همایون شجریان | اخبار همایون شجریان | حواشی همایون شجریان

بلیط کنسرت همایون شجریان نجومی شد | همایون شجریان دلخور شد

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت 3 بلیت در جایگاه E همکف کنسرت همایون شجریان در بازار سیاه به 2 میلیون و هفتصد هزار تومان رسیده است.

بلیط کنسرت همایون شجریان نجومی شد | همایون شجریان دلخور شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان است.همایون شجریان به زودی یک کنسرت را برگزار می‌کند.همایون شجریان در میان مردم محبوبیت زیادی دارد.همایون شجریان از نحوه بلیط‌فروشی کنسرتش ناراضی است.همایون شجریان در آهنگ‌های خود، ابتکار به خرج می‌دهد.

همایون شجریان

زندگینامه همایون شجریان

همایون شجریان در 31 اردیبهشت 1354 در تهران در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد. وی فرزند محمدرضا شجریان است. همایون شجریان برادر کوچک مژگان شجریان است. او در سال 1375 با گیتا خوانساری ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرزندی به نام یاسمین است. 

همایون شجریان

فعالیت‌های هنری همایون شجریان

همایون از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود. تا آنکه با راهنمایی پدرش برای فراگیری تکنیک و شناخت ریتم زیر نظر ناصر فرهنگ‌فر آموزش دید. او همچنین مدتی آموختن موسیقی را زیر نظر جمشید محبی ادامه داد. او به همراه خواهرانش آواز را از پدرشان آموختند. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. همایون در خارج از هنرستان نیز ساز مورد نظرش را زیر نظر اردشیر کامکار فراگرفت و با تار و سنتور هم به صورت گوشی آشنا شد.     

همایون شجریان

 از سال 1370۰ محمدرضا شجریان را در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از 1378 به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش مشغول شد. اولین اثر با حضور او یاد ایام نام دارد که در آن، همایون تنبک‌نوازی را بر عهده داشت. همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با چهره‌های شناخته‌شدهٔ موسیقی ایرانی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که از آن‌ها می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد. هر دوی این آلبوم‌ها در سال‌های 2003 و 2005 نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

همایون شجریان به آهنگسازی برای سایر خوانندگان نیز مشغول بوده‌است؛ از جمله، تصنیف «دل سِتان» با مطلع «ای کاروان آهسته ران» را برای «علیرضا افتخاری» در آلبوم «قصهٔ شمع» آهنگسازی کرده‌است. اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد. آهنگ‌سازی این آلبوم را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشت و در سال 1382 منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن، در سال 1383 دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا و در سال 1384 نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری را منتشر و روانه بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد. پس از آن در مهرماه 1385 آلبوم با ستاره‌ها را که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان است، به بازار عرضه کرد. در سال 1387 دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال 1388 و آلبوم شب جدایی را در سال 1389 منتشر کرد. همایون در سال 1390 آلبوم شوق‌نامه و ای جان جان بی من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق‌نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه‌ای به حساب می‌آید که حاصل تلاش چهار ساله گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است. البته همایون شجریان تا سال 1388 پدرش را در اجراها همراهی می‌کرد. این دو مدت زمانی عضو گروه آوا بودند و در این دوران دو آلبوم غوغای عشق‌بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند. ترانه «وطن» بر اساس شعری با همین نام از سیاوش کسرایی از کارهایی بود که همایون شجریان چندی قبل از خرداد 1388 منتشر کرد.

در اسفند 1397 گواهینامه درجه یک هنری (معادل مدرک تحصیلی دکتری) در رشته «آواز» توسط وزارت ارشاد به همایون شجریان اعطاء شد.

همایون شجریانآلبوم خداوندان اسرار همایون شجریان

خداوندان اسرار که هجدهمین آلبوم موسیقی همایون شجریان به حساب می‌آید که به عنوان خواننده اصلی در آن حضور دارد و بعد از تجربه موفق و جهانی «مستور و مست» یک اثر پنج قسمت است که به صورت صوتی و تصویری و یک مستند به نام «آنسوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد عرضه خواهد شد. «خداوندان اسرار» شامل دو بخش است. در بخش اول آن ساز و آوازی بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پرده «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است. در این آلبوم موسیقی، آزاد میرزاپور (بربت)، حسین رضایی‌نیا (دف)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، آیین مشکاتیان (کوزه)، محمت اکاتای (سازهای کوبه‌ای)، آرشاک ساهاکیان (دودوک)، آرین کشیشی (گیتار باس) و سهراب پورناظری (تنبور) آواز همایون شجریان را همراهی کرده‌اند. این اثر که در ایران، ترکیه و آمریکا ضبط شده، در ایران توسط «غلامرضا صادقی» میکس و مسترینگ شده و توسط شرکت موسیقی «ایران‌گام» منتشر شده‌است.

نقد آلبوم گاه فراموشی همایون شجریان

اشعار آلبوم پیش یعنی «امشب کنار غزل‌های من بخواب» اثر مرحوم افشین یداللهی بود. اشعاری که از نظر معنا و مفهوم و کارکرد مشکلی نداشتند و جذابیت خاص خودشان را داشتند. اما در اقدامی عجیب فردین خلعتبری علاوه بر آهنگسازی وظیفه سرودن شعر‌های آلبوم جدید را برعهده گرفته است.

اما متاسفانه نتوانسته است، آثار قابل قبولی را عرضه کند و در برخی قطعه ها، ضعف شعر کاملا مشهود است. جالب است بدانید که همایون شجریان در نشست خبری اش به کیفیت اشعار هم اشاره کرده و گفته که برای من هم گاه برخی اشعار ثقیل بود و وقتی کنار موسیقی قرار گرفت روان و جذاب شد.  

او همچنین تاکید کرده که نقطه قوت کار قبلی یعنی آلبوم امشب کنار غزلهای من بخواب  اشعار افشین یداالهی بود که پس از فوتش منتشر شد و خودش اثر را نشنید. شاید اگر او در قید حیات بود در آلبوم گاه فراموشی همکاری می‌کردیم. با این وجود به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین ضعف آلبوم جدید همایون شجریان همچنان کیفیت اشعار باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید