خبر فوری |فوری: توقف پرواز تهران استانبول | علت چیست؟

فوری: توقف پرواز تهران استانبول | علت چیست؟

کل تاخیر این پرواز ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه بوده و این تاخیر فقط به دلیل اشکال فنی بوده است.

فوری: توقف پرواز تهران استانبول | علت چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج گفت: هواپیمای استانبول - تهران مجبور بود که در ارتفاع پایین پرواز کند و برای اطمینان اقدام به سوخت گیری در فرودگاه تبریز کرد.

سید محمد میر سمیعی افزود: هواپیما که از استانبول استارت می‌زند یکی از سیستم‌های پک دچار اشکال می‌شود در این هنگام هواپیما باید برگردد به مقصد یا اینکه باید مسیر را در ارتفاع پایین ادامه دهد. با توجه به آنکه این هواپیما با ۱۵ دقیقه تاخیر تیک آف کرده بود، خلبان تصمیم می‌گیرد که ادامه مسیر دهد، اما باید از ارتفاعی که در نظر گرفته شده پایین‌تر پرواز می‌کرد تا به دلیل مشکل سیستم پک، هوای داخل کابین تغییری نکند و برای مسافران مشکل ایجاد نشود.

به گفته مدیر عامل شرکت هواپیمای معراج  در این شرایط خلبان با توجه به محاسباتی که داشته، متوجه می‌شود که ممکن است تا فرودگاه امام با کمبود سوخت مواجه شود و بنابراین در تبریز بدون هیچ گونه حالت اضطراری فرود آمده و اقدام به دریافت سوخت می‌کند و پس از بررسی نهایی تخصصی توسط تکنسین‌ها مجددا به سمت فرودگاه بین اللمللی امام خمینی پرواز می‌کند.

وی اضافه کرد: کل تاخیر این پرواز ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه بوده و این تاخیر فقط به دلیل اشکال فنی بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، هواپیمای شرکت معراج قرار بود در ساعت ۹ صبح به تهران پرواز داشته باشد، اما به علت نقص فنی و عدم سوختگیری در استانبول، بعد از ۸ ساعت اجازه پرواز گرفت و بعد از گذشت یک ساعت، مجبور شد در فرودگاه شهید مدنی تبریز فرود اضطراری برای سوختگیری داشته باشد.

به گفته مسافران این پرواز، ترکیه اجازه سوختگیری به این شرکت هواپیمایی را نمی‌داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید