قیمت بنزین | فوری : شوک نهایی دولت درباره قیمت بنزین | قیمت جدید بنزین چند؟

فوری : شوک نهایی دولت درباره قیمت بنزین | قیمت جدید بنزین چند؟

وزارت نفت با انتشار اطلاعیه‌ای شایعه افزایش قیمت بنزین را رد کرد.

فوری : شوک نهایی دولت درباره قیمت بنزین | قیمت جدید بنزین چند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت بنزین برای دارندگان خودرو اهمیت دارد.قیمت بنزین در آستانه افزایش یافتن است.قیمت بنزین حواشی زیادی را به دنبال داشته است.قیمت بنزین را وزارت نفت اعلام می‌کند.قیمت بنزین باید تحت نظارت دولت باشد.

بنزین

مسئولان درباره قیمت بنزین چه می‌گویند؟

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره به جام‌جم آنلاین گفت:‌ دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ‌ میزان تولید بنزین در کشور کاهش یافته است؟ نیز عنوان کرد: میزان تولید بنزین ‌ در کشور کاهش نداشته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رحیمی مظفری درباره تاثیر صادرات در کاهش بنزین در کشور و افزایش قیمت آن نیز تاکید کرد: این مساله نیز نمی‌تواند در افزایش بهای بنزین تاثیر گذار باشد، چراکه سیاست کشور همواره این بوده است که مازاد سوخت تولیدی در کشور صادر شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس درباره شایعه جمع آوری کارت‌های سوخت نیز به جام‌جم آنلاین گفت: قرار نیست کارت‌های سوخت ‌ جمع آوری شود.

به گفته وی‌ در برخی شهرستان‌های مرزی که قاچاق سوخت انجام می شده است، کارت‌های سوخت برخی جایگاه‌ها برداشته شده است‌.

رحیمی مظفری درباره ریشه شکل گیری شایعات افزایش بهای بنزین نیز ادامه داد: این روزها دشمن برای برهم زدن جو روانی جامعه هرکاری می‌کند.

وی افزود: البته لازم به یاد آوری است که مسائلی ‌مانند بحث‌آزاد سازی ارز و حذف ارز ترجیحی طبیعتا مشکلاتی ‌ ایجاد کرده است. در این بین دشمن نیز دنبال بهانه‌ای می‌گردد تا با شایعه سازی فضای جامعه را ملتهب کند‌.

حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره شایعه افزایش قیمت بنزین به جام جم آنلاین‌ گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر نفت داشتیم، ایشان ‌تاکید کردند که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و جمع آوری کارت‌های سوخت نیز در دستور کار قرار ندارد.

وی درباره این پرسش که آیا نمایندگان مجلس برنامه‌ای برای افزایش بنزین دارند؟ نیز عنوان کرد‌: مجلس ‌ برنامه‌ای برای افزایش بهای سوخت ندارد‌.

حسین‌زاده با بیان ‌اینکه خبرهای افزایش قیمت بنزین کذب است، ادامه داد‌: هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در کشور مطرح نیست‌.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره احتمال کاهش تولید بنزین در کشور نیز تاکید کرد: تولید بنزین در کشور کاهش پیدا نکرده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

جواد اوجی وزیر نفت فروردین امسال در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت بنزین در 1401 تغییری می‌کند؟ افزود: هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین را در سال 1401 نخواهیم داشت.

سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفته است گفت: هیچ تغییری در قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت.

هفته گذشته بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به شایعات درباره افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ ابعادی در مورد افزایش قیمت بنزین ندارد. تا پایان 1401 هم پیش‌بینی می‌کنم که نیازی به این کار نباشد. در مورد حذف کارت سوخت در برخی جایگاه‌ها هم موردی برخورد می‌شود و چنانچه بحث قاچاق مطرح باشد با آن مورد برخورد می‌شود اما ممکن است آن کسانی که ذی نفع بوده‌اند در این زمینه خبرسازی کنند و از حذف کارت سوخت بگویند.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برنامه‌ای برای حذف کارت جایگاه‌داران در دستور کار نیست و هیچ تصمیمی در خصوص ایجاد تغییر و تحول در قیمت بنزین اتخاذ نشده است.

علی اکبر نژادعلی با بیان اینکه، هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، اظهار کرد: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده و قرار نیست که از تیرماه، کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی در خصوص افزایش نرخ بنزین گرفته نشده و تمامی اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود، گفت: بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، قیمت بنزین یارانه‌ای 1500 تومان و بنزین آزاد نیز همچنان 3 هزار تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه هیچ کدام از جایگاه‌ها اجازه تغییر قیمت در بنزین را ندارند، گفت: اگر جایگاهی چنین کاری را انجام دهد با جدیت با آن برخورد خواهیم کرد، بنابراین مردم نگران تغییر قیمت بنزین نباشند.

نژادعلی با تاکید بر اینکه سیستم سوخت رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده است و هرگونه تغییر و تحول از سوی شورای اطلاع رسانی دولت اعلام خواهد شد، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت‌های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه 09627 گزارش دهند.

یارانه بنزین

اطلاعیه قیمت بنزین

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «علی فروزنده» در رابطه‌ با اینکه وزارت نفت برنامه‌ای برای جمع‌کردن کارت‌های سوخت جایگاه‌داران ندارد، گفت: ما ترجیح می‌دهیم مردم با کارت سوخت خودشان بنزین آزاد را مصرف کنند.

وی در خصوص اخبار واصله در این راستا گفت: باید بررسی کنیم که آیا گزارش جدی در تهران و کرج وجود دارد یا خیر؟.

فروزنده در واکنش به درج بنر این خبر در یکی از جایگاه‌های سوخت کرج، گفت: به جایگاه‌ها ابلاغ شده که اجازه جمع‌آوری کارت‌های سوخت را ندارند.

مردم در صورت مشاهده تخلف، به شرکت پخش فراورده‌های نفتی گزارش دهند تا حتماً بررسی و رسیدگی شود.

سخنگوی وزارت نفت همچنین در خصوص صف‌های طویلی که در مرزها برای سوخت‌گیری ایجاد می‌شود، گفت: این صف‌ها موجب آزار مردم شده است.

وی با بیان اینکه در مرزها به دلیل اختلاف قیمت بنزین، مردم با کارت جایگاه‌داران بنزین آزاد می‌زنند و چند کیلومتر آن‌سوتر این بنزین را به فروش می‌رسانند، بیان کرد: ممکن است شورای تأمین استان یا مراجع این چنینی برای بازه‌های محدودی خواسته باشد از کارت جایگاه به‌صورت موقت استفاده نشود.

فروزنده بار دیگر تاکید کرد موضوع عدم اجازه مردم برای استفاده از سوخت جایگاه بنزینی در کرج را نیز پیگیری خواهد کرد و مردم نیز می‌توانند با شماره تماس 5 رقمی 09627 تماس بگیرند.

سخنگوی وزارت نفت در خصوص واقعی شدن قیمت انرژی اظهار کرد: بنزین اثرات روانی بر جامعه دارد که شامل تفاوت قیمت و تأثیر آن بر قیمت‌هاست.

این مسئله حسی نامطلوب به مردم انتقال می‌دهد، لذا دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه و افزایش نرخ ندارد.

فروزنده در انتها تاکید کرد: دولت هر برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد، با مردم در میان می‌گذارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید