مریم امیرجلالی | بیوگرافی

مریم امیرجلالی تولد برادرش را تبریک گفت

مریم امیرجلالی با قراردادن یک پست در صفحه شخصی خود، تولد برادرش را تبریک گفت.

مریم امیرجلالی تولد برادرش را تبریک گفت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مریم امیرجلالی با انتشار یک پست جدید تولد برادرش را تبریک گفت.

مریم امیرجلالی

بیوگرافی مریم امیر جلالی

مریم امیرجلالی متولد 29 آذر 1326 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است.تحصیلکرده مقطع فوق دیپلم رشته حسابداری می باشد که اولین بار در 47 سالگی جلوی دوربین رفت تا اینکه با خانه به دوش رضا عطاران به شهرت رسید.در بیمارستان ایران شهر تهران به دنیا آمد و شایعه همدانی و ملایری او صحت ندارد ، مرحوم پدرش ارتشی بود و چهار خواهر و برادر هم دارد.

می گوید در محله صفی علی شاه تهران بزرگ شدم و پدرم هم بچه محله درخونگاه تهران است و تمام فامیل پدرم هم در محله منیریه و آن اطراف زندگی می کردند.

مریم امیرجلالی قبل از انقلاب ازدواج کرده که ثمره این زندگی تنها یک دختر بنام هدیه است که ساکن خارج از کشور بوده و دو نوه هم دارد.

هراز گاهی از علی دایی (فوتبالیست) و مجید یاسر (بازیگر) بعنوان داماد های ایشان یاد می شود که صحت ندارد

همسر آقای علی دایی خانم مونا فرخ آذری می باشد و همسر مجید یاسر نیز سرکار خانم مشهید حبیبی بوده که حتی تشابه اسمی هم ندارند.

امیرجلالی می‌گوید: من دختر یک درویش هستم بنابراین از تجملات بیزارم ، تنها چیزی که  از پدرم بخاطر دارم اینست که تابلویی روی دیوار داشت که روی آن یک بیت شعر نوشته شده بود.در کلبه ما رونق اگر نیست صفا هست هرجا که صفا هست در آن نور خدا هست.

امیرجلالی می‌گوید: عده‌ ای فکر می‌ کنند که اگر مریم امیرجلالی ماشین فلان قیمت زیر پایش است پولش را از بازی در نقش‌ هایی که بازی کرده به دست آورده است.در صورتی که به این افراد می‌ گویم: نه عزیز من بنده از این راه به این پول‌ ها نرسیده‌ ام.کسانی که من را می‌ شناسند می ‌دانند که قبل از بازیگر شدنم و قبل از انقلاب بهترین ماشین زیر پایم بوده است آنقدر به شخصیت کاری‌ ام اهمیت می‌ دهم که به دلیل پول در هر کاری بازی نمی‌ کنم.

مریم امیرجلالی

فعالیت‌های مریم امیرجلالی

قبل از انقلاب بعنوان حسابدار در وزارت بازرگانی استخدام شد تا اینکه بعدا در انتشارات خوارزمی مدیر مالی بود تا اینکه سال 1378 بازنشسته شد

بطور اتفاقی در سال 1373 وقتی 47 ساله بودم بازیگر شدم ، ماجرا هم از این قرار بود که طبقه اول ساختمان ما لوکشین نخستین فیلم بهمن زرین پر بود

من که زیاد برای تماشا به آنجا می رفتم برای ابراز ارادتم به آقای علی نصیریان ، برزو ارجمند و زیبا بروفه که بازیگر آن کار بودند کیک می پختم و می بردم.

یک روز آقای نصیریان ازم پرسید چه شغلی داری که گفتم در انتشارات خوارزمی مشغولم که ایشان با هماهنگی آقای زرین پور روز بعد من را به لوکشن دعوت کردند و بعد از چند تمرین جلوی دوربین رفتم.

برای دومین بار سال 1375 با سریال تهران 11-595 ج 48  مرضیه برومند جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 1381 با پشت کنکوری ‌ها پنجمین تجربه بازیگریش را بدست آورد

اما شهرت ایشان از سریال خانه به دوش در سال 1381 به کارگردانی رضا عطاران و در نقش ناهید شروع شد.

سال 1384 اولین بار با نمایش تاوان بروی صحنه رفت و سال 88 هم در نمایش بی ستاره حضور داشت تا اینکه گفت علاقه ای به تئاتر و بازی در آن ندارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید