارش می خوانید.

مرجانه گلچینمرجانه گلچینبیوگرافی مرجانه گلچین

مرجانه گلچین در دوم اسفند ماه سال 1347در تهران متولد شد. پدرش آذری و مادرش شمالی است. او فرزند آخر خانواده بوده و شش خواهر و برادر دارد. او در کودکی پدرش را از دست داده است. مرجانه گلچین خواهرمنیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی مرحومه نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.

در نیمه دوم دهه شصت، بازیگر معروف و مشهور سریالهای تلویزیون بود و اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد توانست چهره قابل قبولی در میان عامه تماشاگران از خود به نمایش بگذارد.

در سنین نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و پس از چهار سال در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ التحصیل شد و پس از آن به تشویق خواهرش منیژه که خود در آن زمان بازیگر بود بر روی صحنه ی تئاتر رفت.

مرجانه گلچین

بازیگر شدن مرجانه گلچین

مرجانه گلچین با سریال آینه به تلویزیون پا گذاشت. او زمان بازی در این سریال 19 ساله بود و بعد از این سریال به تئاتر و سینما نیز راه پیدا کرد. گلچین از سال 68 و بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی ازدواج پر ماجرا، تا سال 85 از تلویزیون دور بود. بالاخره بعد از 13 سال با مجموعه تلویزیونی زیرزمین به تلویزیون بازگشت. 

بازی گلچین در ابتدا در ژانر جدی و موقعیت های اجتماعی بوده است اما از سریال زیرزمین بود که مرجانه رنگ جدیدی به بازی خود داد و کمدی را هم تجربه کرد و بعد از آن بازی های متفاوت و درخشان را از او شاهد بودیم. شاید بازی او در فیلم های شب بیست و نهم و چشم هایم برای تو در ذهن مخاطب عام مانده باشد.

 

او در دهه 70 بیشتر به سینما پرداخت اما در عرصه سینما هم چندان پر رنگ ظاهر نشد.بالاخره بعد از مدت ها رضا عطاران با سریال بزنگاه این بازیگر را به دوران اوج خود بازگرداند. او در سالهای 74 و 75 و بخصوص با بازی در فیلم های کریم آتشی ضعیفترین و یا شاید بدترین نمره را در کارنامه خود ثبت کرد.

مرجانه گلچین

تحصیلات در خارج از کشور مرجانه گلچین

وقتی که تحصیلش در ایران با مشکل روبه رو می شود، تصمیم می گیرد که از کشور برود و این کار را هم می کند اما علاقه اش به زادگاهش و دلتنگی اش برای مادرش، او را به ایران بر می گرداند. مرجانه گلچین در این مورد می گوید:

«درسم را در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره ادامه دادم. البته برخلاف میلم؛ چون دلم می خواست که بازیگری بخوانم اما متاسفانه به حد نصاب نرسید. بعد از این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ایران بروم چون برادرهایم آنجا زندگی می کنند. همین کار را هم کردم؛ اما راستش دلم برای ایران و کار و دوستانم تنگ شد. شهر زادگاه من رشت است و ماهی یک بار هم که شده باید برای دیدن مادرم به آنجا بروم. من خیلی این شهر را دوست دارم.»

مرجانه گلچین

مرجانه دلدار گلچین (زادهٔ ۲ اسفند ۱۳۴۷) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. از مهمترین فیلم‌هایی که او بازی کرده می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی (پوران درخشنده)، شب بیست و نهم (حمید رخشانی) و دو نیمه سیب (کیانوش عیاری) اشاره کرد. او همچنین با ساز تار آشناست و خوانندگی نیز انجام داده‌است.

پدرش افسر نظامی ارتش و مادرش خانه‌دار بود ولی پدرش را در کودکی از دست داد. خواهرش منیژه نام دارد که در زمینه موسیقی با هم همکاری می‌کنند. گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تار فارغ‌التحصیل شد. او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به بازیگری در تئاتر پرداخت. با بازی در مجموعه تلویزیونی آینه پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت.

مرجانه گلچین

گلچین برای مدتی حدود ده سال در کشور انگلیس زندگی کرد. از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ از سینما و تلویزیون فاصله گرفت و بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد. او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سوره است. وی برادرزادهٔ نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی، و دخترعموی نادیا دلدار گلچین بازیگر ایرانی است.

دیدگاه خود را ارسال کنید